Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tommy_wood
#1247190
Beste mensen,

Ik ben met rauw voeren begonnen vanwege het ontstoken tandvlees van een van mijn katten. Het overzetten ging vrij makkelijk met kvv door brokken heen roeren. Nu zijn ze van de brokken af en begin ik langzaam met kippennekken in stukjes door de kvv heen. Wat schetst mijn verbazing, ze zijn dol op kippennekken en eten het tussen de kvv uit! Nou controleer ik af en toe het tandvlees of het niet erger wordt en het begint er op te lijken dat de ontsteking weg trekt! Het is iig stukken minder rood dan voorheen. Dit natuurlijk met dank dat de mensen op dit forum die me uitstekend geholpen hebben met de voorbereiding op rauw voeren!
Bedankt mensen! ik zal hier zeker rond blijven hangen en misschien kan ik zelf nog mensen van dienst zijn.
Door flin
#1247422
haas kan vrij hard zijn; hier knagen ze 't vlees eraf en laten ze de dikke harde botjes liggen...of ze knagen de botjes door, sabbelen wat op 't merg en laten de botjes liggen, 'k krijg zelf de indruk dat ze altijd precies weten wat ze doen

mwjah, dan gaat 't dus om ongemepte haas...

de konijnekoppen (misschien vergelijkbaar) hak 'k wel, en daar komen regelmatig stukken schedel van terug...
(en die wil 'k nu eigenlijk maar niet meer voeren, om die reden)

word je dus ook niet wijzer van... 8)
Door tommy_wood
#1247742
ja ben er erg blij mee. vanacht heb ik ze een samengesteld menu gegeven van kalfshart, kipfilet, haaskarkas en kippenlever. Dit alls in stukken gehakt en met bibi gemengd.
Ze hebben wel wat gegeten maar lang niet alles. Misschien omdat de haaskarkas stinkt. vanavond krijgen ze eendenvleugel.  even kijken wat ze daar van vinden.
Door Borke
#1248286
Wat fijn dat ze het zo gemakkelijk willen eten en dat je er ook direct resultaat van ziet, leuk dat je het hier ook even meld  ;D
Door ibbi
#1248419
wat gaat 't goed, super!
haaskarkas is natuurlijk een stuk harder, misschien lukt dat later wel.
eendenvleugel is smullen hier, dus succes  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door