Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1244621
Ik weet niet of mijn vraag hier op de goede plek staat maar anders zie ik wel waar het naar toe verplaatst wordt.....

Pluto en Loesje eten dus allebei volledig barf, s'ochtends een mengsel van orgaan en spiervlees met wat yoghurt en noten, groenten en dat soort dingen. Elke dag iets anders toegevoegd. Ze krijgen s'morgens 50 gram en s'avonds vleesbot van 100 gram. Ze wegen rond de 10 kg maar eten ze meer groeien ze dicht. Nu eet Pluto altijd zijn bakje schoon leeg maar Loesje eet zeker 3 a 4 x in de week s'morgens niets. Dat betekent dus dat ze dan niet haar orgaan en spiervlees binnen krijgt en ook niet de andere toevoegingen. Kan dit kwaad, ik bedoel dat ze dan misschien tekorten gaat krijgen.....Maar ja als ze niet wil eten kan ik het er moeilijk in proppen. En het s'avonds aanbieden in combinatie met het vleesbot zodat ze 1x eten werkt ook niet. Dan eet ze het vleesbot en gaat vervolgens zitten sorteren wat ze nog meer lekker vind.....

Wat is wijsheid in deze, moet ik nu een nieuw menu maken? Maar met welke hoeveelheden dan?

Groetjes Joke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1245479
Ik zou toch wel wat gaan schipperen met het aanbieden van het ontbijt in de avond, want zoals het nu gaat springt je botpercentage ook omhoog. Ze is niet mager ofzo?  Kans groot dat ze generaal gezien gewoon teveel krijgt en gaat kiezen? Ik zou dan ook wat minder gaan voeren zodat ze smorgens in ieder geval wat peut heeft en haar ochtendprakkie opeet. Er is geen link te leggen tussen het laten staan en wat jij aan het orgaanvlees toevoegd?
Door *Natasja*
#1245483
Is het een optie om 1 keer per dag te gaan voeren? En dan als eerste het orgaan-/spiervlees geven, en het vleesbot pas geven als het andere op is?
Door Cindy de Wolf
#1245487
Jesse van mij weigert in alle toonaarden om 's ochtends te eten (tenzij ze gerend heeft) en die krijgt nu rond 18.00uur eten en rond 22.30uur en dan werkt prima. Ik zou gewoon gaan uitproberen want dit levert idd op termijn tekorten op.
Door ashley
#1245689
Ze is absoluut niet te mager nu, ze is nu goed op gewicht maar ze wordt wel snel te dik. Ik heb vandaag de vleesmix s'avonds gegeven, eerst het vlees daarna het bot....en ja hoor ze heeft alles op gegeten.
Dus voortaan krijgt ze 1x per dag te eten en dan als eerste de mix. Verder ga ik even zoeken hier om wat info te vinden om 1 dag in de week te gaan vasten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door