Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1236042
Ik ben nog niet zo lang bezig met barfen maar vraag mij af waarom je zoveel soorten vlees moet kopen.
Ik eet zelf veel kip en rundervlees enkele keer varken.
Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde is van zoveel verschillende soorten vlees.
Door Too
#1236053
Net als bij mensen is variatie goed, zelfs als je als mens elke dag precies t zelfde [in principe goede ] menu volgt loop je op de hele lange duur tekorten op
Als mens varieer je ook de vlezen, fruit en groentes en eet je niet elke dag kip met broccoli...

Elke diersoort heeft z'n eigen unieke voedingswaarde, door minimaal 5 soorten te geven ondervang je de kans op tekorten [op de lange duur]
Ik merk wel dat ik in mijn enthousiasme,af en toe geneigd ben om door te schieten.. ;)
en dan ineens op 10 of meer soorten uitkom/ wil uitkomen..
Dat is natuurlijk prachtig maar niet perse noodzakelijk.

Heb je hier iets aan??
#1236180
Ja daar heb ik wat aan ik heb op het moment ook 10 soorten maar ik dacht op een gegeven ogenblik bij mezelf ik eet toch ook geen 10 soorten, mensen mij heen zeggen dat ik gestoord ben.
Dus als je 5 soorten hebt is dat voldoende.
Aan de andere kant denk ik of ik nou 4 x paard bestel of dat ik het op splits, maar ze krijgen op deze manier ook wel eens een radjetoe dus alles wat ik over heb bij elkaar.
Bedankt voor je antwoord.
Groeten Marjan.
Door Too
#1236219
Dan wissel je toch af entoe, en bestel je de ene keer konijn de volgende keer eend ofzo en met je karkasjes [kip/parelhoen/eend etc] net zo
Altijd een stuk of 5/6 soorten in je menu en over een wat langere periode kom je bv aan 10 verschillende!
#1236225
[quote author=Too link=topic=55083.msg1236053#msg1236053 date=124005732
Elke diersoort heeft z'n eigen unieke voedingswaarde, door minimaal 5 soorten te geven ondervang je de kans op tekorten [op de lang
[/quote]
Ik meende toch echt gelezen te hebben dat je minimaal 4 diersoorten moet voeren en jij hebt het over 5. :-\
#1236235
Rosalie schreef: [quote author=Too link=topic=55083.msg1236053#msg1236053 date=124005732
Elke diersoort heeft z'n eigen unieke voedingswaarde, door minimaal 5 soorten te geven ondervang je de kans op tekorten [op de lang

Ik meende toch echt gelezen te hebben dat je minimaal 4 diersoorten moet voeren en jij hebt het over 5. :-\
Ik vind ook 4 minimaal ja. Vijf is al echt mooi.
#1236379
Op andere versvoer fora lees ik ook minimaal 4 soorten.
Ik kom ook makkelijk aan meer, kan zefs tot 15 ong. komen als ik dat wil
Ik permitteer het me om de duurdere soorten niet of slechts minimaal te geven, ik hou echter wel de verhoudingen goed in de gaten .
Blijven er altijd nog een stuk of 9  diersoorten  over  waar ik met gemak aan kan komen voor nette prijzen.
Uiteindelijk heeft het budget ook wat te zeggen  :-\
Door Too
#1236558
;D ;D Als ik me goed herinner begon ik [met 2 katten] met koe, kip, lam, kwartel en een visje....
en was [terecht ?] zeer tevreden
keertje bij de turkse slager kalkoen, geit..
Toen mocht ik een keer meebestellen.... parelhoen, eend, wild, haas, konijn
op de markt een keer een duifje..

Voor je t weet loopt t enorm uit de hand  :D

Dus voor alle twijfelaars/beginners.... 4 a 5 is helemaal goed maar als je de smaak te pakken krijgt......
#1236871
ik kom ook ongeveer aan 10 diersoorten per kat. ik denk altijd maar zo; hoe meer, hoe beter. ik heb niet genoeg vriesruimte om alles tegelijk aan te bieden, dus is er lekker veel afwisseling. ik eet zelf ook naar het seizoen  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door