Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joke I
#1244837
Ik zit met een probleem met mijn jongste bouvier. Hij is nu 9 maanden en loopt in mijn ogen achter in zijn geestelijke ontwikkeling. Qua opvoeding en dergelijke ben ik wel wijs genoeg, maar ik heb het gevoel, dat ik niet tot hem doordring. Hij kan zich moeilijk concentreren, hoort mij soms in het geheel niet en ik merk ook niet echt aan hem dat training iets met hem doet. Daarnaast is hij best hele druk en enthousiast. Maar ik kan hem niet sturen. Ik weet dat er met bleosem remedies in het gedrag gestuurd kan worden, uiteraard ook o.i.v. normale training, maar ik heb het gevoel dat dit hondje meer nodig heeft dan reguliere training. Het manneke is best heel dominant, probeert bijvoorbeeld op elke hond te rijden. Ik zou graag willen weten of er iets te doen is voor hem en mij met bloesemremedie´s. Zijn er hier mensen die mij advies kunnen geven?
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1244847
Dit gedrag vertoont hij eigenlijk al sinds hij hier gekomen is. Al vanaf heel vroeg had ik het gevoel dat ik geen contact met hem kreeg. Nu is de illusie een klein beetje aan diggelen dat het wel zou komen. Dus het is volgens mij geen puberaal gedrag.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1244878
Ja. Vanaf 8 weken woont hij hier. Daarbij komt nog dat de fokker een goede vriendin van mij is en ik er dus wekelijks geweest ben, zelfs bij de geboorte. het eerste wat het manneke gevoeld heeft, waren mijn handen.
Hij wil nu amper geaaid worden laat staan echt kroelen. Nee, daar heeft meneer allemaal geen tijd voor hoor!
Maar ik wil alleen maar zeggen, dat er geen vraagtekens zijn in zijn verleden.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1244936
t klinkt alsof er niet echt een soort gemoedstoestand in de weg zit..
en daar zijn de bachs voor..
trauma's, onzekerheden, dominantie.. (dat laatste misschien wel)
hij lijkt me eerder druk, bij t hyper af?
geen tijd om te luisteren.. de wereld is zo groot en moet ontdekt worden..

misschien is rust compositum eerder iets voor hem?

je kunt overigens altijd bach proberen.. baadt het niet dan schaadt t niet..
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1244953
Bedankt voor je reactie! Ik weet dat het niet schadelijk is en zo, maar ik wil proberen zo doeltreffend mogelijk te werk gaan. Maar in het wilde weg van alles proberen hefet ook geen zin. Hoe meer ik er over lees, des te meer ga ik dingen zien die van toepassing zijn op hem. Dus zodoende mijn vraag of er hier iemand is, die daar veel mee doet en misschien op weg wil helpen.
Door Alithia
#1245205
Joke I schreef: Ik zit met een probleem met mijn jongste bouvier. Hij is nu 9 maanden en loopt in mijn ogen achter in zijn geestelijke ontwikkeling. Qua opvoeding en dergelijke ben ik wel wijs genoeg, maar ik heb het gevoel, dat ik niet tot hem doordring. Hij kan zich moeilijk concentreren, hoort mij soms in het geheel niet en ik merk ook niet echt aan hem dat training iets met hem doet. Daarnaast is hij best hele druk en enthousiast. Maar ik kan hem niet sturen. Ik weet dat er met bleosem remedies in het gedrag gestuurd kan worden, uiteraard ook o.i.v. normale training, maar ik heb het gevoel dat dit hondje meer nodig heeft dan reguliere training. Het manneke is best heel dominant, probeert bijvoorbeeld op elke hond te rijden. Ik zou graag willen weten of er iets te doen is voor hem en mij met bloesemremedie´s. Zijn er hier mensen die mij advies kunnen geven?
Hallo Joke,

Je hond is heerlijk aan het puberen, en in de puberteit wordt natuurlijk van alles en nog wat uitgeprobeerd, inclusief rijden op andere honden. Dat wil nog niet zeggen dat je een hond hebt die in aanleg dominant is. Hij vindt gewoon van alles interessant!

Als ik je verhaal zo lees zou je hond veel baat kunnen hebben bij de remedie Wild Oat. Deze remedie past bij dieren die alles leuk vinden om te doen en die graag met allerlei verschillende zaken tegelijk bezig willen zijn. Het zijn over het algemeen veelzijdige dieren, die het lastig vinden om zich toe te leggen op slechts één ding, omdat ze zodra ze met iets interessants bezig zijn het volgende interessante ding alweer ergens anders zien. Daardoor blijven deze dieren vaak wat hangen in hun ontwikkeling. Met het geven van Wild Oat zal het concentratievermogen van je hond groter worden en zal hij zich beter kunnen richten op jou en op de training.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en lees graag wat de resultaten zijn!

Met vriendelijke groeten,


Bianca Uittenbogaard

(edit: mijn naam toegevoegd, was ik vergeten... ::))
Laatst gewijzigd door Alithia op vr 01 mei 2009, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#1245208
Als je echt bach bloesems wilt geven, dan is een ervaren therapeut toch waarschijnlijk wel de beste weg.
Ik schrijf, waarschijnlijk, omdat je natuurlijk ook zelf kunt lezen en lezen en lezen. Dan kom je misschien wel op dezelfde remedies uit als een therapeut, maar dan moet je alsnog de bloesems kopen en samenstellen, of iemand weten, die dat voor je doet.
Als ik probeer over zoiets na te denken, dan vraag iik me in eerste instantie af, wat misschien het grondprobleem zou kunnen zijn. Misschien in dit geval, dat je niet tot hem kunt doordringen en niet het rijden op andere honden. Ik heb echt het idee, dat je bij het begin moet beginnen. Ik ben  niet ervaren, maar zo denk ik er over.
Ik heb wel hier gelezen, dat er mensen mee werken, maar als je iets wilt, kun je toch wel zoeken ergens op google. Daar vind je vast wel iets.
Het blijft altijd jammer, als je denkt, dat  zoiets wel op zal lossen en dat  na verloop van tijd blijkt, dat het toch niet gelukt is.  Soms zeg je  achter af, "had ik maar eerder".   Als nog aan het werk.

succes,
Hanny
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1245273
geloof dat ik met hanny mee ga.
het is gewoon ook een moeilijke leeftijd, probeer tot hem door te dringen er zijn toch nog wel dingen waar ie gevoelig voor is? Ik bedoel met het trainen ed, snoepjes, balletje oid
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1245329
Wat ook zou kunnen is dat ie hyperdepieper wordt vanwege een hoog gehalte aan eiwitten en/of rood vlees. Porbeer hem eens 2 weken wit vlees en vis te geven en kijk dan eens hoe het gaat. Yuki was ook geenzins te houden toen hij rood vlees kreeg....  8)
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1245332
het geen contact krijgen met hem is al aan de hand vanaf dag 1. Uiteraard heb je dat niet direct in de gaten. Vanaf dag 1 was hij nauwelijks tot rust te krijgen, hij heeft wat last van spijsverteringsproblemen etc. Ook het uitproberen met het rode vlees weg te halen is op niets uitgedraaid. Ik ben hier al een tijdje mee aan de slag. Zodoende mijn vraag hier.
Uiteraard komt daar nog eens pubergedrag bij. Maar ik ga wild oat eens proberen.
Door Bieke
#1246126
Als jij met 8 weken al het idee had dat je geen contact met hem had, vraag ik me af, welke vaccinaties hij gehad heeft. Weil en/of rabies hebben invloed op het zenuwstelsel. Ik heb 2 honden gehad met autisme, waarbij ik geen echt contact met ze kon maken. Natuurlijk speelt nu de puberteit ook mee, maar in eerste instantie denk ik toch aan vaccinatieschade.
Door Fido
#1246262
Hanny schreef: Als je echt bach bloesems wilt geven, dan is een ervaren therapeut toch waarschijnlijk wel de beste weg.
Ik schrijf, waarschijnlijk, omdat je natuurlijk ook zelf kunt lezen en lezen en lezen. Dan kom je misschien wel op dezelfde remedies uit als een therapeut, maar dan moet je alsnog de bloesems kopen en samenstellen, of iemand weten, die dat voor je doet.
Als ik probeer over zoiets na te denken, dan vraag iik me in eerste instantie af, wat misschien het grondprobleem zou kunnen zijn. Misschien in dit geval, dat je niet tot hem kunt doordringen en niet het rijden op andere honden. Ik heb echt het idee, dat je bij het begin moet beginnen. Ik ben niet ervaren, maar zo denk ik er over.
Ik heb wel hier gelezen, dat er mensen mee werken, maar als je iets wilt, kun je toch wel zoeken ergens op google. Daar vind je vast wel iets.
Het blijft altijd jammer, als je denkt, dat zoiets wel op zal lossen en dat na verloop van tijd blijkt, dat het toch niet gelukt is. Soms zeg je achter af, "had ik maar eerder". Als nog aan het werk.

succes,
Hanny



Ze heeft al advies gekregen van een heeeeeeleeee goede bachtherapeute (Alithia) ;) heeft onderandere boeken geschreven over bachremedies voor dieren.
Haar advies kan je dus zéker opvolgen! Veel succes!

O ja ik ben ook benieuwd of het werkt ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door