Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1240873
Noxy heeft veel last van de pollenallergie.
Al een paar weken knabbelt ze aan de voorvoeten. Eerst de re. voet opengebeten, deze kreeg ik weer vrij snel dicht met honingzalf.
Vervolgens ging de andere voet open, en best flink. Zelf een voetkussentje was helemaal ingescheurd, zeg maar een diepe kloof. Erg pijnlijk voor haar, en liet dit merken door slecht te lopen en snel naar huis willen. Beide oren zijn wat ontstoken en ze heeft veel jeuk op de dijbenen.
Ze krijgt nu:
3x 1 tabl. pred. a 5 mg  per week
3x per week 15. dr. puur pollen
2x daags 15 dr. drainage comp. veterinair.
Voor de oren heb ik otiderm creme, 1x dgs aanbrengen in elk oor.

Behalve de oorzalf krijgt ze de rest van de medicijnen al een week of 3 -4 , maar ik merk geen verbetering, ze blijft aan haar voet bijten zodra ze de kans krijgt, dus moet ze de kap heel vaak om. Vreeeeeselijk vind ik dat, maar ik heb geen andere optie  :'( 
Alleen wat hydrocotiderm  kan ik nog lokaal aanbrengen, maar dan ben ik uitgedokterd.
Mijn vraag:
Is ze aan het ontgiften of heeft ze andere hulp nodig?
Laatst gewijzigd door nova op di 28 apr 2009, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#1240995
gemmaa schreef: Is dat pollengedoe maar kort? Misschien een heel stom idee. Maar heb je al eens schoentjes geprobeerd. Is het dan net zo erg? Ik bedoel de jeuk door pollen aan de voeten. Of komt het door het hoge gras?
Nou, pollen van grassen en pollen van bomen heb je het hele jaar wel, maar hoogseizoen in het voorjaar  :-\
schoentjes gaat erg broeien, en dan vervalt het van kwaad tot erger
Laatst gewijzigd door nova op do 23 apr 2009, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1241107
vanaalst schreef: dan is het geen ontgiften meer...
kan je niet naar een homeopaath?
ja, kijk dat is nu mijn vraag juist.
Kan het intgiften zijn omdat ze drainage krijgt, of heeft ze meer hulp nodig, dus een homeopaath of zo?
ik weet het niet.......
#1241144
Ik kan je niet helpen bij je probleem, wil wel wat zeggen over zo'n plastic kap. Een poos geleden zag ik een hond met een vilten kap, de eigenaar had een stuk vilt gekocht en deze zelf gemaakt en dat ziet er een stuk zachter uit. Misschien een suggestie?
Laatst gewijzigd door Djeena op do 23 apr 2009, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#1241234
Hoi hoi,

het kan zjn dat je hond reageert op de opkomende plantjes. Denk hierbij aan brandnetel, berenklauw, maar ook andere (on)kruidsoorten.
Vaak als die planten groot zijn, hebben de honden er niet veel last van, maar de opkomende plantjes kan nog al eens jeuk veroorzaken.
Mijn reu heeft er nu ook al zo'n week of 4 last van en zal dit nog wel een week of 4 hebben. Meestal is het bij hem zon half mei afgelopen.
Vorig jaar waren het voornamelijk de voetzooltjes, mar nu heeft hij ook met een knie erin gezeten. Deze is dus nu helemaal kaal gelikt.

Omdat smeren met diverse zalfjes bij mijn reu niet helpt, krijgt hij een anti jeuk prik. Ben er geen voorstander van, maar 8 weken lang krabben/ likken vind ik ook geen succes. Mocht hij veel in het bos/ langs de sloot gelopen hebben, dan spoel ik zijn pootjes wel even goed af, om eventuele neteltjes eraf te halen.
#1244710
Het lijkt erop dat de puur pollen en de drainage hun werk zijn aan het doen.
De huid is wel nog steeds verkleurd tussen haar tenen en haar witte vacht is gewoon verkleurd ter plekke :-\, maar ik heb stellig de indruk dat de jeuk minder is, ze knabbelt in elk geval nog maar weinig aan haar voeten  en de kap laat ik dan ook af zolang ik erbij ben.
Het is me gewoon een opluchting. :D
Voorlopig blijven we gewoon wel doordruppelen :)
Laatst gewijzigd door nova op di 28 apr 2009, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door