Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1239339
ik heb verschillende messen waar ik mijn vlees[pens,tong etc ] mee snij,maar er is er geen eentje echt vlijm scherp,heb dus altijd behoorlijk wat moeite om de boel in stukken te krijgen.welk mes gebruiken jullie en wat vooral belangrijk is,waar kan ik het kopen.ik heb nu een mes van le chef van blokker,maar ik gebruik meestal het aardappelschil mesje van xenos,die werkt hier nog het best.
Door ibbi
#1239340
wij hebben een messenset gekocht bij IKEA,
het zijn 4 messen in een houten blok,
een hakmes + aanscherpstaal
en een wildschaar.
prijs viel erg mee en alles voldoet perfect!
Gebruikersavatar
Door Dian
#1239352
voor "zacht" vlees gebruik een schaar, voor het bottenwerk een hakmes (met hakblok) van Ikea. Heel handig ding, al moet ik het mes onderhand een keer laten slijpen, 't wordt stomp :P
Door Nynke
#1239371
ik gebruik een heel oud professioneel vleesmes. Al zo vaak geslepen dat er nog maar een heel dun stukje over is  :-X  deze gebruik ik alleen voor het vlees voor de honden. Dingen zoals parelhoenkarkas worden in stukken gehakt met een hakbijltje van de Praxis  :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1239377
hakmes. eigenlijk voor de rollen cb en botjes aangeschaft, maar ik snij er ook vlees en orgaan meestal mee. en anders 1 van mn eigen vleesmessen. ik heb een aanzetstaal waar ik het hakmes en mn eigen mes (en eventueel mn wildschaar) mee slijp.
Door mcSnurk
#1239392
;D bedoel je dat aardappelschilmesje van 50 cent? Dat gebruik ik ook. Is te scherp om aardappels mee te schillen want dan zitten mijn vingers vol sneetjes, maar voor vlees is het perfect :D
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1239512
Ik doe alles met de blauwe Ikea-huis-tuin-en-keuken-schaar die bijna niks kost 8). Je kunt er zelfs parelhoenkarkassen mee knippen :D. En bij het portioneren van nieuwe voorraad gebruik ik hem ook voor bijvoorbeeld pens en kopvlees. Nog nooit zo'n fijn barfhulpmiddel gehad!  :)
Door Huskymeisje
#1239598
De snip snap schaar. Te koop bij o.a. de welkoop. Niet vreselijk duur maar wel ontzettend handig. Voor het betere hakwerk heb ik een bijltje uit de 5 euro bak van de doehetzelf zaak. En ik gebruik ook nog wel eens een snoeischaar.
Door robbiekomvoor
#1239607
gemmaa schreef: ;D bedoel je dat aardappelschilmesje van 50 cent? Dat gebruik ik ook. Is te scherp om aardappels mee te schillen want dan zitten mijn vingers vol sneetjes, maar voor vlees is het perfect :D
  ja,die bedoel ik ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door