Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bulldelicious
#1248028
hoi hoi,
goed nieuws en minder goed nieuws...donderdag bij de DA geweest met ons Dior om een echo te laten nemen, en YIPIE ze is drachtig dus 1 juni verwachten wij onze nieuwe kroost  :D :D :D  Jammer genoeg eet Dior al een  week of 2 amper iets, had ik ze vrijdag naast één van onze andere teefjes eten gegeven (gevoederd uit de hand  :-[) en toen had ze best goed gegete maar kwam het er even later terug uit...heb de indruk dat ze misselijk is....zoals wij ochtendmisselijkheid kennen maar wil toch dat ze voldoende binnen krijgt voor de pups. Sardienen eet ze wel goed op en pens ook maar van kip, paard en rund eet ze  echt miniem weinig...zeker als ik er dan nog groenten onder doe, trekt ze haar neus helemaal op. Kan het kwaad dat ik wat meer pens en sardienen geef dat ze dat toch binnen heeft?
groetjes sofie
Door Fynn
#1248192
Ik hoop dat de misselijkheid snel over is.
Is dit haar eerste nest?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door bulldelicious
#1248197
nee, haar vierde en laatste nest. Maar hiervoor at ze nog een combinatie van brokken en vlees en kreeg ze af en toe blikvoer, en dat at ze dan wel iets beter, ook minder dan anders maar toch nog een beetje....was al aanhet denken om ze nog een keer blikvoer te geven maar dat lijkt me dan weer niet zo'n goed idee voor haar darmflora.... hoop ook maar dat het snel overgaat!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1248220
Had met mijn hond ook vanaf week 3 dat ze weinig tot niks at. Echt van alles geprobeerd. Ook weer blik en brok. Iets vinden wat ze lekker vond. Vanaf een week of 5 begon ze weer met eten en dit ging over in een dijkwerker. Op het laatst at ze 3 a 4 dagporties per dag.
De pups zijn op het juiste tijdstip geboren, alleen heeft mijn teef in de 1e of 2e week van de dracht een infectie gehad (wat ze nietheeft laten merken). Daardoor heb ik helaas 4 pups met een afwijking (van de 8 ). Allemaal verschillende afwijkingen, dus niet erfelijk, maar het maakt er het fokken ever minder leuk van.

Mijn oudste tef had het ook vanaf de 3e week ongeveer, maar heeft uiteindeijk 2 nesten gegeven, met 2x 7 gezonde pups.

Kies voor het eten iets wat ze echt lekker vind. Meerdere keren per dag kleine porties aanbieden wil ook wel helpen.
Veel succes met aanstaande mams.
Laatst gewijzigd door choopy op do 21 mei 2009, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1248262
Ik zou nu zeker geen troep zoals blik aan je hond gaan geven. Misschien wat Okugest geven, tegen de ochtendmisselijkheid. En soms vinden ze rauwe (beetje warmgemaakte) geitenmelk met rauwe honing erg lekker en knappen ze daar van op.
Door bulldelicious
#1248645
geen troep, want lijkt niet te helpen dus ga ik idd geitenmelk een keer proberen. Vandaag pens gegeven en dat heeft dan weer wel op en heb ik niet terug gevonden....het zullen die vrouwelijke hormonen zijn vermoed ik... :D
Door bulldelicious
#1263101
Nog een dikke week en het is zo ver  ;D ;D
ondertussen eet ons meiske terug goed, en krijgt ze zoveel pens als ze wil omdat dat er heel goed in gaat, zoals jullie kunnen zien staat ze rond en gezond!
Nog ff en de vragen voor de pups op barf op te laten groeien komen er aan!  ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en voelt ze zich lekker in haar nopjes!  :P
Afbeelding
Afbeelding
Door *loes*
#1263106
Gelukkig eet ze weer, mooie foto's van de ronde dame.
Nog even een spannende tijd.
Heel veel succes met de bevalling, en mooie gezonde pups.
Door bulldelicious
#1265099
lauraV schreef: ? ?? Zie ik op de laatste foto dat er links onder net een kies uit is (zie rood plekje)?????
heb ze net nagekeken, en ze mist gelukkig geen tandjes!  had net wat bot gegeten, misschien was het daarvan  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door