Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1243379
Ik zou graag een oordeel hebben over vitamine C toevoegen, als je op google vit. c en HD intypt en dan naar labradornet vit. c en HD gaat staat daar een heel verhaal vertaald.
Zou iemand dat is willen lezen en zijn oordeel daarover willen geven, ik ben mijn honden sinds ik dat heb gelezen natuurlijke vit. C gaan geven maar heb toch twijfels of ik er wel goed aan doe.
Heb teef van 11 jaar met hd en een reu van bijna 14 maanden.
Ik geef om de dag 500 mg.
Zou graag wat meer aan de weet willen komen of ik er wel goed aan doe.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1243399
waarom geef je ze vit C?
mankeren ze wat?
vit C kan je wel geven maar volgens mij niet langdurig.
anders moet je hier even de zoekfunctie gebruiken
Door deja
#1243493
Ik geef ze vit.C omdat ik dat verhaal heb gelezen en uit dat verhaal bleek dat de fokker in kwestie altijd vers voerde altijd groente erbij en altijd vit. C en nog nooit een hond met HD had gehad, in een tijd van 25 jaar.
Ze zag ze genoeg om haar heen maar zij heb nooit een hond gehad die HD kreeg.
Ik zag wel wat in dat verhaal en ben ze toen dat gaan geven maar wel de natuurlijke vit. C dus heel duur merk.
Maar dan zal je dat hoofdstuk het is in het nederlands vertaald ook eens moeten lezen.
Mijn oudste hond 11 jaar heeft HD niet in hele ernstige mate maar zag haar wel eens doorzakken ze krijgt nu sashasblend al 3 jaar en dat gaat uitstekend wil liever geen pijnstillers geven zolang het niet nodig is.
En als je dat verhaal leest, daarom doe ik het ook wil ik het bij mijn jongste hond voorkomen het is preventief.
Groet Marjan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1243524
nah ja, ik zou dus niet vit C geven als preventie voor eventuele HD..
is er bij jouw hond HD vastgesteld?
als je een goede uitgebalanceerd voeding geeft, waar dus dan ook voldoende vitC inzit hoef je geen preparaat vitc of zoals jij zegt; een natuurlijke vit C te geven..
mijn fokkers fokken 20 jr en ook nog nooit een geval van HD gehad....en ze geven geen vitC
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 27 apr 2009, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1243592
Ik geef geen extra vit. C en voila, ook goede heupjes alhier. Het is niet geheel "veilig" om zomaar grote hoeveelheden vit. C te geven en het nut is natuurlijk ook discutabel.

25 jaar honden fokken en nog nooit hd gehad. Vraag me altijd af hoe zo'n statement tot stand is gekomen. Zijn alle nakomelingen die deze mevrouw gefokt heeft gerontgend, of zoals bij 99.99% van de fokkers alleen de ouderdieren. Dit soort voorbeelden om verhalen kracht bij te zetten laten bij mij weinig indruk achter.
Door deja
#1243647
Heb je het verslag gelezen, je word altijd zo in twijfel gebracht en wil toch het beste voor je hond, De oudste hond was 2 jaar toen is er een onderzoek geweest met foto's bij Nico Dijkshoorn hij zij toen  c heupen aan een kant iets slechter maar hij zij ook als je er goed mee omgaat hoeft het geen problemen te geven.

Toen  4 jaar geleden de oudste dood ging zij we veel naar het strand geweest hollen en achter ballen aan helemaal niet aan haar heupen gedacht, we waren allebei danig van slag.
Dus toen overbelasting met alle gevolgen vandien.
Metacam rymadyl enz. dat wilde ik niet dus zoeken naar een alternatief.
Terecht gekomen bij Sashasblend hele goede resultaten.
Maar nu een jonge reu je wil niet dat hem zoiets overkomt hij is wild springerig en lomp dus vandaar, ik las dat en dacht dit is het.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1243652
zou het niet doen hoor, maar gewoon rustig aan met hem, niet achter balletjes aan laten rennen en zekers niet op het strand..
zeg maar alles gewoon netjes doseren....
Door deja
#1243672
Dus eigenlijk stoppen met Vit.C.
Ik hou me wel netjes aan het menu met alles erop en eraan hij ziet er fantastisch uit en doet het heel goed maar is zo lomp en je bent toch altijd bang, maar weet wel dat je niet alles kan voorkomen.
En heb ook s'avond na de botten in de gaten dat hij super rustig is en echt ligt uit te buiken.
Ben verleden week naar een lezing geweest in Heiloo over vers rauw voeren door een dierenarts die in juni afstudeerd voor ? ik weet niet precies maar heb in ieder geval met rauw voeren te maken.
Je kan het allemaal vinden op any animal het is een dierenspeciaalzaak waar je op het gebied van barf een heleboel kan kopen en ook op gebied van gedroogd vlees.
Er zit ook een dierenartspraktijk in en die wijkt toch wel af van een normale dierenartspraktijk, ze kijken nl bv. of een coctail wel zin heeft doen dan een titerbepaling en als ze genoeg afweer hebben hoef je niet te prikken.
Maar je kan alles op hun side vinden.
Groeten Marjan en bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1243673
deja schreef: Heb je het verslag gelezen, je word altijd zo in twijfel gebracht en wil toch het beste voor je hond, De oudste hond was 2 jaar toen is er een onderzoek geweest met foto's bij Nico Dijkshoorn hij zij toen  c heupen aan een kant iets slechter maar hij zij ook als je er goed mee omgaat hoeft het geen problemen te geven.

Toen  4 jaar geleden de oudste dood ging zij we veel naar het strand geweest hollen en achter ballen aan helemaal niet aan haar heupen gedacht, we waren allebei danig van slag.
Dus toen overbelasting met alle gevolgen vandien.
Metacam rymadyl enz. dat wilde ik niet dus zoeken naar een alternatief.
Terecht gekomen bij Sashasblend hele goede resultaten.
Maar nu een jonge reu je wil niet dat hem zoiets overkomt hij is wild springerig en lomp dus vandaar, ik las dat en dacht dit is het.
Weet je, ik begrijp je ongerustheid. Maar, als de basis goed is dan kun je veel dingen doen die de hd-god verboden heeft en jouw hond houd goede heupen. Is de basis niet goed, dan kun je alles en meer doen dan de hd-god voorschrijft en je hond zal alsnog hd ontwikkelen. Vervelende is dat je niet vantoveren weet of de basis goed of minder goed is.  :-\ Dat is mijn ervaring met wat ik om mij heen zie gebeuren.
Jouw andere hond heeft geen hd gekregen omdat ze geen vit. C heeft gekregen. Jouw hond heeft hd gekregen omdat ze er aanleg voor had en waarschijnlijk hebben de strandsessies er niet positief aan bijgedragen, maar vit. C had dit waarschijnlijk niet voorkomen. Dat je hond lomp en springerig is, dat is geen ramp, want als het goed is dan is iedere jonge hond "prettig gestoord". Dat moet ook gewoon kunnen.
Door kojak
#1243683
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door deja
#1243687
Ja dit stuk heb ik gelezen en aan de hand daarvan ben ik hieraan begonnen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1243690
de meningen zijn verdeeld, ik heb ook dat stuk gelezen..
maar blijf erbij dat als je goed doseert kwa beweging van je hond en goede voeding geeft, dat dat beter is dan iets preventief geven..
Door kojak
#1243697
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door deja
#1243703
Nee hoor ik geef het nog niet zo lang ze hebben samen 60 pillen op ik knipte ze door dus ieder 60 halve ze waren 1000 mg. dat vond ik wat te veel dus de helft dus zeg maar 2 maanden en de laatste tijd om de dag ik wist het ook niet meer maar ze zeggen ze plassen het weer uit wat te veel is vit. c kan het minste kwaad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door