Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1247247
Sinds een paar weken krijgen ze hier naast barf ook smuldier compleet (met het ook op de portomonnee).
Nu heb ik het idee dat ze last van maagzuur hebben: ze eten veel gras, wandor eet zelfs poep  :-X
Zou dat van de smuldier komen? Wordt hun maag daar zuurder van?

Wandor en yindra hebben jaren kvv gegeten voor ik volledig op barf overging (denk nu 2 jaar geleden) en toen hadden ze nooit ergens last van...
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op zo 03 mei 2009, 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1247553
ik denk juist minder zuur, van de smuldier dan. als je de gewone complete versies geeft tenminste, want daar zitten granen in.
granen maken de boel minder zuur, en gemalen prak mogelijk ook (omdat het gemalen is en voor de vertering minder zuur maagsap nodig heeft).
als je daarna weer een vleesbotje geeft, moet er weer meer maagzuur aangemaakt worden om dat optimaal te kunnen verteren.

als het binnen de mogelijkheden ligt, zou ik gewoon teruggaan op helemaal barf.
Door Lizzy
#1247584
[quote="Eef+doggies"]
Sinds een paar weken krijgen ze hier naast barf ook smuldier compleet (met het ook op de portomonnee).
Nu heb ik het idee dat ze last van maagzuur hebben: ze eten veel gras, wandor eet zelfs poep  :-X
Zou dat van de smuldier komen? Wordt hun maag daar zuurder van?

Wandor en yindra hebben jaren kvv gegeten voor ik volledig op barf overging (denk nu 2 jaar geleden) en toen hadden ze nooit ergens last van...
[/quote]

Het zou me niet verbazen, als het door de Smuldier komt. Denk dat het te snel het spijsverteringssysteem passeert ofzo.
#1247873
[quote="calimero_a"]
en smuldier is toch niet goedkoper dan barf?? (ik ben met barf goedkoper uit dan met kvv.... :-\)

En het kan idd door de smuldier komen, ik denk idd ook doordat er granen inzitten...
[/quote]


Ik ben met smuldier behoorlijk goedkoper uit dan met barf. En ik dacht als ik er vleesbotten van verschillende dieren bij geef, en zalm, dan kom ik toch nog op een redelijke maaltijd voor wat minder geld.

Maar inderdaad lijkt het wel logisch dat de granen er invloed op hebben. Ik stop dus maar met de smuldier, want als ze het er niet goed op doen, dan schiet het ook niet op.
#1247874
[quote="koekje"]
ik denk juist minder zuur, van de smuldier dan. als je de gewone complete versies geeft tenminste, want daar zitten granen in.
granen maken de boel minder zuur, en gemalen prak mogelijk ook (omdat het gemalen is en voor de vertering minder zuur maagsap nodig heeft).
als je daarna weer een vleesbotje geeft, moet er weer meer maagzuur aangemaakt worden om dat optimaal te kunnen verteren.

als het binnen de mogelijkheden ligt, zou ik gewoon teruggaan op helemaal barf.
[/quote]

Ik dacht juist dat ze meer last hadden van maagzuur omdat ze gras en poep zijn gaan eten, en dat zorgt toch juist voor een minder zure maag? Had ik hier laatst dacht ik gelezen in het topic over poep eten.

Maar inderdaad, ik ga weer helemaal op barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door