Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1239749
Ik heb een vraagje over runderstrot.
Waar hoort dit nu precies bij?
Heb al wel wat gezocht, maar vind wisselende antwoorden.

Zelf denk ik aangrotendeels spiervlees, maar er zit wel degelijk "hard" materiaal in. Is het dan vleesbot, maar dan met een laag percentage bot en een hoog percentage vlees?

Ze liggen er nu heerlijk op te kluiven, alleen de oudste wil het niet hebben. Maar zij muts met heel veel dingen. Alleen kipkarkas en konijnkarkas (zonder kop) gaan erin, het grotere kluifwerk is niet aan haar besteed.  De andere 2 volwassen honden knagen prima en de 2 pups zijn superdruk met hun halve strot.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1239758
Wat erin zit is kraakbeen, wel stevig kraakbeen overigens, maar ik snij hier de strotten met het spiervlees mee weg.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1240217
hier heb ik ook runderstrot gegeven aan mijn hond. Die at hij met veel plezier op, maar de volgende dag kwam ik stevast het kraakbeen weer tegen op de vloer. Die had hij uitgebraakt. Ik heb het na een paar keer proberen niet meer gegeven.
Zou het braken komen doordat ik toen nog gedeeltelijk brokken gaf, dat het nog niet goed verteerde? Of heeft dit een andere oorzaak?

Ik wist ook niet of dit kraakbeen bij bot hoorde.
Door Huskymeisje
#1242293
Ik reken het vlees tot spiervlees en het kraakbeen eigenlijk tot niets. Ze vinden het lekker en daarom laat ik het er aan zitten maar volgens mij voegt dat verder niets toe.
Door *wendy*
#1242311
Huskymeisje schreef: Ik reken het vlees tot spiervlees en het kraakbeen eigenlijk tot niets. Ze vinden het lekker en daarom laat ik het er aan zitten maar volgens mij voegt dat verder niets toe.
Zo krijgen ze hier wel eens luchtpijp. Totaal geen waarde maar ze zijn ff bezig.
Geef het wel eens op een dag dat ze ff wat minder mogen eten zeg maar.

Strot reken ik ook als spiervlees. En ze vinden het erg lekker.
Gebruikersavatar
Door pike
#1242478
De strot rekende ik tot spiervlees (het harde deel is geen bot maar kraakbeen en bevat nauwelijks calcium).
Rekende, want ik voer ze niet meer. Alle drie de honden gaan er behoorlijk van aan de slinger.  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door