Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1237224
Boomer doet sinds donderdag moeilijk met botten eten. De lamsribben liet ze staan. Die heb ik 2 dagen aangeboden en vandaag de parelhoen ging er vanochtend wel in maar vanavond at ze weer alleen het orgaan en spiervlees. Morgen krijgt ze zalmmix en dan een dag KVV omdat ze dan bij mijn moeder is.
Doen honden wel vaker opeens moeilijk met bot eten?!? Ze ligt wel gewoon op dr rawhide bot te kluiven en harde koekjes gaan erook gewoon in dus denk niet dat ze pijn in dr kaak ofzo heeft. Maar maak me toch altijd een beetje zorgen :-\
Door stephany
#1237258
Ik heb nog niet meegemaakt dat Chendo perse geen bot meer wil eten, maar wel dat hij de ene dag zijn haaskarkas gewoon opeet en de volgende week er na 2 dagen ( uitzich zelf) vasten gaat het er dan toch maar in, maar nog niet van harte. Weet ook niet waar dit van komt. Heb soms het idee dat het gewoon een soort uittesten is, kijken of hij toch niet zn lieverlings maaltijd voor geschoteld krijgt ofzo.....Maar helaas voor hem, zo werkt het niet!

Nou ja, je bent hier natuurlijk nog niet echt mee geholpen :-\
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1237266
Een soort uittesten daar doet Boomer ook wel aan ja ::)
Maar normaal eet ze de lamsribbetjes wel op.
Wat ik nog vergat te zeggen is dat ze begon met moelijk doen toen ik dr een beetje fazant aanbood  :-\
Omdat veel honden dat niet lusten heb ik dat bij de volgende aanbiedpoging weggehaald..
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1237284
vanaalst schreef: denk dat boomer een beetje aan het miepen is, zou haar niks anders aanbieden, zeker omdat ze het wel gegeten heeft...
ze heeft het denkelijk van vinnie ;)
Ik heb ook echt 3 dagen de ribben aan dr voorgezet.. Daarna was ik bang dat ze niet goed meer zouden zijn :-\ en heb ik ze dus weggegooid.
de stukjes parelhoen die ze vanavond heeft laten staan krijgt ze morgen weer door de zalmmix :)
Ze moet niet zoveel kletsen met Vinnie ;)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1237301
vanaalst schreef: ;D ;D
nee, ik hoop dat ie niks in haar oor heeft gefluisterd, want vinnie eet soms maar 3x per week, wel goedkoop natuurlijk :-X
das niet goed voor iemand die zich snel zorgen maakt  :-\
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1237311
vanaalst schreef: sorry :-[

maar ondanks dat vinnie weinig eet, is ie gezond en blaakt van energie!!
Dat is helemaal waar. Heb ook niet het idee dat Boomer er onder lijdt hoor.. Maarja eerste hondje he :-\ :-X
Gebruikersavatar
Door nova
#1237391
Fazant is hier ook geen succes, koop t gewoon niet meer.
Heel soms moet ik mn honden aanmoedigen, Bindi heeft bijv. niet zo graag hert.
dan sta ik te praten tegen haar alsof.......naja de buren zullen zich afvragen waar ik weggelopen ben. ::)
Uiteindelijk gaat het wel op en ik hoop dat ze aan de smaak gewend raakt.
misschien heeft Boomer wat meer stimulans, of hongergevoel  ::) nodig
Gebruikersavatar
Door Dian
#1237412
ik heb hier ook zo'n druif....... zit momenteel toch op de kvv want het was echt drama...........zelfs kippennekken vrat hij niet meer.... vorige week heeft hij weer eens kipkarkas op en dat ging er weer in als koek........... ik geef hem nu zo 1 à 2 keer in de week weer botwerk om het weer op te bouwen.... 't Leek wel of hij gewoon een vermoeide kaak had ofzo...........
Door Lizzy
#1237433
Heb je wel haar bekkie goed geinspecteerd? Dat ze niet ergens een wondje of iets heeft? Verder zou je het vleesbot een tijdje in warm water kunnen leggen. Dat maakt de smaak en geur extra aantrekkelijk.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1238167
Lizzy schreef: Heb je wel haar bekkie goed geinspecteerd? Dat ze niet ergens een wondje of iets heeft? Verder zou je het vleesbot een tijdje in warm water kunnen leggen. Dat maakt de smaak en geur extra aantrekkelijk.
Heb dr mond al 2 keer geinspecteerd :) Vanochtend kreeg ze eten bij m'n moeder, zalmmix, is er ingegaan als koek. Vanavond weer zalmmix met een kleine beetje parelhoen. Ze heeft een kleine beetje zalmmix gegeten en de rest laten staan. Dat gaat morgen door het AHV heen :) En dan maar een paar dagen KVV maar wel klein hoeveelheid zodat ze wel trek houdt ;)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1241750
De truc!! Nodig de honden van je ouders uit. Geef die wat KVV en zet Boomer dr eendennekken en odin orgaantjes voor en ze eet het zo allemaal op want tja die andere eten ook ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door