Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mister T
#12446
zo,'t laatste nieuws....

Maandag is Tim ontsnapt en een duik in de baggersloot was het resultaat!!!Dat was niet een goed plan met zo'n wond dus....in de soda en de hele dag zonder verband in de zon!!!Een korst groeide onder onze ogen,wij waren zeer trots  ;D want vanaf deze actie loopt ie weer op 4 poten en drinkt zelfs zelf water uit z'n bak,he he eindelijk dus vooruitgang!!!
Dinsdag moesten we weer voor controle,ik was benieuwd....helemaal prachtig zei Cor,hij was verbaasd hoe snel Tim heelde,duidelijk een zeer gezonde hond  ;D ;D en gaf ons de verzekering dat die dag in de zon uitstekend was geweest en dat bleek!!!
Hij hobbelde vrolijk rond,kreeg weer intresse in een stukkie kaas en z'n bal,ja,duidelijk,hij was weer in het land der levenden!!!!
Woensdag;verbanddwissel om de 2/3 dagen mocht ik nu zelf doen dus....nah.......vandaag nog maar niet alhoewel ik iets had van;zal ik????(waarom???voorgevoel misschien??)
Donderdag;het hinkt weer maar verder heel tierig en wil graag uit ed....
Vandaag maar wel ff een nieuw verbandje dus na het eten mijn verpleegsterbescheiden bij elkaar gescharreld en ga naast Tim zitten...........
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WAT NU WEER??????????????
De wond wordt prachtig maar de zijkant,zeg maar onder z'n duimpje,lag helemaal open en zweert!!!!!!!!!!!!!!!!STINKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus............hopla,wéér naar Cor (die er niet was....)op spreekuur van half 7 tot half 8......bomvol.......................... >:( >:( >:( verliest ie ook nog 's z'n noodverband wat ik in vogelvlucht erom had geflanst  >:( omdat zo'n ouwe taart d'r keffer niet bij zich hield en Tim de benen wilde nemen  >:(de held.... :-/
Zit me daar zo'n lekkere dikke buldog of zoiets van 2 jaar....onder de plekken zonder haar tussen z'n tenen,onder z'n halsband,zijn staart(je)....zo sneu....raak aan de praat met die vrouw en vraag haar wat ie heeft,geen idee zegt ze,ik heb al vanalles geprobeerd maar niks helpt.....túúrlijk...wat eet ie vraag ik....nou,bonzo brokken en blikjes vlees zegt ze  :-/ arme hond.....had de flyer van marieke opgehangen een paar weken terug en vraag haar of ze versvlees kent.Nee,kent ze niet maar wat is dat dan???Ik gaf haar de flyer van het prikbord voor info om ff door te lezen alhoewel ze er niet uitzag als 'n internetfreak(hoe zien die er eigenlijk uit??)....prompt wordt ze binnen geroepen en neemt de flyer mee  >:( >:( Gelukkig heb ik er hier nog zat en plak van de week maar weer een nieuwe op het bord  ;D want hangen zal ie er!!!
Afijn 20.35 waren wij aan de beurt...nu moet ie zonder verband verder,elk moment van de dag in z'n lampekap en een schoen aan voor buiten,verder veel met poot in de zon en weer voor 10 dagen antibiotica... :'( ............zo,dit was ff een updeetje van de stand van zaken in huize Schonhage....buhhhhhhhhhhhhhh,slaap dus nog steeds niet m'n bedje  :'(
Door Lupa
#12447
hei pam zo te zin aan de foto ligt je lamp op de grond ;D
even serieus het is wel zillig hoor!
Door Jolly
#12448
waarom nou he, vraag je je dan af, het ging even zo goed, waarom dan weer fout? dik vet balen.
Oja kom misschien binnenkort wel eens je bakkies terugbrengen.Kan ik je lampekappie ook even troetelen.
Door ine
#12449
getver, pam, het is echt op en af met die tim van jou!! :'( :'(
kom dinsdag dan maar zonder honden!! :-/
vertel hem even, dat ie nu niets meer moet krijgen, dat ie dan alle leuke dingen misloopt!! :-/ ;D ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#12451
Ach bah, wat een frustratie zulke dingen, doe je nog zo je best en dan is het toch niet goed genoeg  :'(

Ik zelf heb dat vaak met Bas gehad en weet hoe moedeloos je ervan kunt worden.

Maar goed, met een beetje geluk gaat hij nu weer helemaal de goede kant uit  :)

Succes!
Ivonne
Door Lizzy
#12452
Getverdemme Pam, wat een ellende!! Misschien is het een idee om hem Echinacea Extra Forte (met Cat's Claw) te geven? (hebbie mij weer). Dit verhoogd de weerstand en Cat's Claw werkt ontgiftend na antibiotica. Ik zou ook maar weer Probiotics gaan geven voor zijn darmpies....

Gooi desnoods ook een scheut Echinacea door het badje (als je zijn poot tenminste nog in de soda zet). Of, kieper dit op zijn wond (verdund met water, verdunning komt niet zo krap, ik doe meestal 6 delen gekookt water op 1 deel Echinacea).

Ach gossie Pam, wat sneu voor jullie... sterkte he meid!
Groetjes, Lizzy
Door Mister T
#12454
tssssssss,heb ff een vraagje....vanavond liet ik Tim uit(met schoen...gaat ook zó lekker  :-/)en hoe graag wil ie hollen.....maar rustig aan was de boodschap...ja,ja...lukt ook zo lekker met een jonge hond die al bijna 3 weken aan huis gekluisterd zit....maar goed,ik dwaal af...ik liet 'm dus uit en omdat ie zo graag weer van alles wil,hang ik zo'n beetje achter aan de riem te zwengelen  :-/ en daardoor viel mijn oog op zijn achterpoten en nu zag ik tot mijn grote ontsteltenis dat ie heel raar naar buiten draait met z'n rechterachterpoot voor ie 'm weer neer zet,is dit "normaal" i.v.m. de hinkpartij van de voorpoot???Dus een soort overbelasting/ander gebruik van z'n spieren  zal maar zeggen?Hij sleept ook af en toe met 1 of meerdere nagels over de straat.
In principe zou dat toch kunnen want het is z'n linkervoorpoot waar de wond zit en dit gedraai is met z'n rechter achterpoot,zo loopt een mens toch ook,zwaait met linkerarm als je rechterbeen naar voren gaat of zoiets??

Liz,bedoel je dat ik ná de antibioticakuur catclaw moet geven of nu al????
En kan ik  Tim mijn probiotics geven???
Wat jouw idee voor het badje betreft,nee,die vervanger van Cor wilde dat ik het droog liet nu maar maandag moet ik weer bij Cor zijn dus dan vraag ik het wel....
Door ine
#12456
pam, ik zou me er even niet druk om maken!! je zou best eens gelijk kunnen hebben ;)
laat eerst die voorpoot eens helemaal genezen en wacht dan nog zeker een week, voor je weer naar die achterpoot kijkt!
mijn voorgevoel zegt me, dat hij z'n lopen aanpast aan de situatie!!
hier heb je natuurlijk weinig aan, maar heb even gedukd!! ;D ;D ;D :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#12457
Volgens mij heeft de orthopeed van Bas eens gezegd dat als een hond bijv. zijn rechter achterpoot geblesseerd heeft dat dan zijn linker voorpoot enigszins overbelast wordt. Dit komt omdat (de meeste) honden kruislings lopen.

Misschien dat dit je beetje geruststeld?  :)

Ivonne
Door Mister T
#12458
ja,Ivonne en Iene,dat dacht ik zelf ook maar toch schrik je als je dat zo ziet...tis een zeer vreemde houding,tis net of ie een klapvoet heeft wat je wel 's bij mensen ziet die een herniaoperatie hebben gehad.... maarja,als wij iets aan onze rug of ben hebben,wil ik denk ik ook niet zien hoe ik mijn onderdanen neerzet... :-/ maar goed,ik zal het met een korrel zout nemen en geduld hebben maar blijf er wel steeds naar kijken  :-/.....
Door Lizzy
#12459
Hoi Pam, wat een toestanden allemaal... ik denk overigens dat het vrij normaal is dat hij zijn andere pootjes nu teveel belast. Ik zou me daar geen zorgen om maken...

De Probiotics kun je nu al geven, hoewel dat niet erg super zinvol is. Ik zou wachten tot de laatste dag van de antibiotica.

De Cat's Claw moet je zeker geven NA de antibiotica.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door