Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1248691
Ik zag toevallig op een diepvrieszakje  aanbevelingen over de aanbevolen bewaartijd. 

Nu heb ik  een aantal zaken in  mijn vriezer liggen ( o.a. geitenribben)  waarvan ik hoop dat mijn hond die wel gaat eten maar wat nu nog een probleem is.
Ze zitten er al een maand of 4 in en mijn vraag is hoe lang je dit kunt bewaren?

Houden jullie je uberhaupt aan bepaalde maximum tijden wat vriezer betreft?
Laatst gewijzigd door millyckk op ma 04 mei 2009, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
#1248748
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
#1249053
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#1249094
Dat wordt volgens mij weggegooid of als diervoeder verkocht ! Heb ook wel eens gehoord dat vlees wat te lang bevroren is geweest,  "vriesbrand" heeft, maar hoe dat er uit ziet: geen idee.

Ik vond het trouwens wel vreemd dat er op dat diepvrieszakje stond dat kip 2 maand bewaard kon worden en kalfsvlees 6 maand ???
Vlees is in mijn ogen toch vlees?
#1249486
milik schreef: Dat wordt volgens mij weggegooid of als diervoeder verkocht ! Heb ook wel eens gehoord dat vlees wat te lang bevroren is geweest,  "vriesbrand" heeft, maar hoe dat er uit ziet: geen idee.

Ik vond het trouwens wel vreemd dat er op dat diepvrieszakje stond dat kip 2 maand bewaard kon worden en kalfsvlees 6 maand ???
Vlees is in mijn ogen toch vlees?
Neuh, daar zit wel verschil in. Zal ook aan de opslag liggen, want op mijn karkassen en nekken zit een THT-datum van bijna een jaar, maar die gaan er wel dieper in dan -20 en dat zal een vrieskastje in de supermarkt niet halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door