Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1248347
In de bibliotheek staat dat de meeste (grote) honden zo'n 2% van hun lichaamsgewicht per dag moeten eten. Ik zou graag willen weten hoeveel iedereen in werkelijkheid geeft. Ik las namelijk ergens dat 2% het minimale is, maar dat veel mensen meer geven. Ben ik even benieuwd naar!

Kaya krijgt hier 4% en Kay krijgt 4,5%.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1248380
Joep weegt 13,9 kg en eet min. 300 gram per dag; dus iets meer dan 2%.
Joris weegt 11 kg en eet min. 250 gram per dag, dus zo'n 2,5%.

Nu is het wel zo dat ik altijd kijk. Joris heeft heel lang 275 gram per dag gegeten, maar werd een beetje te "groot". Hij heeft een tijdje minder gehad en nu is hij weer prima. Wordt ie te mager, krijgt hij meer.

Joep heeft ook dagen dat hij wel 500 gram eet als dat toevallig zo uitkomt. Bij Joris is dat minder "extreem". Die eet op het meest zo'n 300 gram.
Door *wendy*
#1248416
Ruby varieert tussen de 1.5 en 2 %
Maar soms krijgt ze ook meer als dat makkelijker voor mij is.
En dan de volgende keer weer wat minder. Ik weeg niet precies af.
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1248425
Ja inderdaad erg verschillend.
Bailey weegt 40 kilo en krijgt 800 gram. Chester weegt 37 kilo en krijgt 900 gram.
Allebei labrador, maar zo verschillend qua bouw en beweging.
Door Fynn
#1248443
Ijuba teef 40 kg krijgt 500 gram.
Fynn reu 38 kg  krijgt 600 gram.
Asani reu  38 kg krijgt 750 gram.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1248446
Fynn schreef: Ijuba teef 40 kg krijgt 500 gram.
Fynn reu 38 kg  krijgt 600 gram.
Asani reu  38 kg krijgt 750 gram.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Die RR hebben ook niet veel nodig, toen Indy zo oud was als Asani at hij 1200 gram per dag  :-X
Door Huskymeisje
#1248476
Ik heb 3 grote honden, eentje eet meer, eentje minder en eentje idd dit percentage. Kijken naar je hond is veel belangrijker dan de percentages. Dat is een handreiking geen wet van meden er perzen.  :)
Door Linda & Kay
#1248483
Huskymeisje schreef: Ik heb 3 grote honden, eentje eet meer, eentje minder en eentje idd dit percentage. Kijken naar je hond is veel belangrijker dan de percentages. Dat is een handreiking geen wet van meden er perzen.  :)
Ja, dat is ook zo hoor. Ik kijk naar wat ze nodig hebben en heb daarna de percentages uitgerekend. Omdat ik hier benieuwd naar was. En toen viel het me op dat ze zoveel eten!
Door deja
#1248486
Deja weegt 29 kilo en krijgt 580 gram en Beau weegt bijna 34 kilo en krijgt 680 gram.
Ze zijn allebei goed op gewicht.
Door Bika
#1248489
Hier eten onze whippets van 13 en 14 KG ook ongeveer 2 % van hun gewicht.
Met Donder (teef) daar lopen we wedstrijden mee en kijken dan ook goed of ze niet te dik of te dun wordt.
Clint (reu) rent toch niet dus die krijgt wel eens wat meer.
Balou (reu) 6 maanden die krijgt naar verhouding meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door