Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lindaw
#1236123
Ik wil graag gaan bestellen bij Herby.
Maar ik ben beginnende Barfer heb al veel gelezen maar hier kom ik toch even niet uit.
Mijn vraag is: ik zie vele vleessoorten staan....
Zoals paardenvlees, wild afsnijsel, lamsvlees, stuisvogelvlees, geitsnippers enz.
Waar vallen deze vleessoorten nou onder? Orgaanvlees of spiervlees?
En waar valt zalmlijf onder?

Al vast heel erg bedankt voor jullie antwoorden
Laatst gewijzigd door lindaw op za 18 apr 2009, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doglover
#1236139
Dat is allemaal spiervlees. Orgaanvlees is oa: hart (meningenzijn verdeeld hierover want eigelijk is hart een spier maar met voedingstoffen ala orgaan  ;)) pens, lever, milt enz..
En zalmlijf, ligt eraan of die schoongemaakt is of niet. Een hele zalm (dus met kop en inhoud) valt onder compleet ( dus vleesbot, spier en orgaan). Gefileerd is het spiervlees.

Correct me if i'm wrong, ben ook nog beginnend barfer  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1236285
Zalmlijf is toch de graat met nog visvlees eraan  ??? . Ik reken dat tot vleesbot (waar nog veel vlees aan zit).
Gebruikersavatar
Door nova
#1236387
pike schreef: Zalmlijf is toch de graat met nog visvlees eraan  ??? . Ik reken dat tot vleesbot (waar nog veel vlees aan zit).
Omdat  zalmrug/lijf weinig graat heeft maar vaak veel vlees, reken ik het tot spiervlees.
De kop bijv reken ik weer  tot vleesbot.
Alleen werkt dit niet verduidelijkend naar de topicstarter toe  :-[
Door sandrra
#1236419
pike schreef: Zalmlijf is toch de graat met nog visvlees eraan  ??? . Ik reken dat tot vleesbot (waar nog veel vlees aan zit).
Ik noem dat zalmkarkas en reken dat ook tot vleesbot, even als de kop. maar dan met veel vlees.
Door arlette
#1237330
ik klasseer runderstrot onder spiervlees omdat het bijna uitluitend bestaat uit vlees. Of ben ik mis?? Help ... ben ook mar beginner...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door