Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1239220
Eshli heeft ieder keer ontstoken oren.
Normaal gebruik ik de Panalog,maar daar die is onderweg.
Nu maak ik haar oeren 2 x daags schoon met gekookt water en daarna zalf ik haar oorflappen nog eens in met Atrix tegen de irritatie van het slaan met de oren.
Hoe doen jullie dat?
#1239241
Bedoel je met Atrix de handcreme? Daar zou ik als eerste mee stoppen, dat lijkt me niet goed voor de oren van je hond.

Ik maak Benthe's oren (ze heeft ook snel last van onstoken en/of geïrriteerde oren) in de zomer iedere week schoon met Epiotic oorcleaner, dit is een vetvrije oorreiniger. Daarnaast druppel ik bij klachten iedere dag een paar keer met ProDier Oordruppels, dit is een homeopatisch middel. Als ze geen klachten heeft, druppel ik preventief eens in de 2 à 3 dagen. Op deze manier lukt het me nu al een hele tijd om ontstekingen te voorkomen.

In de winter heeft Benthe veel minder last van haar oren en hoef ik maar eens in de maand haar oren schoon te maken.
#1239282
Ik giet er altijd een flinke scheut cleaner in en het verschilt per hond welke cleaner, dan even de flap dichthouden en onder het oor masseren en dan de tuin in en flapperen maar en daarna haal ik eventueel restant vuil met een doekje/watje weg.
#1239287
De oren hier zijn eigenlijk altijd schoon, hou het dan alleen in de gaten.
De oren van Stippie zijn wel af en toe vies, als het erg is dan druppel ik met prodier oordruppels, en die druppels doe ik dan ook op wattenschijfje zodat ik daarmee haar oor kan schoonvegen.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#1239319
Ik gebruik een oorcleaner op een prop watten. soms ook wel wat babyolie, als het in elk geval maar vet is.
Op het moment gebruik ik 0tiderm voor Noxy, de pollen spelen aan alle kanten op.
1 x daags aanbrengen in het oor, even masseren totdat je het hoor soppen in het oor, en dan buiten alten uitslaan.
Je staat versteld van de rommel wat eruit komt
#1239599
nova schreef: Ik gebruik een oorcleaner op een prop watten. soms ook wel wat babyolie, als het in elk geval maar vet is.
Op het moment gebruik ik 0tiderm voor Noxy, de pollen spelen aan alle kanten op.
1 x daags aanbrengen in het oor, even masseren totdat je het hoor soppen in het oor, en dan buiten alten uitslaan.
Je staat versteld van de rommel wat eruit komt
Waar haal jij de Otiderm vandaan ?
#1239600
andrevanes schreef: Eshli heeft ieder keer ontstoken oren.
Normaal gebruik ik de Panalog,maar daar die is onderweg.
Nu maak ik haar oeren 2 x daags schoon met gekookt water en daarna zalf ik haar oorflappen nog eens in met Atrix tegen de irritatie van het slaan met de oren.
Hoe doen jullie dat?
Het wordt vandaag verstuurd André  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door