Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1242723
Ik heb karkassen die  zowel van een eend of van een gans kunnen zijn.
Het vlees wat erop zit is erg donker van kleur, bijna zoals hert
Ook de nek en kopjes zitten eraan, maar ook daaraan kan ik niet zien welk diersoort dat het is.
Is eens ook zo donker wat vleeskleur aangaat?
Wil het gewoon graag weten  ??? 
Door Peter79
#1242751
Ik heb zowel gans gehad als eend.
De eend is zo licht als kip en de gans was heel donker.
Eend koop ik altijd nog want dat vindt ze heerlijk, en dat is altijd zo licht als kip.
Gans heb ik daarna nooit meer gekocht, want dat eet ze niet.
Ik weet dus niet zeker of het altijd donker is.

Groeten Peter.
#1242752
Peter79 schreef: Ik heb zowel gans gehad als eend.
De eend is zo licht als kip en de gans was heel donker.
Eend koop ik altijd nog want dat vindt ze heerlijk, en dat is altijd zo licht als kip.
Gans heb ik daarna nooit meer gekocht, want dat eet ze niet.
Ik weet dus niet zeker of het altijd donker is.

Groeten Peter.
Weet jij zeker dat je wel eend koopt, want ik ken tamme eend en wilde eend en die zijn beiden echt veel donkerder dan kip.  :-\
#1242753
nova schreef: Ik heb karkassen die  zowel van een eend of van een gans kunnen zijn.
Het vlees wat erop zit is erg donker van kleur, bijna zoals hert
Ook de nek en kopjes zitten eraan, maar ook daaraan kan ik niet zien welk diersoort dat het is.
Is eens ook zo donker wat vleeskleur aangaat?
Wil het gewoon graag weten  ??? 
OP de kleur afgaand zou ik zeggen...eend. Maar je moet aan het formaat ook al kunnen zien wat het is aangezien een gans iets groter is dan het gemiddelde eendje.
Gebruikersavatar
Door nova
#1242763
Angelique schreef: OP de kleur afgaand zou ik zeggen...eend. Maar je moet aan het formaat ook al kunnen zien wat het is aangezien een gans iets groter is dan het gemiddelde eendje.
Dan denk ik dat het gans is, afgegaan op de kleur en het formaat van het karkas. Zelfs het  hartje wat er nog in zit  :D is groter wat ik van eerdere eendenhartjes gezien heb.
Gelukkig hebben ze het graag  :D
Door Peter79
#1242781
Angelique schreef: Weet jij zeker dat je wel eend koopt, want ik ken tamme eend en wilde eend en die zijn beiden echt veel donkerder dan kip.  :-\
Ik ben geen kenner, dus zeker weten doe ik het niet, maar als ik eend haal is tie altijd zo ongeveer als kip.
#1242936
Peter79 schreef: Ik ben geen kenner, dus zeker weten doe ik het niet, maar als ik eend haal is tie altijd zo ongeveer als kip.
dan ben ik bang dat ze je echt geen eend verkopen, want dat is echt wel rood vlees...
Door Peter79
#1242959
ellyenrob schreef: Tamme eend heeft echt de kleur van kip hoor, de wilde eend is donker rood.
Wij eten nl. veel eend van de Lidl(wij de borst en de rest voor de doggies) en deze is licht van kleur
Dank u, ik begon al hevig te twijfelen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1243192
Ik heb ook tamme eend, het vel lijkt van buiten gezien op kippenvel, maar het is dikker en er zit ook een dikkere vetlaag onder. Het vlees daaronder is dan wel niet zo donkerrood als bijvoorbeeld patrijs maar zeker wel donkerder dan het bleke kippevlees. Gans heb ik nog nooit gehad dus ik heb geen idee hoe dat er uit moet zien, maar het lijkt me dat gans groter is  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door