Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mrloes
#1248664
hallO

Mijn hond Boef krijgt momenteel een eliminatiedieet van alleen (rauw) struisvogelvlees en hopelijk weet ik hierna waar de jeuk
aan zijn poten (en soms lies) vandaan komt. Wat de uitslag van t dieet ook is: ik ben er door dit forum van overtuigd geraakt
dat rauw of vers beter is voor honden dan brokken dus na de periode van dit dieet ga ik over op 'iets anders' dan brokken.
Mijn voorkeur gaat nu uit naar KVV omdat ik Barf nog even 'te veel gedoe' vind maar wie weet verandert dat in de loop der tijd.

Als blijkt dat ie een voedselallergie heeft moet ik stilaan iets toevoegen aan t struisvogelvlees en kijken of ie daar op reageert.
Is het verstandig om dan te kiezen voor bv 'eend diabetes' van Carnibest of 'Haaksbarf geit' ?

Als blijkt dat ie geen voedselallergie heeft moet er een bloedtest of huidschraapsel gedaan worden en ben ik qua voeding vrij
om te doen wat ik wil maar ook dan wil ik dus stilaan overgaan op een KVV.

We gaan nu de 3e week in van t eliminatiedieet dus ik kan nog even weinig doen behalve afwachten maar ik wil graag op tijd
weten hoe & wat.

Iemand hier ervaring mee?

dankjewel weer
Door Nynke
#1248934
hoi Marloes, als je een toevoeging doet bij de struisvogel, zou ik in eerste instantie niet voor een kvv gaan, maar voor iets puurs, dus eend of geit of lam of kip. Het voordeel van kip is dat je alle botten daarvan kunt geven, karkasjes, nekken, vleugels.
Door Too
#1248937
Helemaal eens met Nynke, door een voor een  'pure' dingen toe te voegen kom je er ook achter of er misschien diersoorten zijn die een reactie opleveren.
Door mrloes
#1249605
hi

Bedankt voor de reacties.
Ik vind het wel moeilijk om na dit dieet echt te gaan barfen omdat ik er wrschlk onzeker over ben, wat & hoe & doe ik t goed
voor Boef ... vast wel herkenbaar voor jullie. Ik zal na dit dieet ook moeten zorgen dat Boef weer stilaan alles binnen krijgt
want nu is t alleen spiervlees en das te eenzijdig. Dus ja, ik weet ff niet hoe ik dat dan moet doen, snap je?
Als ik eend toe ga voegen, wat moet ik dan kopen vd eend? Toch geen complete eend die ik dan op de grond gooi ... of wel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door