Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1249116
Geen idee wat er aan de hand was, maar hij had net zijn eten op en was geeindigd met een gedroogd lamsoor...daar deed hij best lang over (gaat meestal vlotter). Toen het oortje helemaal op was, keek ie beroerd, stond op en waggelde naar mij, ging zitten en keek ongelukkig. Ik ging voor hem staan en keek in zijn keel.....en ineens zag hij er heel even uit alsof ie onder narcose gespoten was. Alle 4 zijn poten schoven wat naar de zijkant, zijn kop hing wat naar beneden en ik dacht; hij stort zo ter aarde.
Voor iedereen die wel eens bij het onder zeil gaan van zijn hond is gebleven, die weten vast hoe dat eruit ziet...nou zo zag dit er dus ook uit...
Daarna is ie gaan liggen en langzaamaan is het over gegaan.
Wat kan het zijn geweest???  ???
Door 202Spots
#1249192
Misschien toch morgen even naar de DA...
kan zijn dat ie groot stuk oor had ingeslikt en verkeerd ging, of vast gezeten was...
Met seizure zal ie niet stil blijven liggen.
meer info;
http://www.seefido.com/html/dog_faintin ... llapse.htm

btw...die oren zou ik eigenlijk weg gooien trouwens... :-X

zelfde gedachtes dus... ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 04 mei 2009, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Presley
#1249245
Kan het niet geen zuurstofgebrek zijn geweest?
Dat er inderdaad een stukje oor vastzat, en daardoor even geen lucht kreeg..
Weet zelf hoe ik eruit zie bij zuurstofgebrek (na de hyperventilatie), dan ben je ook zo gaar als wat
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1249506
xolopodenco schreef: Een tia? (voorbijgaande beroerte/doorbloedingsstoornis in de hersenen)
Hè yakkie, het zal toch niet??? Heb ik ook wel even aan gedacht, maar daarvoor waren de signalen en klachten te snel voorbij, denk ik....hij is snel weer volledig hersteld namelijk.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1249507
vanaalst schreef: zat er niet een stuk lamsoor achter in zijn strot effies vast, hier eens met zimba gebeurd toen deed ie ook zo raar...
Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk....
Wat deed Zimba dan precies en ging het ook vanzelf weer net zo snel over??
#1249545
yuki13 schreef: Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk....
Wat deed Zimba dan precies en ging het ook vanzelf weer net zo snel over??
ja, ik dacht ook dat ie even ter aarde zou storten, maar het was zo weer over..
overigens had ik ook in zijn bek gekeken en zag een stuk zitten, heb het eruit gehaald met een puntje van m'n nagel, je zag hem gelijk opknappen..
Hier krijgen ze nooit meer oren..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1249629
vanaalst schreef: ja, ik dacht ook dat ie even ter aarde zou storten, maar het was zo weer over..
overigens had ik ook in zijn bek gekeken en zag een stuk zitten, heb het eruit gehaald met een puntje van m'n nagel, je zag hem gelijk opknappen..
Hier krijgen ze nooit meer oren..
Ik durf ook niet meer..... :(
Gebruikersavatar
Door nova
#1249989
yuki13 schreef: Hè yakkie, het zal toch niet??? Heb ik ook wel even aan gedacht, maar daarvoor waren de signalen en klachten te snel voorbij, denk ik....hij is snel weer volledig hersteld namelijk.
yep, dat is het grote verschil tussen een TIA en een herseninfarct.
Bij een TIA verdwijnen de verschijnselen binnen 24 uur, en laten geen restverschijnselen achter,, bij een herseninfarct zie je dat  dat veel langer, en blijven bijna altijd restverschijnselen  :-\
Door xolopodenco
#1250041
Als hij wat in zijn strotje zou hebben gehad dan had je dat wel gemerkt. Kokhalzen, gerochel, krabben met de poten draaien met de kop, het lichaam zal er alles aan doen om dat obstakel weg te krijgen, instinctief.
Dan staat een hond echt niet te wachten tot hij flauwvalt.
Een kleine tia is op zich geen ramp, daar kan een dier snel van herstellen. Zoals je het beschreef deed het me meteen denken aan een tia. Hij keek raar, zakte door zijn hoeven en kwam langzaam weer bij en werd langzaam weer "normaal".
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door