Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1247969
Boomer heeft sinds een paar dagen een wondje zo? 1,5 a 2 cm onder dr oog. Hoe het er is gekomen weet ik niet  :-[ Ook had ze een soort kleine bultjes waarvan ik vermoed dat het muggenbeetjes zijn.
Ik heb hier honingzalf opgesmeerd en omdat ze er toch aan bleef krabben gisteravond dr kap opgedaan  :(
Vanochtend zag het er al beter uit.  Weer een lik zalf erop en de kap maar even op als we dr niet naast zitten.
Nu heeft ze in het bos in een poging de bal te pakken dr hoofd tegen de voet van vriend 'geworpen'
Bij thuiskomst zag hij dat dr oog dikker is.
Nu ben ik thuis van werk en het oog is inderdaad dikker.
Als die komt door het stoten hoelang blijft dit dan?!
Kan de dierenarts hier wat aan doen als ik morgenvroeg langs ga?!
Laatst gewijzigd door MarijeEnBoomer op ma 11 mei 2009, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1248002
kan id door het stoten zijn, zeg maar een blauwe plek..
zou het gewoon aanzien hoor..
heb je traumeel of iets van arnica in huis?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1248020
[quote="vanaalst"]
kan id door het stoten zijn, zeg maar een blauwe plek..
zou het gewoon aanzien hoor..
heb je traumeel of iets van arnica in huis?
[/quote] Bedacht me dat traumeel voor morgen op het boodschappenlijstje staat ::) Het lijkt al iets minder dik. Maar nog wel de bultjes :-\
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1248177
[quote="vanaalst"]
is ze niet door de brandnetels gegaan, of door hoog gras gerent?
[/quote
ja dat zou kunnen ::) ze is nogal overal door heen rennerig.. Nu een paar uur kap op is het oog al haast niet meer dik en rood.
Maar even een paar daagjes rust gunnen door de kap erop te doen.
En ik denk calendula erop?!?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1248520
Vanochtend leek het toch weer dikker dus ben naar de dierenarts gegaan.
Het blijkt een abces te zijn  :(
Hij heeft een beetje meer open gemaakt en schoongemaakt en nu moet ik er antibiotica zal op doen. 3 keer per dag. Ik moet het ook open houden.
Ze mag niet los rennen omdat er dan vuil in de wond kan komen.
Ze kan dus ook niet in de tuin  :(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1248557
he getver, toch iets in gekomen misschien?
ja, dan wordt het wel dikker met die prut erin..
hoop dat ze er snel vanaf is!
beterschap voor je meisje!
Door *Natasja*
#1248621
He bah, hopelijk geneest het snel. Balen dat ze nu niet los naar buiten mag. Houdt ze zich wel een beetje rustig verder?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1248643
[quote="*Natasja*"]
He bah, hopelijk geneest het snel. Balen dat ze nu niet los naar buiten mag. Houdt ze zich wel een beetje rustig verder?
[/quote]

Dag 1 is nog wel te doen met haar rustig houden.. Ik vrees voor dag 2  :nerves:
Maarja veel buiten lopen in de wijk en door de winkelstraten zodat ze veel indrukken krijgt.
Ze ligt nu ook na een wandeling van 1,5 uur door de wijk lekker te slapen op de bank.
En omdat ze er zo zielig uit ziet kreeg ze in de dierenwinkel een extra koekje  :D
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1248746
Vind het wel lastig om de zalf in het wondje te krijgen  :(
Ook omdat het snel dichtgaat en ik het dus na een paar uur al weer 'open' moet maken  :(
Door Dark-Flame
#1248756
Ach arme Boomer, beterschap hoor. Aan de riem lopen is maar niks hè, Flame mag nu na twee weken gelukkig weer los. Sterkte. ;)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1248848
Weet niet of fietsen met een kap op gaat werken?!!? Morgen avond denk ik wel dat ik het probeer  :)
Moet overdag werken en dan doet vriendlief dr uilaten en dan ben ik s avonds aan de beurt  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door