Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *loes*
#1247776
Afbeelding


In middels zijn we weer een tijdje verder, er is een oorswab gemaakt, hij had dus een staphylococcen bacterie(gisten en schimmels is nog niet bekend)
2 weken Otiderm achter de rug en voor het eerst loopt er geen bruine prut meer uit de oren.
De vergroeingen in de oren worden gesmeert met Vetaderm,en hij heeft weer een ab kuur gehad :-\
Ook zijn zijn oren gelijk na de swab gespoeld om de ergste troep eruit te halen.
Nu verliest hij weer veel haar,en heeft wat uitslag, volgens mij een reactie op de ab kuur.

Wat kan ik nu doen om zijn weerstand op te krikken, hij krijgt pro biotica al iedere dag.
Laatst gewijzigd door *loes* op do 23 jul 2009, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#1247789
Zo, dat ziet er naar uit.

Die liezen lijkt erg op de plekken die Keetje ook heeft, staphylokokken, dus.
Die gehoorgangoperatie heeft 1 van mijn vorige honden ook ondergaan, ik zag er tegenop maar na de hand was het een verademing, toen het haar weer een beetje aangegroeid was zag je er niets meer van maar de ellende was wel voorbij!

Beterschap, ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen, helaas! :(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1247792
zou nog een keertje het bloed laten onderzoeken, op hun kosten..
is er al een biopt genomen?
of afschraapsel?
als de vergroeiingen slinken zou heel mooi zijn, anders zou ik toch een operatie overwegen...
Door danielle1980
#1247795
is er wel al een kweek genomen gewoon van t oor vraag ik me af?
zie even niet namelijk of dat er staat.

helaas ziet de oor van mn bull er soms ook zo uit, nog wel erger soms, maar met de juiste behandeling gaat t dus steeds weer beter.
over gaat t nooit, komt steeds weer terug uiteindelijk, maar soms blijft t maanden weg
Door *loes*
#1247803
Kweek van het oor weet ik niet of dat ooit gedaan is, hij is wel op mijten getest bij de vorige eigenaar en daar kwam niets uit.

We denken er zelf over om hem in ieder geval nog een keer te laten spoelen, maar dan met een roesje, omdat er dan ook eens goed in het oor gekeken kan worden, dit kan nu niet omdat de gehoorgang helemaal dicht zit
Door keetje
#1247832
[quote="*loes*"]
Maar  dan worden ze dus volledig doof?
[/quote]

Volledig doof?
Bij onze Shauna is de gehoorgang opengelegd waardoor het vuil zich niet meer kon ophopen en het oor beter vanbinnen te behandelen was, ik denk dat dat ook de bedoeling is bij de operatie die jij bedoeld. Je kijkt dan van buiten direct het oor in, er zat een soort van (open) gleuf tot in het middenoor.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1247863
Ik ken een hond waarbij aan 1 kant de gehoorgang verwijderd is en die is nu eenzijdig doof. Het was echter wel een verademing voor baas en hond. Ze rent en doet nu weer en wil weer knuffels wat ze eerst niet meer wilde vanwege de angst voor pijn aan dr oor  :(
Door *loes*
#1247870
Ja altijd pijn is ook geen optie, maar ik mag dus gewoon alles doen met dat oor, het lijkt alleen te jeuken, en het stink naar die ouderwetse strooikaas
Door keetje
#1247884
[quote="MarijeEnBoomer"]
Ik ken een hond waarbij aan 1 kant de gehoorgang verwijderd is en die is nu eenzijdig doof. Het was echter wel een verademing voor baas en hond. Ze rent en doet nu weer en wil weer knuffels wat ze eerst niet meer wilde vanwege de angst voor pijn aan dr oor  :(
[/quote]

Oh, sollie, dan is dat toch een andere operatie dan bij mijn hond, hoewel de reden voor de operatie hetzelfde was want mandy's oor zag er net zo uit voor ze eraan geholpen was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door