Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#123484
Hai allemaal,

Ik wist wel dat honden minder gingen poepen van barf. Maar Banjer heeft eergister avond voor t laatst gepoept....
Normaal poept ie 's ochtends en dan soms nog 's avonds. maar nu dus helemaal niks sinds gister....
Hij krijg 's ochtends altijd CB en sinds deze week elke avond vlees met bot ( eerst kreeg hij vlees met bot en de andere dag alleen gehakt ofzo) Zou t daar aan kunnen liggen dat hij teveel bot binnen krijgt ofzo ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen....
Door Lupa
#123486
ik denk dat banjer even te veel bot gekrijgen heeft.
geef hem een paar dagen gee bot, en doe een paar dagen beetje olijfolie door zijn voer, dat maakt de boel iets soepeler
Door Lizzy
#123487
stefenjohn schreef: Hai allemaal,

Ik wist wel dat honden minder gingen poepen van barf. Maar Banjer heeft eergister avond voor t laatst gepoept....
Normaal poept ie 's ochtends en dan soms nog 's avonds. maar nu dus helemaal niks sinds gister....
Hij krijg 's ochtends altijd CB en sinds deze week elke avond vlees met bot ( eerst kreeg hij vlees met bot en de andere dag alleen gehakt ofzo) Zou t daar aan kunnen liggen dat hij teveel bot binnen krijgt ofzo ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen....
Ja, dit vind ik ook te weinig ontlasting.

Maar ik weet eigenlijk zeker dat het aan de hoeveelheid bot ligt. Ik weet niet precies wat voor bot je geeft (? van een groot dier als kalf of lam ofzo?), maar je moet rekenen dat er in CB ook al bot zit. En dan 's avonds ook nog een keer een bot (en krijgt tie verder nog wat?) is teveel van het goede.

Laat even weten wat voor bot hij krijgt en wat hij nog meer te eten krijgt, dan kunnen we je gerichtere tips geven.

Om hem vandaag aan het poepen te krijgen zou je hem even een onsje kippenlevertjes kunnen geven (rauw). Dat laxeert.
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 08 jul 2004, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Stephanie
#123490
Eeh moet ik even terug denken .
Hij heeft gister kalfsstrot gehad eergister kipkarkas en de dag daarvoor kalfs spare rib.

Ja dat van die CB is ook zo ... Maar 's ochtends kan ik ze toch geen vlees geven ( CB is ook vlees ) Maar ik dacht zoiets gelezen te hebben geen vlees/bot op de nuchtere maag...

Normaal eet hij dus s'ochtends 500 gr CB. En 's avonds 150 gr groente mix en dan 350 gr vlees/bot

Ik vind t ook een beetje lastig rekenen met CB erbij. Ik had ook dat excel bestandje gekregen en wilde het dus invullen maar door de CB kloppen de verhoudigen eigenlijk niet meer.... dat is zo jammer
Laatst gewijzigd door Stephanie op do 08 jul 2004, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#123499
stefenjohn schreef: Maar 's ochtends kan ik ze toch geen vlees geven ( CB is ook vlees ) Maar ik dacht zoiets gelezen te hebben geen vlees/bot op de nuchtere maag...
Je kan ze 's morgens gewoon CB geven op de nuchtere maag hoor. Doen we hier ook. Zodra we op zijn eerst ff met de honden eruit en daarna krijgen ze alledrie een bak CB en dat gaat goed. ;)
Door Stephanie
#123501
Audrina schreef:

Je kan ze 's morgens gewoon CB geven op de nuchtere maag hoor. Doen we hier ook. Zodra we op zijn eerst ff met de honden eruit en daarna krijgen ze alledrie een bak CB en dat gaat goed. ;)
Ah, kan jij me dan vertellen wat jij jou hond dan 's avonds nog te eten geeft.

Hier doen wij dat ook zo. Wakker worden even naar buiten en CB eten. En 'savonds maak ik dan zelf. groente mix, met vlees , vlees/bot. Dat moet ik dus anders gaan doen. Hoevaak geef jij je hond dan nog vlees met bot ?
Door Audrina
#123504
stefenjohn schreef:

Ah, kan jij me dan vertellen wat jij jou hond dan 's avonds nog te eten geeft.

Hier doen wij dat ook zo. Wakker worden even naar buiten en CB eten. En 'savonds maak ik dan zelf. groente mix, met vlees , vlees/bot. Dat moet ik dus anders gaan doen. Hoevaak geef jij je hond dan nog vlees met bot ?
Ze krijgen hier alleen CB, 's morgens en 's avonds. Een paar keer per week krijgen ze een bot (met evt. vlees er aan) om te knabbelen, gewoon voor het lekkere en niet als voer.
Door Lizzy
#123515
stefenjohn schreef: Eeh moet ik even terug denken .
Hij heeft gister kalfsstrot gehad eergister kipkarkas en de dag daarvoor kalfs spare rib.

Ja dat van die CB is ook zo ... Maar 's ochtends kan ik ze toch geen vlees geven ( CB is ook vlees ) Maar ik dacht zoiets gelezen te hebben geen vlees/bot op de nuchtere maag...

Normaal eet hij dus s'ochtends 500 gr CB. En 's avonds 150 gr groente mix en dan 350 gr vlees/bot

Ik vind t ook een beetje lastig rekenen met CB erbij. Ik had ook dat excel bestandje gekregen en wilde het dus invullen maar door de CB kloppen de verhoudigen eigenlijk niet meer.... dat is zo jammer
Als je er nou vanuit gaat dat CB gewoon CB is en je gaat uit van hetgeen je zelf samenstelt, dan kun je hier gewoon de percentages van berekenen (ongeveer - komt allemaal niet ZO nauwkeurig). En misschien kom je erachter dat (zonder CB) je eigenlijk al teveel bot geeft. En je weet dan gelijk hoeveel minder je moet gaan geven.

Ik denk dat jij bedoelt dat je bot niet op de nuchtere maag mag geven (wel vlees natuurlijk). Nou, vooral een kaler bot moet je niet op de nuchtere maag geven. Dat is helemaal vragen om verstoppingen. Een bot waar 50% vlees (of meer) aan zit, kun je wel geven.

Mag ik vragen waarom je nog versvlees geeft? (uit interesse).
Gebruikersavatar
Door Sonja
#123528
Als je een hond 's ochtends en 's avonds eten geeft dan verdeel je naar mijn idee de maaltijden redelijk gelijkmatig over de 24 uur die er in een dag gaan. Ik weet natuurlijk niet hoe laat je je honden precies te eten geeft, maar je krijgt toch al gauw dat er minimaal een uurtje of 10 tussen zit. Is een hond dan 's ochtends wel zo veel nuchterder dan 's avonds?
Vraag ik me even af?
Door Stephanie
#123530
Mag ik vragen waarom je nog versvlees geeft? (uit interesse).
[quote][/quote]

Ja eigenlijk weet ik dat ook niet...nou misschien omdat ik zelf vind dat ik nog niet zo expert ben om ze fulltime te laten barfen... Veel dingen ben ik nu nog aan t uit pluizen...
Maar nu weer wat geleerd...hahah dat bv kippennekjes of vluegels dus wel 's ochtends gegeven kan worden....

Ik ben ook nog steeds een beetje bang dat als ik zelf al hun maaltijden samen ga stellen ze dingen te kort komen(vitamines enzo)

Dus vandaar eigenlijk.
Door Stephanie
#123558
Nou wat een wonder middel. Ik ben net gelijk even naar de AH gelopen en heb wat kippenlever voor Banjer gekocht hij heeft ze gegeten en 2 uurjes later...tada hij poept.

Nu zag ik ook dat t niet erg makkelijk eruit kwam dus zoals jullie al zeiden te veel botten gegeten.

Nou ik ga t nu gewoon anders doen met hem. 2 of 3 keer in de week vlees met bot en de rest gewoon alleen vlees met groente mix.

Bedankt voor jullie snelle reacties !! :-*
Door Lizzy
#123919
stefenjohn schreef: Nou wat een wonder middel. Ik ben net gelijk even naar de AH gelopen en heb wat kippenlever voor Banjer gekocht hij heeft ze gegeten en 2 uurjes later...tada hij poept.

Nu zag ik ook dat t niet erg makkelijk eruit kwam dus zoals jullie al zeiden te veel botten gegeten.

Nou ik ga t nu gewoon anders doen met hem. 2 of 3 keer in de week vlees met bot en de rest gewoon alleen vlees met groente mix.

Bedankt voor jullie snelle reacties !! :-*
Jaaaa, lever werkt echt goed he!

OK, het was dus inderdaad teveel bot. Ik denk dat je (zoals je ook CB geeft) dat 2 keer per week een bot+vlees genoeg is. Heb je nog geprobeerd het een beetje uit te rekenen voor jezelf? Ik wil anders wel helpen hoor! Overigens, botjes van kleinere dieren zoals kip, eend, parelhoen, konijn, etc. werken vaak minder heftig verstoppend als botten van grote dieren (kalf en lam).
Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#124341
stefenjohn schreef:
Mag ik vragen waarom je nog versvlees geeft? (uit interesse).


Ja eigenlijk weet ik dat ook niet...nou misschien omdat ik zelf vind dat ik nog niet zo expert ben om ze fulltime te laten barfen... Veel dingen ben ik nu nog aan t uit pluizen...
Maar nu weer wat geleerd...hahah dat bv kippennekjes of vluegels dus wel 's ochtends gegeven kan worden....

Ik ben ook nog steeds een beetje bang dat als ik zelf al hun maaltijden samen ga stellen ze dingen te kort komen(vitamines enzo)

Dus vandaar eigenlijk.
Even nog hier op terug komen... ik vind het wel grappig dat veel mensen bang zijn dat hun hond tekort komt want dat doen we ook niet echt over ons eigen voedsel of dat van onze kinderen, toch? ;). Een hond komt niet zo snel te kort hoor. Als je lekker afwisselt tussen soorten vlees, bot, orgaanvlees en verschillende groentes en kruiden, eieren en dergelijke, dan denk ik dat jouw hond gezonder eet dan de gemiddelde Europeaan!

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door