Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ElinevKa
#1241530
herkent iemand dit; mijn DSL is zo anti eten..

kippenkarkas; ruikt ie aan; laat ie liggen
zalmkop; IIIEEEUW; met lange tanden beetje likken en weglopen
CB; met lange tanden een paar hapjes
douw ik bijv een stukje gehakt in zijn bekkie; nou als t even wil spuugt ie t weer uit (YEK!)

zijn tanden zijn goed, zijn bek vertoont niets; hij vindt eten gewoon niets.
Maar hij is wel mager ;en ik ben echt op zoek naar iets om hem aan te laten sterken.

iemand ideeen? Doe ik iets niet goed?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1241579
hoe oud is je hond?
misschien leg je er teveel druk op?
is moeilijk hoor, heb hier ook zo'n slechte eter, j wordt er dul van..
enne wat is een DSL?
Door bloemetje
#1241584
Ik heb ook het idee dat je er misschien teveel druk op legt.. Probeer hem gewoon bak met voer voor te zetten. Geef hem 10 minuten/ half uur rust en haal het daarna weg.
Danny en Guus wilden altijd graag dat ik erbij kwam zitten. Dus ik ging in de buurt op de bank zitten en deed alsof ik een boekje las. Ik mocht niet weg en ook niet opstaan. Uiteindelijk hoef ik dat nu niet meer maar in het begin vonden ze dat prettig. Je hebt ook hondjes die graag alleen willen zijn met eten.
Door MIDO
#1241680
    HSL ?????(....staander met lang haar )

;D ;D ;D

Een hond die niet vreet  is ofniet lekker of heeft geen honger
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1241720
MIDO schreef:     HSL ?????(....staander met lang haar )

;D ;D ;D

Een hond die niet vreet  is ofniet lekker of heeft geen honger




nah, niet echt hoor..
dan zou er eentje van mij zich wekelijks niet lekker voelen of id haast nooit geen honger hebben...
hij eet zo'n 3x per week..
Door ElinevKa
#1242001
Dank voor de snelle reacties.
DSL is idd Duitse Staande Langhaar..
en ik zet m niet onder druk hoor.
Hij is alleen zó mager dat ie zich niet veel kan veroorloven (we hebben al een keer inspectie van DB op bezoek gehad omdat ze een melding
hadden gekregen dat wij de hond verwaarloosden, terwijl we m juist hebben gered als urgente herplaatser bij een boer weg). Zijn weerstand is zo-zo

het enige dat onder druk staat is zijn bak ten opzichte van onze andere 2 honden die NERGENS last van hebben qua voer.
Hij staat dus al apart van die 2 om rustiger te kunnen eten en ik blijf ook in de buurt, anders heeft ie zo een andere hond NAAST zn bak.
Die eet niet direct uit zijn bak (daar is ie te dominant voor), maar is wel intimiderend aanwezig.
En als hij dan met l-a-n-g-e t-a-n-d-e-n eet en denkt; nu hoef ik niet meer; dan is het WEG..

hij maalt er gewoon niet om; net zomin als botten of kaas of frolics (om mee te trainen)..boeit m allemaal niets. 

oh en hij is 4
Laatst gewijzigd door ElinevKa op vr 24 apr 2009, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1242095
ElinevKa schreef: Dank voor de snelle reacties.
DSL is idd Duitse Staande Langhaar..
en ik zet m niet onder druk hoor.
Hij is alleen zó mager dat ie zich niet veel kan veroorloven (we hebben al een keer inspectie van DB op bezoek gehad omdat ze een melding
hadden gekregen dat wij de hond verwaarloosden, terwijl we m juist hebben gered als urgente herplaatser bij een boer weg). Zijn weerstand is zo-zo

het enige dat onder druk staat is zijn bak ten opzichte van onze andere 2 honden die NERGENS last van hebben qua voer.
Hij staat dus al apart van die 2 om rustiger te kunnen eten en ik blijf ook in de buurt, anders heeft ie zo een andere hond NAAST zn bak.
Die eet niet direct uit zijn bak (daar is ie te dominant voor), maar is wel intimiderend aanwezig.
En als hij dan met l-a-n-g-e t-a-n-d-e-n eet en denkt; nu hoef ik niet meer; dan is het WEG..

hij maalt er gewoon niet om; net zomin als botten of kaas of frolics (om mee te trainen)..boeit m allemaal niets. 

oh en hij is 4
Is het misschien een goed idee om hem helemaal apart te voeren?
Hier een draadhaar die ook super gevoelig is als er ook wat iets van spanning is tijdens het eten, dan eet ze dus echt niet!
Bij mij eten ze dan ook helemaal apart. Eén binnen op een groot plastic kleed een de ander buiten.
Zo kunnen ze beiden rustig eten en hoef ik er ook niet direct bovenop te gaan staan.

Heeft je hond op andere gebieden ook nog moeite of zit hij verder echt helemaal geweldig in zijn vel?
Door Nox in de training veel zekerheid te bieden , ging het thuis met haar ook steeds beter. (zij is ook een herplaatser DSD)
Door ElinevKa
#1245845
JAA!! Dit helpt! ik zet m in een andere ruimte en zorg dat de 2 andere honden gewoon niet bij hem kunnen komen.
NOUJA! dat het zo simpel is; hij eet langzaam MAAR HIJ EET!!
SUPER!!

en we gaan ook met m op training; dat zit in t vat ...
Door pallas
#1245848
ElinevKa schreef: JAA!! Dit helpt! ik zet m in een andere ruimte en zorg dat de 2 andere honden gewoon niet bij hem kunnen komen.
NOUJA! dat het zo simpel is; hij eet langzaam MAAR HIJ EET!!
SUPER!!

en we gaan ook met m op training; dat zit in t vat ...
Super joh!!
Je hebt dus een gevoelig typje te pakken.
Vaak zijn deze heerlijk om mee te werken, maar dan moet je werl met heel veel kleine stapjes gaan.
Als hij op een training geen voer wil aannemen , dan kan je dat thuis in een ontspannen situatie misschien oefenen.
Misschien is uit de hand eten al moeilijk genoeg voor hem ;)
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1245862
Hè, wat fijn zeg!  :) Misschien heb je hier nog wat aan: sommige honden (zoals mijn Bruin) vinden het 'eng' om uit een stalen bak te eten en gaan dan staan mutsen. Als ik zijn eten in een grote plastic bak aanbied of gewoon op een handdoek op de grond leg, dan is er niets aan de hand en eet hij met smaak.
Door JoNoMo
#1245951
ElinevKa schreef: NOUJA! dat het zo simpel is; hij eet langzaam MAAR HIJ EET!!
SUPER!!
:groupwave2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door