Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jason
#124038
Hey allen,

Wij hebben een weimaraner en na maanden zoeken van verschillende voedingen hebben ze ons BARF aangeraden.

De reu is zeer kieskeurig, vb pens is goed voor 1 max 2 dagen en dan 3de dag heft hij zijn neus al op.
Nu met de voeding is dit ook zo, Proplan, royal cannin, eukanuba...

Enigste dat hij soms doet is uit mijn hand eten (droogbrokken) maar ook weer maar enkele dagen.

Hij staat vrij scherp en zou beslist wat moeten aankomen en uitzwaren (hij is 16 maanden oud)

Wie kan voor mij (want ben echte lake in barfen :-) ) iets samen stellen en onze hond doen eten en bijkomen !

ik ben benieuwd naar dit !!!!
Groetjes
Gebruikersavatar
Door Nitus
#124040
Hoi Jason, welkom :). Als je nog helemaal niks van Barf af weet raad ik je aan om hier je hier eerst eens goed in te lezen. Dan zou je in de tussentijd een kompleet vers voer kunnen geven, zoals Bibi, Carnibest, Duck, Enengique, Rodi oid.
Wat ik verder zo uit je bericht opmaak is dat jij waarschijnlijk een erg verwende hond hebt wat eten betreft. Volgens mij maak jij er een te groot punt van als hij niet wil eten. Met andere woorden hij krijgt heel veel aandacht door zo te mutsen met z'n eten. Ik zou (als je zeker weet dat je hond lichamelijk niets mankeert) hem zijn eten aanbieden, weglopen en na 10 min. terug komen. heeft hij zijn eten niet op, jammer dan. Je haalt zijn bak weg en biedt hem dat de volgende maaltijd weer aan, op precies dezelfde manier. Ik denk dat als jij dit volhoud je hond binnen korte tijd weer eet. Succes!
Door Lizzy
#124042
Hoi Jason, welkom op Barfplaats! En, we hebben hier meer Weimaraner eigenaren! Prachtige honden trouwens.

Ik geef jouw hond trouwens geen ongelijk. Eukanuba en Proplan zou ik ook niet eten ;D! En pens is natuurlijk heerlijk maar niet voldoende om alle dagen te voeren.

BARF staat trouwens voor Bones And Raw Food of Biologically Appropriate Raw Food. En het houdt in dat je zelf het voer voor jouw hond gaat samenstellen met rauwe/geschikte vleesbotten, spiervlees, orgaanvlees, rauwe/gepureerde groentes, rauwe eieren, eventueel wat zuivel en eventueel wat tafelrestjes enzo.

Maar, je kunt daar niet even een twee drie mee beginnen. Ja, je kunt wel beginnen, maar je zult dan wel versnelt jezelf moeten verdiepen in het zelf samenstellen van voer voor jouw hond. En, je moet dan rap zien uit te vinden waar je aan ingredienten kunt komen. Ik raad je vooral aan om niet te snel over te schakelen en jouw hond vooral langzaam aan het eten van botten te wennen. Zie daarvoor ook "honden en het eten van botten" in de barfplaats barf bibliotheek. In de bieb staat nog wel meer informatie, maar het kan ook nooit kwaad om een boekje te lezen over zelf samenstellen. Boektitels kun je hier vinden:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2303

Je kunt inderdaad ook (totdat je weet wat je moet doen) overstappen op versvleesvoeding. Dit is kant-en-klare, gezonde, rauwe voeding. Bij wijze van spreken kun je vandaan nog overstappen.

De merken:
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl

Groetjes, Lizzy
Door Jason
#125711
ALs ik met dergelijks moet beginnen valt dat tegen want na 2 dagen is hij Duck gewoonweg beu...

ondertussen wel al veel opgestoken op deze site hoor!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#125722
[quote="Jason"]
ALs ik met dergelijks moet beginnen valt dat tegen want na 2 dagen is hij Duck gewoonweg beu...

ondertussen wel al veel opgestoken op deze site hoor!
[/quote]

Misschien dat je teveel geeft en dat die niet echt peut heeft.
Ik zou niet al te veel aan dat kieskeurige toegeven, want voordat je het weet heb je een zeikerd eerste klas in huis en wordt het eten een probleem omdat die weet van 'als ik iets weiger dan komen ze wel met wat anders"
En met het "uit de hand voeren" geef je erg veel positieve aandacht voor dit "verwende nesten" gedrag. ;D
Door Lizzy
#125729
Volgens mij zijn Weimaraners niet van die vuilnisvatten als bijv. Dalmatiers (die zijn echt niet kieskeurig! Die vreten zelfs nog een baksteen, als ie maar ingesmeerd is met pens ;D).

Op zich zou jouw hond dus een ideale zijn om zelf voor te gaan samenstellen! Want iedere dag krijgt hij wat anders. Alleen moet je je ook dan natuurlijk niet in de maling laten nemen want ook hier zal hij voorkeur ontwikkelen voor bepaalde voedingsmiddelen. En als ie de rest gaat weigeren, dan ben je de pineut want dan krijgt hij niet genoeg binnen.

Ik vrees dat je je versnelt moet gaan inlezen in het zelf samenstellen ;D (wij kunnen jou wel helpen hoor). Heb je enig idee of je aan ingredienten kunt komen zoals kippennekken (en later halve kippen, enzo)? Kun je ook een beetje goed aan spier en orgaanvlees komen? (heb je bijv. een Islamitische slager in de buurt?). En botten of karkassen van bijv: kip, eend, parelhoen, kalfsbotten, lamsbotten, etc.? Je hoeft niet alle botten gelijk aan te kunnen schaffen want je moet toch langzaam beginnen, maar het zou toch vervelend zijn (als je lekker op weg bent) en je komt erachter dat je moeilijk aan spullen kunt komen.

En heb je een apparaat om groentes in te pureren?

Heb je een vriezer?

Groetjes, Lizzy
Door Ineke
#126792
[quote="Jason"]
ALs ik met dergelijks moet beginnen valt dat tegen want na 2 dagen is hij Duck gewoonweg beu...

ondertussen wel al veel opgestoken op deze site hoor!
[/quote]
Hoi Jason,

Laat je niet voor de gek houden hoor.
Ik heb hier ook twee zeikerts met eten.
De Leo heeft waarschijnlijk een heel klein maagje ::) komt af en toe langs zijn bak en eet een kwartier lang af en toe een klein hapje. Meer dan 350 gr krijg ik er niet in per maaltijd. Hij krijgt nu 3 maaltijden omdat hij TE dun wordt.
De Parson is een verhaal apart. Een Engelsman ::)
Wat je hem 's ochtends geeft hoeft hij 's avonds echt niet. Dat heeft meneer al gegeten die dag en wenst dus iets anders ::)

Ze hebben P E C H pech!!

Ze krijgen een kwartier, daarna gaat de bak weg. Gegeten of niet !
's middags en 's avonds krijgen ze nog een kans.

Het is niet gemakkelijk voor jezelf, maar je moet wel! Je wordt er anders knettergek van. Ik spreek uit ervaring. Ze lusten hier niets. ::)

Een hond laat zich echt niet verhongeren. Een beetje vermageren kunnen ze best aan.

Laat je niet pesten. Jij bent baas. Als het beste niet goed genoeg is voor je hond, bekijkt hij het maar :P

Ik ben er inmiddels wel achter, dat de Leo liever niet 's ochtends eet. Vlak voor het slapen gaan eet hij graag.
Misschien een idee om uit te zoeken, wanneer jouw hond wel graag eet.

Succes!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door