Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gytha
#1240673
Ik heb een leeuwhondje van 13 jaar en 8 maanden oud. Afgelopen december kreeg zij kennelhoest. De eerste antibioticakuur sloeg niet aan en na 5 dagen hoestte zij constant door en ben ik weer naar de dierenarts gegaan. De dierenarts heeft toen foto's genomen en constateerde, dat zij ook vocht achter de longen had. Door het vele hoesten, kon het hart het niet meer aan. Zij heeft toen plastabletten (furosemide) gekregen en een andere antibioticakuur. Het ging toen wat beter, maar toen de kuur over was, hoestte zij nog steeds wat. De kuur is toen nog met een week verlengd, maar het hoesten ging niet over. De dierenarts vertelde toen, dat het wel meer voorkomt bij kleine, oude honden, dat ze na een kennelhoestinfectie blijven hoesten. Zij heeft toen voor altijd nog furosemide meegekregen.
Het hoesten wordt erger door droge lucht, vorst, harde wind, noord- en oostenwind, opwinding, spelen en rennen. Zij is ook erg gevoelig op de keel. Je hoeft er bij wijze van spreken maar naar te wijzen of ze krijgt weer een hoestbui. Vóór de kennelhoest had ik nog een heel actieve hond,waarvan iedereen dacht, dat zij nog maar 2 jaar oud was. Nu is het een oude, slome hond, die veel hoest en daardoor steeds doodmoe is. De dierenarts denkt, dat het alleen aan het hart ligt. Ik ben misschien erg eigenwijs, maar ik denk dat de hoofdoorzaak het hoesten is en dat juist door het vele hoesten het hart het niet meer aan kan. Ik vind het verschrikkelijk om te zien hoe mijn hond is veranderd van een heel actieve vrolijke hond naar een slome hond, die nergens meer zin in heeft. Ik heb al naar alternatieve medicijnen gekeken, maar heb die nog niet geprobeerd. Zij heeft vanaf haar derde jaar tot haar elfde jaar partiële epilepsie gehad. De laatste jaren niet meer. Zij zat, toen het begon, volledig op brokken, maar na haar overgezet te hebben op volledig versvleesvoer kreeg zij nog maar een keer of 4 per jaar een aanval en de laatste jaren dus niets meer. Mijn vraag is of iemand ervaring met haar probleem heeft of mij hierin kan adviseren om misschien toch een regulier of alternatief middel te proberen?
Alvast bedankt, Gytha
#1240696
heb je haar altijd geent voor kennelhoest?
hoor de laatste tijd vaker dat als dat jaarlijks is gedaan je hond er chronische bronchitus ed van kan krijgen..
zou eens id naar de alternatieve geneeswijze gaan, accupentuur schijnt ook er goed mee te kunnen..
misschien dat marjan hier nog op reageerd, zij heeft ook een hondje wat erg hoest...
Door bloemetje
#1240763
Wat is er nu mis met haar hart dan Gyntha? Heeft ze nog altijd vocht op de longen? Heeft ze een vergroot hart of een ruis? Het hoesten kan daar nu heel goed vandaan komen. Dat los je niet op met alternatieve middelen.
In 1e instantie kan dat misschien getriggerd zijn door het hoesten of de vele ab kuren.
Door gytha
#1241194
Mijn hond is nog nooit ingeënt tegen kennelhoest. Ik heb zelf juist iets van.... heeft ze het daarom zo erg gehad...
Er is niets aan haar hart zelf gevonden, alleen dat toen ze zo vreselijk hoestte, ze vocht achter de longen had.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door