Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1238138
Deze keer eens kwartels in de veren gekocht,
en 't maakt meneer niks uit hoor ( wist ik wel - kwartel is zo ongeveer z'n lievelingseten :D )
het was dus genieten, zowel voor hem als voor ons!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


iets wat mij opviel en ik ben benieuwd hoe andere kattenmensen dat ervaren;

mijn andere katten hebben op volwassen leeftijd voor het eerst kvv of barf gekregen en er is weinig verandering in wat ze lusten.

Borre krijgt dit vanaf 9 weken - en maakte duidelijk een smaakontwikkeling door. Was eerst dol op kvv's - maar raakt dat al weken niet meer aan, ging eigenlijk van kvv meer over naar barf en vervolgens vooral naar zoveel mogelijk hele prooidieren, hij eet het liefst rat/gerbil/kwartel/muis/eendenvleugels en konijnenpoten, duif, alles met een meer uitgesproken smaak denk ik.

die dingen hoef ik echt niet aan de rest voor te zetten, die blijven bij kvv, kip en rundvlees, 1dagskuikens, allemaal heel voorzichtig eigenlijk.
#1238247
ibbi schreef: Deze keer eens kwartels in de veren gekocht,
en 't maakt meneer niks uit hoor ( wist ik wel - kwartel is zo ongeveer z'n lievelingseten :D )
het was dus genieten, zowel voor hem als voor ons!

iets wat mij opviel en ik ben benieuwd hoe andere kattenmensen dat ervaren;

mijn andere katten hebben op volwassen leeftijd voor het eerst kvv of barf gekregen en er is weinig verandering in wat ze lusten.

Borre krijgt dit vanaf 9 weken - en maakte duidelijk een smaakontwikkeling door. Was eerst dol op kvv's - maar raakt dat al weken niet meer aan, ging eigenlijk van kvv meer over naar barf en vervolgens vooral naar zoveel mogelijk hele prooidieren, hij eet het liefst rat/gerbil/kwartel/muis/eendenvleugels en konijnenpoten, duif, alles met een meer uitgesproken smaak denk ik.

die dingen hoef ik echt niet aan de rest voor te zetten, die blijven bij kvv, kip en rundvlees, 1dagskuikens, allemaal heel voorzichtig eigenlijk.
mjummie!

ja, da's hier ook duidelijk: alhoewel alle 3 herplaatsers, weet 'k precies wat ze vroegur vraten:

oudste (+/- 12 jaar) : vroeger: blik, brok en 1-dagskuikens: is nog steeds prut-verslaafd, en eet wèl kuikens (en 'makkelijk'vlees)

middelste (+/- 9 jaar): heeft in en rond de stal geleefd, ( met waarschijnlijk ook brok en blik) : eet alles, en was blij om 'echt' te vreten: isser ook vreselijk van opgeknapt, is ook niet in brok/blik geïnteresseerd

jongste (3 jaar) : opgegroeid met brok, blik, en carnibest en bibi, (wattie allemaal uit bleef spugen; hij knauwde z'n brok/kvv niet eens, maar klokte dat zo naar binnen): heeft wel n's moeite met nieuwe dingen, maar eet ook alles,( behalve iets met vacht/pluis, maar dat hak 'k dan wel door iets anders...gna, gna) en heeft nooit meer 'zomaar' gespuugd, vindt brok/blik wel errug lekkur ruiken...en da's voor de clickertraining wel handig...(inimini stukjes brok dus)

en nee, er verandert niet echt veel meer, na nu zo'n 1,5 jaar BARF-vers...
#1238334
Kwartel is met veertjes is hier ook groot favoriet!!!! Ik heb nu ex-layer kwartels en daar zijn ze helaas aanzienlijk minder dol op....
Wat grappig dat zijn smaak zo verschuift. Hier twee brokkenverslaafden die vers eten omdat er niets anders op het menu staat. Als ik morgen besluit weer brokken te gaan voeren, vieren zij een feestje :-X
#1239194
Wat een leuke foto's!! Heb ze hier nog nooit kwartel met vachtje gegeven..heb ook geeeeen idee hoe ze daarop reageren..
Ik hoop goed, want halverwege mei komt mn eerste bestelling met prooidieren (gepluimde kwartels dus, gerbils, hamsters, ratten en duif) ze moeten wel eten want t is een luxe bestelling voor ze  >:(  :P

Wat jij beschrijft merk ik hier ook..
Jane kreeg vanaf geboorte carnibest, hier hebben we dat doorgezet voor welgeteld een week ofzo...
Toen jatte ze ook het vlees bij de honden uit de bakken..Ze was dus al snel volledig over op barf.
KLeine smeagol krijgt nu ook carnibest en dat keurt ze geen blik meer waardig...

Oh jee, als ze straks nog maar wel een kipkarkasje enzo eet...en niet alleen maar voorkeur heeft voor de complete prooidiertjes  ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door