Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Michelle Vrolijk
#1241934
Als een hond steeds in deze tijd van het jaar GIGA jeuk krijgt aan poten en buik, heeft iemand dan een idee waar dit aan zou kunnen liggen ? De DA weet bijna zeker dat het iets is wat in deze tijd van het jaar gaat bloeien maar goed, probeer er maar achter te komen wat dat dan is. Als we de boosdoener vinden dan kunnen ze er wat mee, vandaar mijn vraag. Heeft iemand hier ervaring mee en derhalve de gouden tip?
Door Lizzy
#1242102
Pollen. Ik weet het bijna zeker. Het barst momenteel van de pollen en dit soort allergische reacties, worden vrijwel altijd veroorzaakt door pollen. Ik vind zelf Puur Pollen van Puur Natuur echt een goed idee om te proberen. En verder zou ik zelf visolie capsules erbij geven. Iedere dag. Totdat de jeuk weer over is.
Door Michelle Vrolijk
#1242121
Lizzy schreef: Pollen. Ik weet het bijna zeker. Het barst momenteel van de pollen en dit soort allergische reacties, worden vrijwel altijd veroorzaakt door pollen. Ik vind zelf Puur Pollen van Puur Natuur echt een goed idee om te proberen. En verder zou ik zelf visolie capsules erbij geven. Iedere dag. Totdat de jeuk weer over is.
Veel dank voor de tip ! Ik ga t doorgeven. Opvallend is dat de kriebels vorig jaar precies 1 dag later begonnen dan dit jaar, dus je kunt de klok er zowat op gelijk zetten....
Door bulldelicious
#1242215
ons reutje, die nu bij mijn schoonouders zit heeft ook aan het begin van elke zomer jeuk, ik zal het ze zeker doorgeven, maar wat doet visolie dan presies? Werkt het jeukstillend, of genezend?
Door Ir
#1250260
Hai Allemaal,

Ook onze labrador-reu kampt met flinke jeuk en grote kale plekken op zijn huid vlakbij de staart. Ook verder onder op de buik en borst een soort van zweertjes met enorme roos-schilfers. Had van de dierenarts Prednicutin-spray gekregen en shampoo, maar ben eergisteren begonnen met gewoon talkpoeder erop te doen. Ik denk dat het verbetert....ik hou jullie nog op de hoogte.
Ik geloof ook zeker dat het aan de pollen/bloemen of whatever ligt. Hij heeft ook altijd deze tijd van het jaar van die kalere ooghaartjes en snot uit de ogen....lijkt echt op hooikoorts...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door