Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Janet
#1227
goede avond
je moet echt een paar uur uitrekken om alles te lezen
maar goed man en kindlief slapen
mijn honden eten ook af en toe zeewier uit het water ze hebben er niets van
nu hebben wij een zoute kant en een brakwaterkant
in het voorjaar zit er in het brakwatergedeelte een soort van noten [denk ik weet het niet zeker]
die kraken ze en eten het op ze hebben er geen last van
hou het wel in de gaten dat ze er niet te veel van eten
want ze zijn behoorlijk hard
wat het is geen idee
weet iemand hier een antwoord op ? gr shiva
zag dat er een ster bij was leuk
Kun je een foto van die dingen maken Shiva?
Door sylvia
#1228
Kun je een foto van die dingen maken Shiva?
goed idee janet ik heb ook geen idee wat dat zou moeten zijn,misschien als we het zien dat er inderdaad iemand weet wat het is.
Door oebaya
#1229
goede avond
je moet echt een paar uur uitrekken om alles te lezen
maar goed man en kindlief slapen
mijn honden eten ook af en toe zeewier uit het water ze hebben er niets van
nu hebben wij een zoute kant en een brakwaterkant
in het voorjaar zit er in het brakwatergedeelte een soort van noten [denk ik weet het niet zeker]
die kraken ze en eten het op ze hebben er geen last van
hou het wel in de gaten dat ze er niet te veel van eten
want ze zijn behoorlijk hard
wat het is geen idee
weet iemand hier een antwoord op ? gr shiva
zag dat er een ster bij was leuk
Zouden het heel misschien waterkastanjes kunnen zijn? ???
Door SHIVA
#1230

Zouden het heel misschien waterkastanjes kunnen zijn? ???
goede morgen
ja dat zei mijn schoonzus ook
dat het waterkastanjes kunnen zijn
voor een foto moet ik even wachten tot najaar of voorjaar nu zijn ze er niet gr shiva
Door Lizzy
#1231
Even een aanvulling uit het boek van Juliette de Bairacli Levy over zeewier (wat ik jullie niet wilde onthouden):

"Zeewier kan geclassificeerd worden als een kruid, maar omdat het zo belangrijk is voor de gezondheid van de hond, is het de moeite waard het apart te vermelden. Zeewier is de beste natuurlijke bron van jodium.

Jodium is geen onnatuurlijke voeding voor honden. Zij krijgen het binnen door de ingewanden/maaginhoud op te eten van planteneters, die in geringe mate weer zeewier eten. Zeewier geeft een donker pigment aan de ogen, neus en poten. Verder stimuleert het de haargroei".

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#1232
Even een aanvulling uit het boek van Juliette de Bairacli Levy over zeewier (wat ik jullie niet wilde onthouden):

"Zeewier kan geclassificeerd worden als een kruid, maar omdat het zo belangrijk is voor de gezondheid van de hond, is het de moeite waard het apart te vermelden. Zeewier is de beste natuurlijke bron van jodium.

Jodium is geen onnatuurlijke voeding voor honden. Zij krijgen het binnen door de ingewanden/maaginhoud op te eten van planteneters, die in geringe mate weer zeewier eten. Zeewier geeft een donker pigment aan de ogen, neus en poten. Verder stimuleert het de haargroei".

Groetjes, Lizzy
Helaas betwijfel ik het gedeelte over pigment ten zeerste!!
Aangezien collies (en dan bedoel ik de Lassie's LOL) nog wel eens last hebben van de z.g. collienose heb ik dit al diverse keren uitgeprobeerd......al geef je kilo's van dat spul per dag......noppes, nada, rien.......
Een enkel weekje vlierbesextract verricht wonderen!!
Door Lizzy
#1233
Tja, ik heb natuurlijk geen ervaring met collie's... Ik weet alleen dat mijn Dalmaten een gitzwarte neus en vlekken hebben (zwarter dan de meeste dalmaten die ik zie) en zeer donker bruine ogen. Pinkel had veel lichtere ogen toen ze hier kwam, maar ik heb wel eens gehoord dat ogen lichter kunnen zijn van stress(?). Of het door de zeewier komt Paul? Ik weet het echt niet!
Groetjes, Lizzy
p.s., ik ben blij dat je in ieder geval een middel hebt gevonden wat wEl werkt!!! Is vlierbes nog ergens anders goed voor?
Door Paul_Barte
#1234
Tja, ik heb natuurlijk geen ervaring met collie's... Ik weet alleen dat mijn Dalmaten een gitzwarte neus en vlekken hebben (zwarter dan de meeste dalmaten die ik zie) en zeer donker bruine ogen. Pinkel had veel lichtere ogen toen ze hier kwam, maar ik heb wel eens gehoord dat ogen lichter kunnen zijn van stress(?). Of het door de zeewier komt Paul? Ik weet het echt niet!
Groetjes, Lizzy
p.s., ik ben blij dat je in ieder geval een middel hebt gevonden wat wEl werkt!!! Is vlierbes nog ergens anders goed voor?
Hoi LIzzy,
Dit is wat de firma Dorwest ervan zegt (via Spat.nl)
VLIER-NETEL EXTRACT (eng.: ELDERBERRY-NETTLE)
Een vloeibaar, en dus gemakkelijk toe te dienen, product, rijk aan ijzer en jodium. Een ideaal supplement om de pigmentatie van de neusspiegel, de nagels en de oogranden op te halen. Werkt tevens verbeterend op de conditie van de vacht.
Vlier-Netel extract kan zonder probleem het jaar rond worden toegediend, hoewel het vooral in de wintermaanden van het meeste belang is. Bevat vlier en brandnetel.
>>>
Naast de ijzer, jodium en vitamine C (wat afzonderlijk geen resultaten geeft) moet het dus wel de combi vliernetel/brandnetel zijn wat helpt tegen pigmentverlies aan de neus. Waarom......geen idee!!!
Door sylvia
#1235
bij mijn ras kan het en da met name bij de lichte kleuren als blond en rood wit voorkomen dat de neus pigment verliest tijdens de loopsheid en schijnzwangerschap.
Mijn blonde heeft er een heel klein beetje last van ,het is net dat hij iets minder intens zwart is,dus geen rudolf the reindeer neus.maar geef ik die vliernetel een paar dagen is de neus direkt intens zwart.Het werkt dus echt dat spul.Of de pigment goed domker is en blijft is ook een genetisch gegeven.
Door roger
#1236
[quote]

Vlier: werkt ontstekingsremmend (alle delen van de plant zowel de bessen als de schors de bessen ) <<


En het is NU de moment om vliersiroop te maken !


Gr.
Roger.
Door sylvia
#1237

Juist! en lekker is het ook nog
maar als je er een zwarte neus van wilt krijgen moet je er netel doorheen doen ;D
Door Angelique
#1238
Zeewier en vlierbessen in combinatie met brandnetel halen het natuurlijk pigment van de hond omhoog. Heeft je hond genetisch een tekort aan pigment, dan zal die het van zeewier oid ook niet krijgen. Het aanwezige pigment wordt verdiept of komt sneller naar de oppervlakte. Vooral in de herfst/winter wil er bij sommige rassen wel eens pigmentterugloop voorkomen, een kuurtje zeewier en/of vlier-netel doet dan wonderen.
Hoi hoi
Ik ben het hier wel mee eens ik vind echt zeewier een must zoals ik al eerder zei! maar of het wat met de pigmentatie  te maken heeft weet ik niet  daar heb ik eigenlijk nooit van gehoord :-/
Vlier: werkt ontstekingsremmend (alle delen van de plant zowel de bessen als de schors de bessen )
heeft ook de eigenschap om insecten en vliegen op een afstand te houden de ook de bijbehorende insectenbeten
brandnetel: heeft een zuiverende werking op het bloed en is goed voor urinewegontstekingen
Groetjes Ellen
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1239
Hoi Angelique ,
Ik heb mijn ouwe groenendaeler ook ooit vlierbes dragees gegeven omdat hij wat pigment verlies had aan zijn lippen . Met de dragees is alles toen heel mooi zwart geworden . Nadat ik gestopt was met die pillen is het pigment redelijk snel teruggelopen , nu op 10 jarige leeftijd zijn ze eerder roze dan zwart . Is dit gebruikelijk en moet je dus voor een optimaal pigment pillen of zeewier blijven geven ?

Groetjes JolandaB
Door avalon
#1240

Helaas betwijfel ik het gedeelte over pigment ten zeerste!!
Aangezien collies (en dan bedoel ik de Lassie's LOL) nog wel eens last hebben van de z.g. collienose heb ik dit al diverse keren uitgeprobeerd......al geef je kilo's van dat spul per dag......noppes, nada, rien.......
Een enkel weekje vlierbesextract verricht wonderen!!
Hier zou je best wel gelijk in kunnen hebben, bij mijn hond en vooral angie wisselt de neus zomers licht en swinters donker. Ik geef dus die zeewier, maar het blijft onveranderd.
Door Angelique
#1241
Zodra het weer terugloopt moet je inderdaad weer de vlierbesdragees gaan geven. Wat zeewier en pigment betreft kan ik alleen uit eigen ervaring zeggen dat de vachten van mijn zwarte bouviers er voller van kleur van werden, bij de boppers zie ik niet direkt effect, maar die hebben ook geen last van vale vachten. Zelf geef ik bij eventuele "pigmentproblemen" de vlierbesdragees of extract.
Hoi Angelique ,
Ik heb mijn ouwe groenendaeler ook ooit vlierbes dragees gegeven omdat hij wat pigment verlies had aan zijn lippen . Met de dragees is alles toen heel mooi zwart geworden . Nadat ik gestopt was met die pillen is het pigment redelijk snel teruggelopen  , nu op 10 jarige leeftijd zijn ze eerder roze dan zwart . Is dit gebruikelijk  en moet je dus voor een optimaal pigment pillen of zeewier blijven geven ?

Groetjes JolandaB
Laatst gewijzigd door Angelique op za 23 aug 2003, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door