Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door spyburn
#1236212
Hallo allemaal

Wie kan mij helpen?? Ik heb 2 tollertjes waarvan 1  de ziekte van addison heeft. Ik ben nu ruim 2 maanden aan het barven en in het begin ging dat heel goed hij at met smaak. Nu sinds afgelopen week wil hij niet meer eten. Hij trekt overal zijn neus voor op. Tijdens de wandeling geef ik hem pedigree brokjes als belonning niet veel. Terwijl als ik thuis hem deze zelfde brokjes geef eet hij ze niet. Zelf denk ik dat het te maken heeft met de cortisonen die hij allemaal krijgt. Maar dan zou hij tijdens de wandeling toch ook niets willen. Ik ben een beetje radeloos want terug op de brokken doet hij ook niet. Wie heeft er een tip om mijn Spytje weer aan het eten te krijgen??? :-[

gr Spyburn
Door Greece
#1236242
Tijdens een wandeling heb ik geen beloning bij mij en zeker geen brokjes. Alleen als het een jonge hond is die nog aan het leren is heb ik gedroogd vlees bij me. Dit vervang ik dan later door het commando "braaf". Mss helpt het als je de brokjes achterwege laat  zodat de hond meer eetlust heeft en mss voer je hem/haar gewoon te veel.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1236265
Heb je het bloed van je hond al eens laten controleren nadat je met de medicijnen bent begonnen?
Het kan zijn dat hij te weinig medicijnen krijgt en zich daarom niet lekker voelt.
Door spyburn
#1236385
Hij krijgt ongeveer 250 gram per dag en dat eet hij niet op. De belonings brokjes krijgt hij alleen als ik aan het trainen ben dat is hooguit een half handje.

Zijn bloed is in orde is pas nog gecontroleerd.
Door Suri&Bohdi
#1236971
hij heeft vast wel op de barf ...bepaalde dingetjes er tussen zitten
die hij heel lekker vind..wil die die ook niet meer dan??

Hier zijn ze bv helemaal dol op pens...meest smerige vanalles ongeveer..
als ze dan iets niet eten beetje pens erbij en het gaat erweer in als koek...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door