Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Esthertjuh
#1243313
Ik geef sinds ongeveer 2 maanden HB.
Alle 5 de katten aten alle smaakjes goed, alleen de zalm vonden ze minder lekker.
Nu heeft Ranga enkele weken geleden een lichte niervergiftiging gehad.
Ze at toen slecht of niet en gaf alles over.
Nu is ze weer helemaal beter en wil ze alleen de smaken zalm en konijn nog maar eten.
Als ze de andere smaken al eet moet je haar de hele tijd terugzetten bij haar bakje en eet ze heel langzaam.
Is ze gewoon kieskeurig geworden of zijn de zalm en konijn lichter verteerbaar of iets waardoor ze die nu alleen wil eten?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1243870
Vanwaar de niervergiftiging?? Ik heb bij mijn katten wel eens het vermoeden gehad, dat ze datgene wat ze aten voordat ze ziek werden (ook al heeft het niets met dat eten te maken) voorlopig dus niet meer eten. Een soort wantrouwen of negatieve associatie. Zou dat in jouw geval ook kunnen??
Door Esthertjuh
#1245320
De niervergiftiging kan verschillende oorzaken hebben gehad.
Ik vermoed dat ze in de tuin iets verkeerds heeft gegeten.
Heb een blaadje gevonden in het overgeefsel.
De plant waarvan het vermoedelijk afkomstig is heb ik ook meteen verwijderd.

Het klopt dat ze de zalm en konijn niet heeft overgegeven.
Ik heb het bijgehouden en dat was iedere keer een smaak met kip als ze overgaf.
Het kan dus een soort van wantrouwen zijn.
Ze begint het nu soms weer wat te eten met heel veel moeite en soms eet ze nog gewoon niet.

Heb zojuist de DA gebeld om te vragen of het erg was als ze een keer een maaltijd overslaat, want iedere keer iets geven wat ze wel eten als ze niets eet werkt alleen maar averechts. Dan blijft ze zeuren en niet eten wat ik ze voorschotel.
Ik geef haar vanaf nu dus niets als ze niets eet en dan wacht ze maar tot de volgende maaltijd.

De DA zij overigens ook dat als ze de brokken (RC Sensitivity) wel goed at, waarom ik haar dan niet weer brokken ging voeren. Dat zou ook veel beter voor de tanden zijn >:(
Ik weet overigens dat KVV beter is dan brok, maar dat het beter kan. Ik heb daarom eendennekken besteld (kip zit al veel in de HB) en die worden maandag bezorgd door Lupa.
Hopelijk eten ze dat ook goed.

Denk alleen dat ik het voor Simba klein moet slaan, want die gaat slepen en grommen als ie grote stukken krijgt. Eten doet hij dan niet. Maar grommen ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door