Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1203666
Ik ben nog steeds heel huiverig om de frontline combo te gebruiken merk ik, maar ja... ik zit ook niet te wachten op vlooien of teken....dillemma ;-)

Persoonlijk ben ik niet voor het gebruik van enige "halsband" met teken/vlooienbestrijding; ik vind dat niet fijn omdat ik dan niet met een gerust gevoel mijn honden "kriebel" ;-)  ik vind het een vies idee zelf zo'n band aan te raken (okay, dat is mijn probleem ;-)  Belangrijk vind ik echter dat de honden elkaar speels in de kraag bijten en ik er dus niet op zit te wachten dat een van de twee ook maar een deel van zo'n band binnen krijgt.

Goed, juist, maar dan.....??
Ik heb op zich met de Frontline combo goede ervaringen; ik haal nog wel 's een teek van Merlijn, maar goed.... dat vind ik niet zo heel erg.  Merlijn reageerde nooit op een of andere manier op de Frontline combo, dus op zich vertrouw ik dat middel wel, ook voor shelties.
Kan het echt geen kwaad als ik ze ermee behandel op een avond voor het slapen gaan en ze de dag erop weer met elkaar laat spelen? Zeker Tristan "kauwt" soms in spel op de nekharen / kraag van Merlijn en ja... al ik daar dus op die plek op de huid net dat spul gedaan heb... zit me gewoon niet lekker eigenlijk....

Voor de goede orde: ze zijn 'snachts van elkaar gescheiden en er kan dan dus niet gespeeld worden.... Is zo'n nacht lang genoeg om het middel uit zo'n pipetje volledig te laten opnemen door de huid?

Iemand? ;-)

Suzanne
#1210770
Ik gebruik nooit preventief van die pipetjes. Vlooien hebben ze (knockonwood) nog nooit gehad (en we hebben Dubhe toch al bijna 7 jaar). Ik spray met Teatrea zo af en toe, stofzuig vaak, was hun bedjes regelmatig, kam ze geregeld, houd in de gaten of ze niet als een 'gebeten hond' krabben, en pas troep geven als je vlooien of teken ziet. Dat is mijn manier  ;).
#1230343
Ik had vorige week precies hetzelfde dilemma. Bass en Daya zijn allebei jong en hangen ontzettend vaak bij elkaar in de nek. Nou ja vooral Daya bij Bass  :). We hebben ze advantage druppels in de nek gegeven en daarna zijn ze meteen de bench in gegaan voor de nacht. De volgende dag gewoon gespeeld en gedaan en niks van gemerkt gelukkig. Ik ben er toch altijd wel bang voor dat die chemische troep voor problemen kan zorgen als ze het binnenkrijgen, ook op de huid ben ik er niet helemaal gerust op, maar gelukkig geen problemen hier. Nadat bij onze kat het speeksel letterlijk zijn mond uit gutste de vorige keer omdat hij schijnbaar net nog een beetje van het spul kon bereiken, ben ik nog eens extra voorzichtig geworden.
#1230544
Suzanne schreef: Ik ben nog steeds heel huiverig om de frontline combo te gebruiken merk ik, maar ja... ik zit ook niet te wachten op vlooien of teken....dillemma ;-)

Persoonlijk ben ik niet voor het gebruik van enige "halsband" met teken/vlooienbestrijding; ik vind dat niet fijn omdat ik dan niet met een gerust gevoel mijn honden "kriebel" ;-) ik vind het een vies idee zelf zo'n band aan te raken (okay, dat is mijn probleem ;-) Belangrijk vind ik echter dat de honden elkaar speels in de kraag bijten en ik er dus niet op zit te wachten dat een van de twee ook maar een deel van zo'n band binnen krijgt.

Goed, juist, maar dan.....??
Ik heb op zich met de Frontline combo goede ervaringen; ik haal nog wel 's een teek van Merlijn, maar goed.... dat vind ik niet zo heel erg. Merlijn reageerde nooit op een of andere manier op de Frontline combo, dus op zich vertrouw ik dat middel wel, ook voor shelties.
Kan het echt geen kwaad als ik ze ermee behandel op een avond voor het slapen gaan en ze de dag erop weer met elkaar laat spelen? Zeker Tristan "kauwt" soms in spel op de nekharen / kraag van Merlijn en ja... al ik daar dus op die plek op de huid net dat spul gedaan heb... zit me gewoon niet lekker eigenlijk....

Voor de goede orde: ze zijn 'snachts van elkaar gescheiden en er kan dan dus niet gespeeld worden.... Is zo'n nacht lang genoeg om het middel uit zo'n pipetje volledig te laten opnemen door de huid?

Iemand? ;-)
Suzanne
Ik heb dus helemaal geen goede ervaringen met Frontline. Sommige honden - waaronder de mijne - reageren erg heftig op de werkzame stof in Frontline.
Ik gebruik de vlo- en teekspray van de Silverlinde, die is op basis van natuurlijke oliën. En als ik het daarmee niet red, dan gebruik ik de pipetjes van Advantage.
#1231644
ik ga ook voor de advantage, ondanks de front line
zaten ze nog vol teken sinds advantage niet meer..

Begin dit wel pas te gebruiken als het bij iedere wandeling raak is met de teken,
zolang het maar heel af en toe eentje is gebruik ik niets...
#1235351
Antonia schreef: Ik heb dus helemaal geen goede ervaringen met Frontline. Sommige honden - waaronder de mijne - reageren erg heftig op de werkzame stof in Frontline.
Ik gebruik de vlo- en teekspray van de Silverlinde, die is op basis van natuurlijke oliën. En als ik het daarmee niet red, dan gebruik ik de pipetjes van Advantage.
Heb ook de teek spray van Silverlinde gekocht: zijn er behalve Antonia meer mensen die hier ervaring mee hebben?
#1236200
ehmm nou ik heb hem al snds vorig jaar, maar moet toegeven dat ik het ook wel eens vergeet...
Toen had ik ook maar 1 hond, pas nu op bij mn ouders dus spray 3 honden in voor we het bos ingaan.
Maar gaat voor mijn gevoel lang mee want is nu nog niet leeg.
Ze zwemmen veel hier, spray ze niet in als ze gaan zwemmen, aangezien je het erop spuit
is het er dan ook gelijk weer af
#1236204
brunhober schreef: ik ga ook voor de advantage, ondanks de front line
zaten ze nog vol teken sinds advantage niet meer..

Begin dit wel pas te gebruiken als het bij iedere wandeling raak is met de teken,
zolang het maar heel af en toe eentje is gebruik ik niets...
Dat is wel heel apart, aangezien advantage niet tegen teken werkt. ;)

Hier krijgen ze niet standaard iets, alleen als we op vakantie gaan naar een tekenparadijs dan krijgen ze een pipet tick fence.
#1236223
*Dorothea* schreef: Dat is wel heel apart, aangezien advantage niet tegen teken werkt. ;)

Hier krijgen ze niet standaard iets, alleen als we op vakantie gaan naar een tekenparadijs dan krijgen ze een pipet tick fence.
Ik krijg toch wel het idee dat dat meer met de administratie te doen heeft dan met de werkzame stoffen. :-\ (aangezien de vliegen en de muggen e.d. ook gewoon kapot neervallen van een spriets omgevingsspray, tegen vlooien)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door