Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#1246303
Vandaag was visdag. Armagnac had o.a. 2 sardientjes. Toen hij klaar was met eten lag er nog 1 sardien naast de bak. Dus ik verbaasd: Eet je je lekkere visje niet op? en leg het terug in de bak. De laatste tijd ging het juist goed met vis eten bij Armagnac. Ik loop weg om Bij Duc te gaan kijken. Weer terug naar Armagnac. Is hij met dat visje bezig, pulk ,pulk, pulk, de ingewanden probeert hij er met de snijtandjes uit te pulken. En toen zag ik dus dit:

Afbeelding Afbeelding

Ik heb de ingewanden verwijderd en toen ging hij zijn visje opeten. Zijn dit wormen? Deze "wormen" zitten met een uiteinde vast aan die donkere lange sliert aan de bovenkant ( =darm?). Niets leefde maar ze kwamen dan ook uit de vriezer.
En kan Armagnac dat dan geroken hebben, dat hier iets niet deugde? De sardien was helemaal compleet. Of is dit heel iets anders :-\
Laatst gewijzigd door pike op zo 10 mei 2009, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1246308
Neuh, dit is volgens mij wel worm en jouw hond is gewoon een slimmerikje die dit opgemerkt heeft ja. Gatver :-X
Door Lizzy
#1246315
pike schreef: Wordt dit vaker gezien of is het een zeldzaamheid?
Ik heb het nog nooit eerder gezien, eerlijk gezegd. Ja, bij een vies plaatjes in aquariumboeken, zoals deze:
Afbeelding
Door Lizzy
#1246322
pike schreef: Oh gatsie die zijn nog groter, ze lijken plat, de mijne waren rond.

Ja, het zijn duidelijk andere beesies maar volgens mij is wat jij aan hebt getroffen ook wel echt een worpie. Ik heb het in ieder geval nog nooit eerder gezien en ik snijd heel wat sardientjes in stukjes (omdat ik twee honden heb die ze heel niet eten. En dat al jaaaaren).
Gebruikersavatar
Door pike
#1246327
Typisch. Je kan ze in elk geval niet over het hoofd gezien hebben. Deze wormen zijn klein (voor dat sardientje echter best wel groot) maar het was een hele grote klont t.ov. de rest van de ingewanden. Ik krijg nu de neiging om in het vervolg alle sardien open te snijden.
Door flin
#1246328
wurmen zitten toch niet vast?

die 'zwermen' toch rond? zou ik denken...

neej, nog nooit gezien....goed dat je er foto's van hebt...!
Door flin
#1246329
pike schreef: Typisch. Je kan ze in elk geval niet over het hoofd gezien hebben. Deze wormen zijn klein (voor dat sardientje echter best wel groot) maar het was een hele grote klont t.ov. de rest van de ingewanden. Ik krijg nu de neiging om in het vervolg alle sardien open te snijden.
zolang ze bevrozen geweest zijn isser toch nix aan de hond-hand? extra proteïne?
Door Lizzy
#1246330
flin schreef: zolang ze bevrozen geweest zijn isser toch nix aan de hond-hand? extra proteïne?
Ja nee, niks aan de hand. Maar het ziet er wel goor uit ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#1246335
Hij lustte die wormen dus niet. Hij was echt niet van plan die vis te eten met die wormen er nog in.  Het zijn wel een stelletje viespukken die van mij, maar ze hebben toch nog ergens grenzen  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door