Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#123477
Hoi iedereen,



Lenka, mijn teefje van 8, heeft last van droge plekjes aan haar ellebogen. Een beetje schilferachtig, je ziet het rozige van haar huid. Jeuk heeft ze nier, toch niet dat ik het opmerk. Ze krijgt carnibest en kruidenmix. Wat zou dit kunnen zijn??

Bedankt!
Door ducktails
#123478
Dit zijn volgens mij ligplekken.
De ene hond is er gevoeliger voor dan de ander.
De ondergrond waar ze op ligt moet in ieder geval zacht zijn.
Door Yorick
#123495
Hoi,


Ze ligt constant op een vetbed in haar bench en in de zetel of tapijt ??? Haar vetbed is wel vrij dun met een anisliplaag maar het is wel vrij zacht. Ik zal dat eens veranderen en afwachten.

Bedankt voor je reactie
Door Jolly
#123534
Chasey heeft zo'n plek ook op zijn elleboog, ik smeer hem soms als het heel droog weer is een keertje in met babyolie van zwitsal of je kan wat vaseline smeren, ik moet wel zeggen dat hij ze vroeger (brokkentijd) veel groter en aan allebei de kanten had, nu nog maar een kleintje aan 1.
Door Lupa
#123539
het maakt niet zo veel uit waar ze liggen, de meeste honden krijgen zo een lig plek, de ene erger dan de andere, het ligt ook aan hoe ze zich ter grond storten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door