Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#1243358
Keetje zit weer vol met plekken en ik begin er nu toch echt moedeloos van te worden.
Ze kampt er al zo'n 4 jaar mee en ben nu toch echt ten einde raad. Het is in een paar dagen explosief vermeerderd. :(
We gaan vanmiddag naar de DA en die gaat antibiotica voorschrijven en misschien ook wel hydrocortiderm. Nu kreeg ik een tip over oregano olie die zou de staphylokokken doden. Weet iemand hier iets van. Het zou om etherische olie gaan. Maar ik weet niet of je dat nu in moet nemen om op de aangedane plekken smeren.
Wie oh wie, weet de oplossing?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1243376
Kunnen die mensen die zulke tips geven nou nooit eens wat duidelijker zijn :(  Niet voor jou hoor, maar zou je deze olie zo aan je hond ingegeven hebben dan had je een binnenwerk met brandwonden gehad. Zo ook als je de etherische olie rechtstreeks op de aangedane plekken had gesmeerd. Gebruik je het op de huid dan in een verdunning van max. 0,5 % in een goede basisolie..
Door keetje
#1243610
Ja, je hebt groot gelijk, je hoort dat op de hei onder de wandeling en als je dan vraagt hoe of wat dan weten ze het ook niet maar het helpt wel. Dat is dan ook de reden dat ik het hier even vraag, jullie weten vaak WEL waar je het over hebt. Ik heb al op het indernet zitten zoeken maar kan alleen maar vinden dat oregano olie helpt tegen staphylokokken maar dan ook weer niet erin of erop.

Is het een mogelijkheid om het bijv. in zinkzalf te doen? Is maar een ideetje hoor.

Ik heb van de DA een kuurtje antibiotica gekregen en een spray met hydrocortison. Ik ben niet blij met die spullen maar het kon echt niet langer. Eerst de boel rustiger krijgen en dan ga ik weer aan de gang met wat mildere dingen.

Afbeelding

Dit kan zo niet verder, toch? :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1243622
keetje schreef: Ja, je hebt groot gelijk, je hoort dat op de hei onder de wandeling en als je dan vraagt hoe of wat dan weten ze het ook niet maar het helpt wel. Dat is dan ook de reden dat ik het hier even vraag, jullie weten vaak WEL waar je het over hebt. Ik heb al op het indernet zitten zoeken maar kan alleen maar vinden dat oregano olie helpt tegen staphylokokken maar dan ook weer niet erin of erop.

Is het een mogelijkheid om het bijv. in zinkzalf te doen? Is maar een ideetje hoor.

Ik heb van de DA een kuurtje antibiotica gekregen en een spray met hydrocortison. Ik ben niet blij met die spullen maar het kon echt niet langer. Eerst de boel rustiger krijgen en dan ga ik weer aan de gang met wat mildere dingen.

Afbeelding

Dit kan zo niet verder, toch? :(
Gvd wat een rotplek. :( :'(

Oregano heeft een sterke antiseptische werking en is dus niet specifiek gericht op de staphylokokbacterie, maar tegen alle bacteriën. Ik weet niet hoe zich dat gedraagd met zinkzalf, zelf zou ik liever een jojoba-olie gebruiken of een neutrale basiscreme. Je kan eventueel al beginnen met verdamping in de leefomgeving.
Door keetje
#1243696
Ik noteer alle tips en als de plekken weer wat rustiger zijn ga ik er mee aan de slag!

bedankt zover! :)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1243736
Verdunde teatree olie werkt ook antiseptisch.
Is bioresonantie niets voor jullie?? Om Keetje weer een beetje op de rails te krijgen zonder chemicalien, want daar wordt het op lange termijn ook niet beter van  :(
Door keetje
#1244084
yuki13 schreef: Verdunde teatree olie werkt ook antiseptisch.
Is bioresonantie niets voor jullie?? Om Keetje weer een beetje op de rails te krijgen zonder chemicalien, want daar wordt het op lange termijn ook niet beter van  :(
Is genoteerd :)

Ik moet nu eerst even wachten of die spullen van de da aanslaan want anders weet ik niet meer wat helpt als we alles door elkaar gaan gebruiken en doen. We hebben haar in onze wanhoop 2 jaar geleden gewassen met rode biologische wijn waarin een nacht selderijblad geweekt was. Ze vond het heerlijk want het mocht er niet afgewassen worden. Ze heeft daarna 3 dagen in een soort van roes rondgewandeld! :) En het hielp ook nog (even).
Wat wel allemaal al niet gedaan hebben de afgelopen 3 jaar. Veel lijkt even te helpen en daarna komt het in alle hevigheid terug. :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door