Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tessa
#1242741
Vanochtend vroeg kwam mijn dochter in paniek naar boven om te zeggen dat Chanty zo raar deed .
Ik sprong mijn bed uit en zag dat ze een epileptische aanval had.
Het duurde ongeveer een minuut of twee, aan het einde van de aanval liet ze haar urine lopen en daarna kwam ze weer langzaam bij.

Eigenlijk was ze gelijk na de aanval weer helemaal okee, ze is nu niet extreem moe zoals je vaker ziet.
Dit was de eerste keer dat ze een aanval had en ik hoop natuurlijk dat dit een eenmalig gebeuren was :'(
Wel is het zo nu we erover nadenken er misschien een verband is met het feit dat ze sinds een half jaar niet in een keer op de bank kan springen, het lijkt erop dat ze de afstand niet goed in kan schatten en huppelt eerst een poosje heen en weer zo van zal ik springen of niet.

Misschien toch iets in haar koppie niet goed....
Ik denk dat ik het maar even afwacht of er nog meer aanvallen volgen, nu naar de dierenarts gaan heeft geen zin.
Wel schrikken hoor, ik zie wel vaker honden met epilepische aanvallen in mijn trimsalon maar bij je eigen hond is het toch wel heftiger
Door kojak
#1242754
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#1242757
Ze is pas net vier.... heb haar zelf gefokt dus op vers afgespeend en sinds drie jaar op barf.
Heeft alleen het eerste jaar de benodigde vaccinaties gehad , daarna nooit meer en ontwormen doe ik ook sporadisch...
Laatst gewijzigd door tessa op zo 26 apr 2009, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
#1242774
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#1243002
Vier is wel heel erg jong.
Onze vorige hond had er ook last van, maar die was al een jaar of 12/13.
Werd steeds heftiger en frequenter.
Ze was uiteindelijk 17 toen het niet meer leefbaar was.
Heel veel sterkte ermee.
Door kojak
#1243131
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tessa
#1243181
Ben heel blij dat zij nooit een nestje heeft gehad.
Van moeders kant weet ik zeker dat er geen epileptie inzit, van vaders kant ben ik minder goed op de hoogte.
Ik zal deze week de mensen bellen die een nestbroer en zus hebben.
Volgens mij is er bij hen (nog) niets aan de hand maar een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we maar zeggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door