Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1236106
kan iemand mij die sympotomen noemen? ik heb gegoogled maar kan niet zoveel vinden behalve medicijnen wat daartegen helpt en aan de andere kant dat het dodelijke symptomen kunnen zijn. ik vraag dit omdat kyra mijn hond vanochtend instorte tijdens spelen met de bal. ze spelen bij mij vaker met ballen maar wat ik zag vond ik niet zo fijn.. vandaar dat ik vraag wat de symptomen zijn. even ter vergelijking of mijn hond dit had
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1236175
mmm, ik weet nog toen weirdo een jr of 2 was, hij een keer na lang gooien met de bal ging 'zwalken' net of ie dronken was en hij ging toen liggen en moest echt een poosje bijkomen...
trillen met achterhand, dat doet vinnie echt altijd maar die loopt weer niet stijf..
heb geen idee, iem zal je vast en zeker kunnen helpen..
Door pallas
#1236304
Hmmm klink niet zo lekker.
Hoe warm was het vanochtend met het spelen?
Door vocht tekort kunnen ze wel sneller gaan verzuren :-\
Als Didot erg zwaar getraind heeft lijkt hij ook wel eens te trillen, maar dan staat hij ook super te hijgen.
Dat stijf lopen zie ik hier eigenlijk nooit. Ben altijd wel erg voorzichtig met warm weer en tijdens een fikse training moet hij ook steeds even 5 min. uitstappen.
een goeie warming up en cooldown doe ik eigenijk altijd , ook als ze achter de ballen aan gaan jagen.

Hier staat nog wat meer over spierverzuring bij whippets: http://www.whippetly-yours.com/posts_read.asp?PostID=19481
Door Ine
#1236320
lightning schreef: nou ze was hevig aan het trillen met achterhand en heel stijf lopen.
Heb je al eens gezocht op EIC?
Misschien is het zoiets?
Ze lopen dan stijf, lijken wat dronken en hun temp is tijdelijk erg verhoogd.
In ergere gevallen, kunnen ze plots ook even verlamd lijken.
De aanval duurt niet lang, maar kan je dus wel erg aan het schrikken maken.
Door lightning
#1236350
uhmm het was vanochtend om 9 uur. hoe warm het toen was? een graad of 13 a 14 denk ik? hoog uit? uitlopen doe ik altijd met mijn honden.. ze liep echt heel stijf maar alleen met haar achterhand voor niet.
Door Ine
#1236362
lightning schreef: uhmm het was vanochtend om 9 uur. hoe warm het toen was? een graad of 13 a 14 denk ik? hoog uit? uitlopen doe ik altijd met mijn honden.. ze liep echt heel stijf maar alleen met haar achterhand voor niet.
Het hoeft ook niet met een hoge buitentemp. te zijn en het kan ook heel plaatselijk zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door