Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rozemarijn
#1242505
hey, ik heb een hele lieve kleine chihuahua pup van 5 maanden(noah)
hij heeft extreem veel jeuk en ook wat kalige plekjes in zijn vacht, ik ben vanplan hem over te zetten op vers voer, nu krijgt hij nog brokken van royal canin speciaal voor hihuahua pups.
van de dieren arts heeft hij een hydro cortison lotion gekregen om opde geirriteerde plekjes te smeren, maar het helpt voor geen meter.
buiten dat ik het niet helemaal eens was met deze lotion omdat hij al zo klein en kwetsbaar is had ik niet echt een andere keus.

mijn vraag is of iemand misschien een ander alternatief heeft voor deze lotion, en weet of hij misschien allergisch is voor de brokken die hij nu krijgt.

mijn laatste vraag is, hoe stel ik een menu voor noah samen compleet met alles wat hij moet hebben,maar dan in de hoeveelheid 90gram per dag?


ik hoop datjullie ons kunnen helpen
gretjes Rozemarijn en noah
Door Too
#1242526
Hi Rozemarijn,
Welkom hier
Lijkt me zo naar toe te kijken als je beesje zo'n jeuk heeft
Granen in brokken zijn heel vaak boosdoener bij jeukklachten..
Mijn idee: onmiddelijk over op een koolhydraat-vrij vers voer, een kant en klaar [kvv], dan heb jij de tijd je rustig in te lezen en kan je hondje hopelijk jeuk-vrij worden

Mocht je op termijn zelf willen samenstellen.. kijk s bij de katten...
de mijne eten nl ook 90gr/dag aan barf..

Succes!
Door Lizzy
#1242604
Je hondje overzetten op vers/rauw voer lijkt me stap 1, 2 en 3.

Heeft je DA een afkrabsel gemaakt van een van de plekjes?
Gebruikersavatar
Door Riek
#1242609
Vreselijk als je hond zo'n jeuk heeft.
Tja, overzetten op vers is het beste advies.
Je kunt eerste beginnen met KVV, en daarna zelf gaan samenstellen.
Dan heb je nog eventjes om je erin te verdiepen, maar krijgt je hond alvast het goed binnen. 

Ik heb een vilnder van 3 kg, en zij eet ook 90 gram per dag. Lijkt weinig, maar voor haar is dat echt voldoende.
Door Sibirianwoman
#1242659
Dit komt mij bekend voor.
Mijn chihuahua is nu ook 5 maandjes oud, en zat ook op de chihuahua junior van royal canin.
Mijn chihuahua die heeft kale plekjes op de oren, er is een afkrabsel gemaakt, ik heb zalf mee gekregen, ik zit met de handen in het haar omdat ik niet weet wat hij heeft.
Inmiddels zit mijn chihuahua op carnibest eend/rijst.
Aankomende woensdag dan moet ik voor herhaling naar de dierenarts toe.

Zo zien de oren van mijn chihuahua eruit.

Afbeelding

Deze plekken zitten echter alleen op het oor..
Door Lizzy
#1242666
En daar kwam niks uit, uit het afkrabsel? Komen de hondjes toevallig bij dezelfde fokker vandaan? Is het geen demodex?
Door Sibirianwoman
#1242668
Lizzy schreef: En daar kwam niks uit, uit het afkrabsel? Komen de hondjes toevallig bij dezelfde fokker vandaan? Is het geen demodex?
Nee, het afkrabsel kwam niets uit.
Demodex had ik de dierenarts ook al voorgesteld, maar hij heeft nu in ieder geval niets kunnen vinden.
Ben ook wel benieuwd waar Rozemarijn haar chihuahua vandaan heeft.
Mijne is geboren 31 oktober 2008, en komt bij een fokker uit twijzelerheide weg.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1242674
Ik vind dit er nou niet uitzien als een typische allergie.  :-\
Is er al een schimmelkweek ingezet?
Ik zou voor de zekerheid nog een keer een afkrabsel laten maken. En dan het liefst van drie verschillende plekjes en echt een diep afkrabsel (tot bloedens toe  :( ). Demodex wordt vaak gemist.
Door Sibirianwoman
#1242677
*Dorothea* schreef: Ik vind dit er nou niet uitzien als een typische allergie.  :-\
Is er al een schimmelkweek ingezet?
Ik zou voor de zekerheid nog een keer een afkrabsel laten maken. En dan het liefst van drie verschillende plekjes en echt een diep afkrabsel (tot bloedens toe  :( ). Demodex wordt vaak gemist.
Nee, er is nog geen schimmelkweek ingezet.
De dierenarts heeft alleen 2 afkrabsel gemaakt en onder de microscoop bekeken.
Ik heb woensdag zo ie zo een herhalingsafspraak staan, en ga dit zeker voorstellen.
Toen ik over de demodex begon bij de dierenarts zei hij mij dat het wel een ongewone plek is voor demodex :S
Omdat het dus alleen op beide oortjes zit, en voor de rest nergens.
Ik heb ook echt geen idee hoor, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Door Rozemarijn
#1260793
zo het is weer even een tijdje geleden sinds mn eerste post.

de oortjes van mijn hondje zagen er precies hetzelfde uit als op de foto,
en mijn hondje krijgt ook precies hetzelfde voer.
vanmiddag komt mijn tante me helpen met het samenstellen van een vers menu, haar tollers krijgen ook vers voer.

noah heeft noch steeds veel jeuk maar zijn vacht ziet er wel veel beter uit, ik kreeg trouwens ook een tip van de trainster, een beetje molcosan verdunnen met water en dat erop deppen om de evt. bacterien te doden.

ik hoop dat het een stuk minder word zodra hij vers eten krijgt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door