Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hamada
#1239664
Ramses heeft door zijn spondilose en zijn wrsch. artrose wat moeite om lange wandelingen vol te houden. Nu gaan we deze zomer met hem naar Zweden op vakantie en ik dacht met de aanschaf van een hondenrugzak een goede oplossing voor hem te hebben gevonden. Kunnen we toch wandelen en hij hoeft niet constant te lopen.  :)
Helaas blijkt een rugzak voor honden tot 11 kilo gezien zijn gedrongen bouw 8) te klein te zijn.
Weet iemand een bedrijf/website waar hondenrugzakken (petcarriers) voor honden tot 15 kilo te koop zijn? Zelf vind ik alleen tot 10 of 11 kilo maximaal.
Onze huisgenoot (we hebben voor de bank al een hondetrapje staan voor hem) en wij natuurlijk, zouden hier al erg mee geholpen zijn.
Door hamada
#1239692
Wat een leuke site, bdankt voor de reactie.
Alleen is Ramses een cavalier (11 kilo) en het lijkt me dat het tuig van de site wat te stoer voor hem is. En ik weet niet of het voor hem lekker "hangt"met zijn rugklachten.
Maar op de site ben ik nog niet uitgekeken.  :)
Door **Jolanda**
#1239712
Haha nee ze hebben hele leuke en handige spullen!
Ik weet niet hoe of wat met zijn rug, deze word niet belast en hij hoeft geen tegendruk te geven zoals wanneer hij in een rugzak zit en heen en weer gehobbelt word.

Je kunt volgens mij ook telefonisch contact opnemen en dan kun je ze vragen of er ook draagtuigen/zakken zijn voor iets kleinere honden.
Oh ja enne dat plaatje met POLITIE kan ook iets anders zijn hoor! ;)
Door **Jolanda**
#1239717
Is zo'n doggyride (buggy voor honden) niks voor je? Ze zijn in verschillde uitvoeringen te krijgen en je hoeft het gewicht van de hond niet op je rug mee te slepen (want dat word echt zwaar na een tijdje)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1239724
Het wordt zwaar én het lijkt mij ook niet lekker voor een hond met spondylose....  :-\
Door hamada
#1239806
Een hondenbuggy hebben we nog (voor een helaas overleden hartpatientje), maar in Zweden zijn de wandelingen over wel heel smalle paadjes, waar een buggy (zelfs niet die hele stoere driewieler van ons) niet echt handig is. Vandaar het idee om Ramses af en toe in een rugzak mee te slepen, want in je armen dragen dat is helemaal niet te doen.  :-\ En natuurlijk rusten we ook regelmatig en houden we wel rekening met zijn uithoudingsvermogen bij het plannen van de wandelingen.
Het idee van de rugzak is meer om te voorkomen dat we midden in de wildernis met een bekaf hondje komen te staan.
Door *wendy*
#1239810
Mijn vraag is....heeft het hondje er wat aan om mee te gaan met die wandelingen ?  :-[
Door Hanny
#1239854
Mijn kleinkinderen zitten in een rugdrager bij hun ouders. Dat lijkt me voor je hond misschien wel een bruikbaar idee. Dan hangt je hond niet, maar kan ondersteund zitten. Misschien een harde zitting in maken.
Zit ook stevig op je rug. 11 kilo is wel een flink gewicht op,  maar als één van jullie dat kan hebben zonder klachten te krijgen, dan wens ik je een prettige vakantie.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1239895
*wendy* schreef: Mijn vraag is....heeft het hondje er wat aan om mee te gaan met die wandelingen ?  :-[
Dat denk ik toch wel? Hoewel een vlakke ondergrond vast wel wat makkelijker en fijner voor hem is....maar hij zal best genieten hoor, verwacht ik zo (gebaseerd op mijn eigen ervaringen met mijn 'spondyganger' :P)
Door hamada
#1239969
Inderdaad vindt Ramses het helemaal het einde als hij mee kan wandelen.  ;)En op zich is zijn conditie ook nog heel behoorlijk, hoor. Kilometertje of 4 redt hij thuis wel. Heel anders dan onze overleden hartpatient. Die wilde nog steeds dolgraag mee, maar na 100 m. was hij al bekaf. Maar thuislaten vond hij (tenminste die korte tijd dat dat duurde) vreselijk. Toen was de buggy ideaal.
Maar nogmaals, voor Ramses willen we gewoon het zekere voor het onzekere, in de vakantie,  en dan is zo'n petcarrier, mits groot genoeg, een oplossing.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door