Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1243380
Ik dacht dat mijn kinderen lastig waren met eten........ Nee hoor dan Hertog dat is een kieskeurig mannentje.
Hij eet; kippekarkasjes, zalm (kop en graat), hart, kopvlees en pens. Meneer haalt zijn neus op voor long (ok dat voelt ook raar) Hij eet geen hert, geen eend en nu ook al geen witvis. Zo wordt zijn menu wel erg beperkt. Ik durf ook bijna niets meer te kopen buiten zijn lievelings hapjes om.
De eend heb ik 3 dagen achter elkaar aangeboden. Daarna in de klikko gemikt. De moten witvis worden besnuffeld, en er worden hapjes van genomen. Vandaag voor de 2e keer aangeboden. Hij moet wel trek hebben onder de hand want hij krijgt echt niks anders......... Arm beest.

Herkenbaar? En wat doe jij?

Hertog
#1243398
als er id niet zoveel over blijf, dan zou ik bv de witvis een beetje aangrillen in een grillpan, beetje he..
long eten ze hier ook..
ander vlees wil ik wel eens even in gekookt water laten leggen, dan ruikt het ook lekkerder..
en verders, tja volhouden, dat doe ik ook! ;D
#1243402
Hier lusten ze ook geen long en fazant. Bij ons is Khami de klier met eten en die valt liever dood om dan da ze iets eet. Dus sommige dingen verdoezel ik en ander dingen zoals bijv konijn krijgt ze dan gewoon niet. 
#1243403
Ik durf ook bijna niets meer te kopen buiten zijn lievelings hapjes om.
ik ben daar heel hard in, je eet het maar en anders eet je maar niet.... ze krijgen vanzelf honger, op deze manier word je namelijk "opgevoed" door je hond zodat je hem straks alleen nog maar voorzet wat hij wil eten. En niks geen arm beest hoor  ;).

grtz,  :-*
cali
#1243538
Als je zalm voert voegt witvis toch weinig tot niks toe, dus daar gaat niet veel aan verloren binnen het menu.  Je hert en eend zijn wild? Je hond is echt niet de enige die geen wild hoeft. Hier vinden ze de nekken van tamme eend heel lekker, maar de wilde eend wat ze tot nu toe gehad hebben werd ook door een groot aantal geweigerd. Als hij andere dingen wel gewoon goed eet, dan zal het wel echt een kwestie van "niet lusten" zijn.  Ieder zijn systeem natuurlijk, maar wat ze echt niet te knagen vinden hoeven ze van mij niet te eten.
Door kojak
#1243588
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#1243600
Chendo blijft mij ook verbazen, zo was ik er achter gekomen dat hij absoluut geen konijnen lever eet, tenzij ik het even in de oven gooi ( even de kook er over heb ik ook geprobeerd maar was geen succes). Duys gister stond er weer konijnenlever op het menu. Ik de oven aan en chendo had zn kop al bij het aanrecht zo van 'ff kijken wat dr op het menu staat!' en ik geef hem een stukje lever, en denk nog bij mezelf 'hij eet het toch niet!'
En wat schetst mijn verbazing.......... OP!!! Zn hele portie!!  :o  Soms snap ik dr echt niks meer van!!!

Maar goed, ik ben wel een stuk 'harder' nu ik een tijdje barf, als hij eerst 1 maaltijd over sloeg vond ik het zielig, ahh hij lust het niet... Maar nu krijgt hij de volgende dag gewoon weer het zelfde voorgeschoteld, doet hij dan nog moeilijk dan krijgt hij het de dag erna nog 1x aangeboden ( met de gedachte dan heeft hij meer honger dus misschien nu wel) maar dan leg ik al wel voor de zekerheid vlees uit voor als hij het echt weigerd. Dat krijgt hij dan na enkele uren wachten ( anders is het wel heel makkelijk, weigeren en meteen nieuw eten).
En eigenlijk eet hij het altijd wel op.
Maar het blijft zo dat hij soms gewoon echt geen zin heeft in b.v zalm, 1 dag niet, 2e dag ook niet. Terwijl hij dit de week erop weer zonder klieren heerlijk naar binnen werkt!!
#1244010
duffy eet bijna alles. soms bij de eerste keer aanbieden kan ze een beetje mutsen en de verse zelf gevilde kip heeft ook een paar dagen gelegen maar verder eet ze als de beste... chudak is een ander verhaal, die kan me toch mieren. hij krijgt de dag erop gewoon hetzelfde (honger!) en soms help ik hem een "handje" door het vlees vast te houden. zo lijkt hij het spannender te vinden ofzo.

liefs marieke
#1244087
wat je eens kan proberen: dat werkte hier ook bij een van beide: even marineren in pens. Ik leg de dingen die hij die dag niet gegeten heeft een nachtje in de gemalen pens. dan gaat het de dag erna gewoon in. Het is een zeer beginnende barfhond dat wel

En ik denk dat je toch genoeg diersoorten voert, gewoon over een tijdje weer eens opnieuw proberen.
Ik maak er niet zo'n punt van als er bijvoorbeeld geen wild en hier ook geen konijn of paard gegeten wordt. er blijft genoeg over.
Vergelijk het eens met mensen die hun hond jarenlang hetzelfde kvv voeren,. dat lijkt mij in bepaalde mate hetzelfde idee.
#1247201
Wat ben ik blij met die makkelijke meiden van mij ze eten alles.
Nou ja alleen de groentemix van laatst niet ik had er een beetje teveel knoflook in gedaan,zelfs de vriezer ruikt naar knoflook :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door