Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kimba
#990356
hey hallo, hoe droog ik vlees voor mijn honden om te belonen? ik heb namelijk geen droogmachine.. ???

wie kan mij advies geven..

en wie heeft er recepten voor hondenkoekjes bakken..? (lijkt me leuk om te doen ;))
of is dit niet verstandig naast barf en vers?

groetjes Marlien
Door Ingrid B.
#990387
Hoi!

Ik heb alleen een recept voor hondenkoekjes te maken...gekregen van iemand van dit forum!Kan ik je die mailen???
Mijn emailadres is :[email protected]
Als je me een berichtje stuurt,dan krijg je het...moet even zoeken... ;)

groetjes van Ingrid en haar honden
Door Nynke
#990687
hoi Kimba, als je drogen op de zoekterm intikt, vind je hier veel topics over. Ik droog zelf in een droogmachine, maar het kan eventueel ook in de oven, als je deze op 50 graden kunt zetten en dan met de deur op een kier.
Door Brecht
#990750
Julia2005 schreef: En hoelang moet deze dan aanstaan de oven voor het vlees gedroogd is.
ik heb de oven meestal zo'n 8 uur aanstaan.. het vlees hoeft voor mij niet perse kurkdroog te zijn. Heb nu een droogmachine besteld want ik heb zo'n oventje die maar een klok van 2 uur op zit dus dat schiet niet op en bij mn combi kan de deur niet op een kier anders doet ie het niet  ::)
Door Nynke
#990852
ik droog het vlees wel altijd tot het kurkdroog is, ik doe het er 's avonds in en haal het er pas de volgende dag weer uit. Dan kun je het maanden bewaren in een gesloten doos buiten de koelkast, lekker makkelijk. 
Door Femke
#991129
ik droog meestal vlees op zaterdag, zet 's morgens de oven aan (tussen de 50 en 80 graden, beetje afhankelijk van hoe groot je stukjes vlees zijn) en ergens in de loop van de middag is het wel klaar. Ik kijk gewoon een paar keer.

Ik droog meestal 2 platen tegelijk
Gebruikersavatar
Door nova
#1002684
kimba schreef: hey hallo, hoe droog ik vlees voor mijn honden om te belonen? ik heb namelijk geen droogmachine.. ???

wie kan mij advies geven..

en wie heeft er recepten voor hondenkoekjes bakken..? (lijkt me leuk om te doen ;))
of is dit niet verstandig naast barf en vers?

groetjes Marlien
Ik heb van n pondje rondergehakt, hele kleine gehaktbolletjes draaid, en die in de pan uitgebakken, zonder boter erbij.
Pan met anti aanbaklaag
Ging goed en heb nu heel wat om te belonen. Ik wil het ook nog gaan doen met kippengehakt
succes voor je

Gr
Gebruikersavatar
Door pike
#1002831
Dat hangt een beetje af van hoe heet je de oven zet; 50 graden of 80 graden maakt nogal verschil. Hoe lager hoe beter, maar toen ik nog in de oven droogde deed ik ook 80 graden, omdat het anders wel erg lang duurde. En met 80 graden was het bij mij zo'n 8 uur in de oven. Zorg wel dat er geen vet meer aan het vlees zit, anders krijg je smurrie.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door