Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vitess
#1234900
Weet niet of het hier goed staat, maar dat merk ik dan vanzelf. Onze Sanne van één jaar heeft met steeds kortere tussenpozen zulke rode ogen. Ik druppel wel af en toe (Oculsan) maar niet standaard omdat daar dexamethason in zit en het lijkt me niet goed om dat maar continu te blijven geven. Sanne eet Carnibest Natuur (kip, rund, groente) en gaat miv maandag voor de helft barfen. Weet iemand toevallig of er allergische reacties kunnen optreden van de ogen door bepaald voer? Misschien slaat het nergens op, maar ik heb nou al zoveel geprobeerd (Oculsan, antibiotica, Puur Pollen...) en het verbetert maar niet.

Groeten van Angel
#1234914
maar an de andere kant heb ik er hier een die onmiddelijk last van zijn ogen krijgt bij stress , ik druppel als het mis is Similasan nr 2 en dat helpt dan erg goed het is natuurlijk wel een kwestie van goed druppelen en niet dan een dagje wel en dan weer niet maar echt een aantal dagen stug volhouden tot de klachten voorbij zijn .
#1234933
Sofi had erg last van rode ogen en veel uitvloeiing toen ze hier net was vanuit het opvangadres (brokken).
Daar ze ook een moeilijk genezend wondje had heb ik haar een tijd traumeel tabeletten gegeven en simalsan druppels en toen is het uiteindelijk vanzelf overgegaan (al Barfend).
Wat maakte dat het overging weet ik natuurlijk niet...
#1235283
Kan het dan gebeuren dat het bij Similasan eerst iets verergert? Dat was namelijk de reden dat ik er weer mee gestopt ben. Misschien had ik door moeten zetten...
Fido, zijn er dan aantoonbare soorten voedingsmiddelen die dit veroorzaken of is het net als bij andere allergieen giswerk en kwestie van uitproberen?
Bedankt alvast!

Groeten van Angel
#1235651
Lizzy, ze eet al negen maanden vers (Carnibest) dus het lijkt me toch niet meer met ontgiften te maken te hebben? Toen ze acht maanden oud was kreeg ze het voor het eerst. Na een druppelkuur is het weggebleven tot ongeveer een maand terug. Bij druppelen met Oculsan wordt het tijdelijk wel minder rood om hierna in alle hevigheid weer op te duiken. Dierenarts stelde al voor om haar te testen ivm allergie, misschien toch een goed idee.

Groeten Angel
#1235993
vitess schreef: Lizzy, ze eet al negen maanden vers (Carnibest) dus het lijkt me toch niet meer met ontgiften te maken te hebben? Toen ze acht maanden oud was kreeg ze het voor het eerst. Na een druppelkuur is het weggebleven tot ongeveer een maand terug. Bij druppelen met Oculsan wordt het tijdelijk wel minder rood om hierna in alle hevigheid weer op te duiken. Dierenarts stelde al voor om haar te testen ivm allergie, misschien toch een goed idee.

Groeten Angel
Nee, na 9 maanden verwacht ik geen ontgift-reacties.
Heb je Ocuheel van Heel ook al eens geprobeerd? Hier geldt dat als Similasan 2 niet helpt, dan helpt Ocuheel.
Heeft ze alleen rode ogen? Of komt er ook prut uit?
Ik denk eerlijk gezegd dat af en toe met deze druppels druppelen ook bepaald niet goed is.... Bij mijn weten wordt het oog toch steeds gevoeliger.
#1236173
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. En ik moet bekennen dat ik me heb vergist! Ik heb geen Similasan geprobeerd maar Ocuheel. Heel stom van me, maar goed. Nu ik jou reactie zag Lizzy, herkende ik het. Goed, toch maar vanochtend met Sanne naar de dierenarts geweest. Ze heeft een mega bindvliesontsteking, boven en onder. Opnieuw medicatie meegekregen, dit keer een zalfje: Terra-cortril. De dierenarts heeft het er voor de eerste keer in gedaan en nu moet ik dit dus 3-4x per dag doen. Aan de ene kant hou ik helemaal niet van dit soort zalfjes, want ook hier zitten weer cortisonen in. Maar aan de andere kant vind ik het belangrijk dat het zo snel mogelijk overgaat. Nu twijfel ik tussen Similasan en het zalfje van de da. Is de eerste ook geschikt bij bindvliesontsteking?
Verder is er bloed afgenomen voor een allergietest, waarschijnlijk donderdag/vrijdag bericht.

Groeten van Angel
#1237181
Helaas geen reacties, ik heb het zalfje toch maar gebruikt. Het lijkt wel alleen maar erger te worden, haar ogen puilen helemaal uit. Ik hoop dat de bloedtest iets uitwijst, maar ja.. en dan? Da had het over desensibiliseren, heeft iemand daar ervaring mee? Wordt er een beetje wanhopig van om Sanne zo te zien...

Groeten van Angel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door