Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1245282
Vandaag voor de 3e keer met Yuki bij de holistische praktijk in de Bilt geweest voor acupuntuur/neuraal therapie. Omdat de behandelingen tot nu toe kortdurend effect had (tot 4 a 5 dagen na de behandeling), adviseert ze om, als het dit keer weer kortdurend is, eventueel goudkorrels te implanteren....
Voor een langdurig pijnstillend effect.
Helaas moet dit onder een roesje gebeuren en ik weet niet of ik dit nog wil.
Wie heeft er ervaringen met deze behandeling???

Groetjes, Karin
ook namens Yuki  :dog:
#1245406
ja....Boy ( onze rotweiler ) heeft goudinplantaten gehad.
Het heeft een erg goed effect gehad ! Hij heeft door deze goudinplantaten nog zeker een 7 tot 8 maanden pijnvrij kunnen lopen.
Het is toedertijd door een arts in Duitland gedaan  Dr. Schulze in Kamen.
Met onze ervaring erg aan te bevelen, alhoewel er ook gevallen zijn waar het niets heeft geholpen.
#1245416
senadance schreef: ja....Boy ( onze rotweiler ) heeft goudinplantaten gehad.
Het heeft een erg goed effect gehad ! Hij heeft door deze goudinplantaten nog zeker een 7 tot 8 maanden pijnvrij kunnen lopen.
Het is toedertijd door een arts in Duitland gedaan  Dr. Schulze in Kamen.
Met onze ervaring erg aan te bevelen, alhoewel er ook gevallen zijn waar het niets heeft geholpen.
En na de 7-8 maanden was het effect weer voorbij???  :-\
#1245461
Boy was al oud en ziek, het einde was al in zicht, door deze behandeling hebben we het op een mooie manier voor hem zonder pijn kunnen verlengen.
Hij kreeg botkanker en daar zijn ook goudinplantaten niet tegen opgewassen :'(
Voor zijn gewrichten heeft het in ieder geval enorm geholpen!!Arthrose en heupdisplasie!Ik zou er altijd weer voor kiezen!!
#1245523
op het gedragsforum is een dame, Edy cq `diergedrag`, die ook hervoor bij den Hoek is geweest. met goed reslutaat.
zoek daar maar eens en/of neem contact met haar op.

was er vandaag ook nog even maar dat was gewoon voor een flesje traumeel omdat meneer windhond pijn heeft na een heftige ren-actie met verstappen erbij

succes! :)
#1245725
Marlou-Kamiel schreef: op het gedragsforum is een dame, Edy cq `diergedrag`, die ook hervoor bij den Hoek is geweest. met goed reslutaat.
zoek daar maar eens en/of neem contact met haar op.

was er vandaag ook nog even maar dat was gewoon voor een flesje traumeel omdat meneer windhond pijn heeft na een heftige ren-actie met verstappen erbij

succes! :)
Dank je wel voor de tip..ik ben al even gaan speuren, maar om haar te benaderen, moet ik mij eerst aanmelden, dat heb ik nu dus maar gedaan.  ;)
#1245727
roos79 schreef: Het was druk in de Bilt vandaag  ;D  ;)

Ben benieuwd Karin, lees even mee. We hebben het er voor Sam ook wel eens over gehad.

groetjes,
Roos
Ja, gezellig druk hè  ;D
Heb nog even iemand overtuigd van het voeren van vers, toen ik  het boekje van Tannetje aan de balie kocht  :D Ze was erg enthousiast en zal binnenkort wel hier op het forum verschijnen  ;)
Ik weet wat mij de komende tijd te doen staat; alles, maar dan ook alles over goudkorrelimpantatie boven tafel brengen  :)
Ik hou je op de hoogte!!!
Weet niet of ik het dan in de Bilt zou doen of in duitsland (ivm ervaring van de artsen)...alles laat ik eerst nog even bezinken.
Beterschap voor Sam!!!
Owww, Yuki vond de zalmkoekies dus echt niet te kanen...hij smeekte om..eh...hanen  ;D
#1246092
senadance schreef: ja....Boy ( onze rotweiler ) heeft goudinplantaten gehad.
Het heeft een erg goed effect gehad ! Hij heeft door deze goudinplantaten nog zeker een 7 tot 8 maanden pijnvrij kunnen lopen.
Het is toedertijd door een arts in Duitland gedaan  Dr. Schulze in Kamen.
Met onze ervaring erg aan te bevelen, alhoewel er ook gevallen zijn waar het niets heeft geholpen.
Waarom koos je voor implantaten en bv niet voor reguliere pijnstilling?? (Metacam ofzo)
#1246155
Ongeveer 4 jaar geleden hebben mijn beide honden goudimplantaten gekregen, ook door en van dokter Schulze (Duitsland). Misty had en heeft erg slechte heupen (HD) en Remy had en heeft artrose in 1 schoudergewricht en meerdere spondylosebruggen. De implantaten hebben geen effect gehad, of in ieder geval geen zichtbaar effect. Beide honden krijgen nu al geruime tijd reguliere pijnstilling.
#1246229
yuki13 schreef: Waarom koos je voor implantaten en bv niet voor reguliere pijnstilling?? (Metacam ofzo)
Sena is even druk denk ik :)  Wat ik mij kan herrinneren kreeg Boy reguliere pijnstilling, maar werkte dat in de hoogste doseringen niet afdoende.
#1246325
[quote="*Remy*"]
Ongeveer 4 jaar geleden hebben mijn beide honden goudimplantaten gekregen, ook door en van dokter Schulze (Duitsland). Misty had en heeft erg slechte heupen (HD) en Remy had en heeft artrose in 1 schoudergewricht en meerdere spondylosebruggen. De implantaten hebben geen effect gehad, of in ieder geval geen zichtbaar effect. Beide honden krijgen nu al geruime tijd reguliere pijnstilling.
[/quote]
En kregen zij ook al voor de implantaten pijnstilling?? Zo ja, met welk resultaat??
#1246818
En kregen zij ook al voor de implantaten pijnstilling?? Zo ja, met welk resultaat??
[/quote]

Nee (af en toe), ik hoopte dat ik het dagelijkse gebruik van pijnstillers zou kunnen voorkomen door de goudstaafjes te laten plaatsen. Ik vertelde gisteren dat de implantaten geen zichtbaar resultaat hebben opgeleverd, dat hebben ze ook niet gedaan, echter, mijn honden hebben, na de plaatsing, nog een paar jaren zonder permanente pijnstilling kunnen functioneren. Misschien was dit wel niet mogelijk geweest zonder die staafjes?? Misschien hebben de staafjes wel geen direct zichtbaar resultaat gehad, maar misschien hebben ze wel het pijnniveau lange tijd onder controle gehouden??? Wie zal het zeggen? Momenteel krijgen ze beiden Rimadyl, de enige pijnstiller die redelijk "werkt" bij mijn honden en waar ze niet misselijk van worden.
#1247189
Hier een hond met goud in de ellebogen en knie.
Zijliep erg moeilijk maar ik hen toch wel dgeleijk het idee dat ze er op de langere termijn veel aan heeft .
Goed lopen doet ze niet en ze blijft de pijnstilling er bij houden maar de lijn van achteruit gang is volgens mij gestopt.Ik hed niet verwacht dat ze met de klachten die ze altijd had nog 4,5 jaar vrolijk mee zou kunnen komen.
Afgelopen Februari heeft ze ook goud in de rug gekeregen(spondylose)maar hier geen vooruitgang te zien,ben er net 2 week achter dat ze ook een caudaEquinaSyndroom heeft en hier voor werkt het dus niet.
De pijn van de spondylose was dus niet zeker en het heeft altijd al wel van de Cauda Equina kunnen komen.
#1247679
Hai, ik ben ook bij Froukje Kocke geweest in Den Bilt en heb na een aantal behandelingen ook gekozen voor goud. Ik weet niet hoe oud jou hond is, maar hoe jonger de hond hoe beter het aanslaat. Mijn labrador  Gabber was toen al 9 1/2 en bij mijn weten was hij wel vrolijker en liep wat beter.  Maar ik moet zeggen, dat ik ook nog Metacam erbij geef. Dat was eigenlijk niet mijn bedoeling, maar kan niet anders.Dat is nu een half jaar geleden . Maar nu ging hij heel slecht lopen met zijn achterpoten en na een mri-scan bleek , dat hij een tumor heeft die tegen zijn ruggemerg aan zit te drukken. Misschien is dat eerst een optie om een mri te laten maken , zodat je voor de rest alls uitsluit . Dan kan je ,als er voor de rest geen narigheid is alsnog  voor goud gaan. Er is een onderzoek geweest naar goudinjecties en de resultaten waren , zeker bij de nog wat jongere honden zeer goed. Veel sterkte, het blijven altijd moeilijke  beslissingen.nolly en gabber
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door