Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
#1246039
rare ratten ... Borre is dol op weaners en ik had vorige week woensdag een nieuwe zak aangebroken,
uit de diepvries, en s'avonds spugen!
dacht er niet zoveel van, iedere kat is wel eens niet lekker....
maar gistermiddag weer tijd voor een ratje, en vannacht ... Borre spugen!  :o

zouden ze niet goed zijn? kan dat - 't is toch diep bevroren....
zit te twijfelen of ik volgende week nog 1 x probeer of de zak verder maar gelijk weggooi...
Door flin
#1246090
mochten ze min of meer bedorven zijn, dan gaan de katzels er al niet aan beginnen hoor.....

wat dat betreft, hebben ze een heule greute neus... :D

ist uitgespuwd met alle botjes onverteerd etc?
zat er misschien nog wat groens (gras oid) tussen?

hier willen ze wel n's spugen van de nijnekoppen; 't bot is harder, duurt langer voor 't heen is, en mochten ze dan nog wel n's een 'gekke' race bui hebben, komt 't er spontaan ook wel n's uit...
Door ibbi
#1246354
je ziet nog wel duidelijk dat 't rat is ja .... terwijl het toch zo'n 10 uur later was dat hij spuugde,
heb er geen verklaring voor, zat geen gras tussen voor zover ik weet, ben benieuwd hoe de volgende rat gaat dan ....
Borre heeft iedere dag gekke race buien ... de hele dag  :D ;D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1246358
ot kotst ook geregeld, eigenlijk alleen bij muis. maar ze gooit dan alleen de vacht er uit, een aantal uren later. de botjes en de rest van de muis is dan weg, alleen een pakje haren krijg ik terug. ik zie dat omdat ot voornamelijk wit is, en de haarbal altijd zeer donker. ik heb zwarte muizen  :D

de laatste keer bij mn moeder heeft ot ook haar weekendrat omhoog gegooid. ze had er 2 dagen achter elkaar ratten gekregen en best veel muis tussendoor. dat kon ze allemaal even niet verteren, en kwam er een groot stuk rat uit.

ik zie het als een soort van uilenballen  ;D
Door ibbi
#1246483
hmmm da's ook een idee - dan moet ik volgende keer eens goed checken of alleen 't vachtje eruit komt...
maar vanmorgen spuugde hij weer, nu van z'n kwartel, paar veertjes en stukje bot ...
da's wel vreemd als hij opeens steeds gaat spugen terwijl hij dat nooit deed  :( ben ik niet blij mee,
meneer is nog zo in de groei, hij heeft z'n eten nodig!
Door brie
#1247913
hoe is het nu met borre? nog steeds aan het spuugen?
spuugt hij zn hele maaltijd eruit?
kan het zijn dat hij aan het wisselen is en daardoor minder goed kauwt? dan kan ik me voorstellen dat zn maagje wel protesteert als er slecht gekauwde stukken in terecht komen.
Door ibbi
#1248418
dank je voor je belangstelling  :)
ik denk dat hij klaar is met wisselen, kauwen gaat weer prima vergeleken met een maand terug.
hij heeft niet meer gespuugd - maar ik heb even voorzichtig gedaan en wat lichter verteerbare dingen gegeven in eerste instantie, zaterdag begonnen met kipfilet en  later 1dagskuiken en botmix, gister ook een muisje bij 't ontbijt en toen dat goed ging later op de dag een konijnenpootje wat er ook in bleef, al liet hij wel een stuk bot liggen. 
vandaag o.a. een karkasje - kijken hoe dat gaat.

woensdag ga ik weer een ratje proberen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door