Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door voetje75
#123832
Hallo Allemaal,

Sinds 4 maanden krijgt Bullet de versvleesburgers van Energique (nr 4 - Speciaal, voor maag/darm stroornissen).
En sinds vandaag krijgt hij Carnibest Lam/Rijst (puur om even te kijken hoe dat bevalt, qua structuur ziet het er in elk geval een stuk verser uit!)
We zijn super tevreden, het enige probleem is dat hij zo vreselijk uit zijn bek stinkt sinds het versvlees, nou had hij hier al vanaf pup last van, maar het is nu nog veel erger.
Zijn tandvlees ziet er niet rood uit, zijn tanden hebben geen aanslag of plekken, en kauwen op bullenpezen etc. doet hij eigenlijk de hele dag (hij kauwt op alles wat hij te pakken krijgt), dus aan het gebit kan het echt niet liggen.
De enige oorzaak zou zijn maag/darm probleem kunnen zijn, hij spuugt nogal vaak (vooral als hij druk en opgewonden is en aangezien het een echte ADHD-er is is dat moeilijk te voorkomen).
Wij hebben zelf het idee dat zijn maagklep misschien niet goed sluit, maar ik kan er helemaal niets over vinden op het net, het gaat steeds maar over gebitsproblemen (als je zoekt naar de oorzaak van een slechte adem).
De enige keer dat hij geen slechte adem had was toen hij een antibioticakuur had voor zijn verkoudheid, dat vonden we erg opvallend.
Zijn er misschien wat huismiddeltjes om zijn slechte adem tegen te gaan, of gaat het in de toekomst misschien nog weg??
Ik heb hier ooit dezelfde vraag van iemand anders gelezen, maar helaas was er toen nog geen reactie op haar vraag.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Groetjes Cindy
Door Lind@
#123836
Mijn Teckeltje had dat ook zo erg, en ook haar gebit zag er goed uit.
De trimster dacht aan wormen. En van de dA heb ik antibiotica gekregen voor een eventuele ontsteking ergens (en dus een wormenkuurtje)
Nu is het vrijwel over ;) gelukkig....
Door karray
#123838
Je zegt hij spuugt nogal veel, zijn dat momenten na het eten.Dat geeft op zich zelf al een stank in de bek
Door karray
#123841
Hij stinkt uit zijn bek sinds je met vers begonnen ben dus hiervoor kotste hij niet?
Ook niet als ie opgewonden is?
Door voetje75
#123843
[quote="Sunna"]
Mijn Teckeltje had dat ook zo erg, en ook haar gebit zag er goed uit.
De trimster dacht aan wormen. En van de dA heb ik antibiotica gekregen voor een eventuele ontsteking ergens (en dus een wormenkuurtje)
Nu is het vrijwel over ;) gelukkig....
[/quote]

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Zijn wormen en vlooienkuur krijgt hij altijd op tijd, hij heeft zijn wormenkuur zelfs een paar dagen geleden nog gehad, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
En die antibiotica is voor hem zoiezo niet goed omdat hij een "Demodex" patient is, dus daar ben ik heel voorzichtig in, maar mocht er bij de DA uitkomen dat er ergens een infectie zit, dan zal ik dit zeker in overweging nemen.

Groetjes Cindy
Door voetje75
#123846
[quote="karray"]
Je zegt hij spuugt nogal veel, zijn dat momenten na het eten.Dat geeft op zich zelf al een stank in de bek
[/quote]

Nee dat kan bij hem op elk moment van de dag gebeuren, al is het 4 uur nadat hij heeft gegeten dan komt het er nog uit tijdens het druk doen of als er visite komt etc..
Hij krijgt door het spugen nog steeds 4 keer per dag zijn maaltijd, want anders blijft er helemaal niets inzitten door het spugen.
Door voetje75
#123852
[quote="karray"]
Hij stinkt uit zijn bek sinds je met vers begonnen ben dus hiervoor kotste hij niet?
Ook niet als ie opgewonden is?
[/quote]

Ja hoor hij is altijd een kotser geweest (hij is echt een hondje dat tijdens "emoties-positief en negatief" gaat spugen), dus hij heeft nooit echt lekker uit zijn bek geroken, maar sinds het versvlees is het echt extreem.
Door karray
#123858
Het kan zijn dat puur zijn aard darm problemen geeft, dat is in ieder geval het eerste wat ik denk, zou het gewoon eens met een DA over hebben, of dat het in ieder geval niet iets fysieks is.Als het puur door zijn aard komt zou ik eens een homeopatisch DA consulteren, dat je op een natuurlijke manier meer voor een innerlijke rust kan zorgen, zodat je de circle wat kan doorbreken. en de demodex kan geen invloed hebben op zijn darmen?
Door Lizzy
#123903
Ja, volgens mij is jouw hondje een klassiek geval voor een klassiek homeopaat of holistische dierenarts!

Overigens, hij heeft geen lipplooi eczeem?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door