Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jacky1
#1238826
hallo,

ik ben een nieuwkomer met veel vragen, mijn hond Jacky is 15 jaar oud, omdat ze wat suf was heb ik een bloedonderzoek laten doen, daaruit kwam dat haar schildklier te langzaam werkt, en dat haar lever en nieren erg slecht zijn, ik heb Jacky al een jaar op carnibest light staan, mijn da adviseerde om haar een nierdieet te geven en ze krijgt ook nog pillen voor haar schildklier Forthyron, nu eet ze erg slecht, en vooral wil ze haar dieetbrokken niet eten, als ik haar iedere keer wat anders geef krijg ik het er wel in. ik heb het er met de da over gehad, en die vindt toch echt dat ze op een nierdieet moet, maar als ze dat niet wil eten, ja dan moet ik maar wat proberen.
omdat ze 3 verschillende klachten heeft, en bij iedere klacht een ander dieet hoort, kan ik wel wat advies gebruiken, ik heb nog nooit zelf voedsel samengesteld, ze eet erg slecht vooral sóchtens en daarbij is ze erg moe
wie kan mij helpen

groetjes Ellen
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1238833
o jee, wat een klachten...
Ik weet het ook niet. Je hebt medicatie voor de schildklier, dus daar zou ik de voeding dan even niet op aanpassen, maar wel een nierontlastend dieet.
Ik zou tevens nierthee toevoegen (zie mijn topic bij katten medisch) en een middeltje om de lever te ondersteunen, zoals Hepar compositum.
Paardebloem werkt leverondersteunend, de bladeren zou je zelfs door zijn eten kunnen doen als groentemix. Rabarber idem.
Wat ikzelf meteen zou inzetten is een bioresonantietherapie.
Dmv deze therapie kunnen de organen weer opengezet worden, waardoor ze uiteindelijk weer beter kunnen functioneren. Voor deze oudere hond is het zeker raadzaam om dergelijke ondersteuning te bieden. Mijn hond heeft er veel baat bij gehad en, ondanks zijn leeftijd, maar dankzij de bioresonantie werken zijn organen (weer)prima. De holistisch dierenarts waar ik onlangs kwam, was verbaast over zijn goede organen  ;)
Veel beterschap voor je oudje!!  :)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1239035
jacky1 schreef: bedankt voor je reactie, ik ga kijken of er hier in de buurt bioresonantietherapie wordt gegeven
nog een vraagje, waar halen jullie de vitaminen en visolie vandaan?
Wat is 'hier in de buurt'??
Vitamine en visolie haal ik overal vandaan....
Vitamines vaak bij de natuurdrogist en vaak van Solgar (is duur, maar wel goed)
Ik geef Yuki doils voor de omega 3 (is volgens mij ook visolie) en dat haal ik bij de dierenarts, maar kan ook bij een betere dierenwinkel of via internet.
Door Lizzy
#1239370
Op brokken zetten is zo'n beetje het slechtste wat je kunt doen. Van Bandit kun je trouwens een nierdieet kant en klaar kopen. Je kunt ook zelf gaan samenstellen en een combinatie van deze beide geven:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 610.0.html

en

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html

Qua nier en lever waardes: hoe slecht functioneren ze? Wat waren de waardes?
Door jacky1
#1241485
hallo Lizzy,

de uitslag van het bloedonderzoek voor de lever: te hoog is Urea (BUN)17.7, te hoog ALT (GPT) 296.6, te hoog alkaline phosphatase 1847, te hoog GGT 17, en te hoog GLDH 26.6.
voor de nieren: te hoog Creatinine 225, te hoog potassium 5.9, te hoog inorganic phosphate 2.1.
Door jacky1
#1241529
zij zegt dat het kan komen doordat haar schildklier heel langzaam werkt, en dat daardoor de stofwisseling op een heel laag pitje komt te staan, en dat daardoor haar nieren en lever het zwaar hebben, en ze zegt dat het ook door de ouderdom komt, en dat de nieren en de lever chronisch ziek zijn, bij het verdere algehele bloedonderzoek had ze geen nare dingen van ontstekingen of tumoren.
het enige wat ik kan doen doormiddel van een dieet het de nieren en lever zo makkelijk mogelijk  maken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door