Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door minimaxi
#1237265
Ons hondje is waarschijnlijk allergisch aan iets wat in haar voeding zit. ( ik gaf haar ook van tafel )
Ze kreeg korrels van friskies nu krijgen ze korrels van beneful.
Ze heeft iets gekregen tegen de mijt de vlooien en ander ongedierte ze hebben strips genomen bij de da maar er was niks speciaals te zien .
Nu blijft ze nog altijd krabben van s'morgens als ze opstaat tot als ze slapen gaat , ik word er al gek van dus wat moet het voor haar niet zijn .
Ze kreeg zelfs al kleine wondjes in haar lies van het krabben .
Ze is nu al bloed getrokken om te zien waaraan ze allergisch zou zijn maar we moeten 2 weken wachten op de uitslag .
Ondertussen blijft zij wel doorkrabben  :(
Kan iemand mij zeggen wat en hoeveel ik haar het beste geef ?
Ik ben van belgie en adressen van dierenartsen die goede voeding geven heb ik hier al zien staan maar allemaal van nederland.

Ohja ik heb haar al eens versvlees uit de diepvries gegeven van duck maar ze moest het niet hebben onze andere jack russell kon er niet afblijven  ;D
Ook heeft hij al een soepbeen gekregen maar het vlees braakte hij terug uit na een tijdje .
Ik heb nu wel gelezen dat je geen vers vlees en korrels mag mixen dus dat weet ik nu wel .

Dus als er iemand is die mij en vooral haar wat kan helpen.....
Groetjes
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1237453
Als ik jou was, zou ik beginnen alle rotzooi uit haar eten niet meer te geven. Geen koekjes, geen brokken (maar zover was je al, als je je op een barf-forum aanmeldt, neem ik aan)
Dan zet je haar over op een kvv (zoals Duck, maar dan zijn er veel verschillende variaties) en ga je je ondertussen stevig inlezen hier.
Ik hoop dat er uit de bloedtest komt waar ze allergisch voor is, dat maakt je zoektocht een stuk makkelijker.

Heeft ze iets gekregen van de da tegen de jeuk?
Door Greece
#1237457
Het advies wat je op barfplaats zal krijgen is: weg met de brokken en ga zelf samenstellen. Geef vooral geen granen dus ook geen rijst.
Brokken zijn vaak de veroorzaker van jeuk. Denk alleen maar aan de granen die zijn toegeveogd en alle conserveringsmiddelen.
Hier op barfplaats zijn genoeg voorbeelden van menu's en van kvv's. 1x vers vlees voeren en het niet lusten..... je moet wel een beetje doorzettingsvermogen hebben. ::) Om een hond kvv te leren eten zijn trucjes voor zoals het overgieten met wat warm water. Maar nogmaals lees dit forum door, het zal veel vragen beantwoorden. En heb je dan nog vragen....stel ze..
Door minimaxi
#1237808
-Saskia- schreef: Als ik jou was, zou ik beginnen alle rotzooi uit haar eten niet meer te geven. Geen koekjes, geen brokken (maar zover was je al, als je je op een barf-forum aanmeldt, neem ik aan)
Dan zet je haar over op een kvv (zoals Duck, maar dan zijn er veel verschillende variaties) en ga je je ondertussen stevig inlezen hier.
Ik hoop dat er uit de bloedtest komt waar ze allergisch voor is, dat maakt je zoektocht een stuk makkelijker.

Heeft ze iets gekregen van de da tegen de jeuk?
Nee ze heeft niks gekregen tegen de jeuk daarom dat ik zo vlug mogelijk wil weten wat en hoeveel ik haar van iets moet geven.
Ze eet niet veel van die korrels de eerste keer wel maar nadien eten ze er maar heeeel weinig van maar ze gaan inderdaad de deur uit.
Door Greece
#1238054
[quote author=minimaxi link=topic=55138.msg1237808#msg1237808 date=1240233416
Ze eet niet veel van die korrels de eerste keer wel maar nadien eten ze er maar heeeel weinig van maar ze gaan inderdaad de deur uit.
[/quote]
En...wat ga je haar nu voeren? ::)
Door minimaxi
#1238386
Het is dat dat ik niet weet .
Ik heb  nog eens duck uit de vriezer gehaald voor morgen . Als ze het weer niet wilt krijgt ze niks anders. ( hopelijk is het derde keer goeie keer )
Heb haar vorige keer ook vlees van het soepbeen willen geven maar ze moest dat ook niet hebben op het been kauwen was geen probleem maar het vlees wilt ze niet.
Ik heb  nog geen tijd gehad om alles goed te lezen wat er kan gegeven worden.
Als de dochter morgen een dutje doet ga ik wat tijd maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door