Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1233653
De br*khond van mijn ouders mag eind mei ook op barf, ik ga dat dan net als nu voor dame wekelijks in portie's afleveren.

Nu heb ik twijfel, zal ik gelijk barf doen, of eerst KVV. Hij eet nu nog br*k en krijgt iedere dag zo'n 100 gram pens. Hij heeft wel al vis gegeten (ook kop) en dat geeft geen probleem.

Hij is groot en schrokop, dus als ik met barf start wilde ik eerst kipkarkas doen en als dat goed gaat parelhoen toevoegen als bot. Dan als vlees beginnen met één soort en kijken hoe dat gaat. Deze voorzichtigheid tevens omdat hij in het verleden nogal hinder hard van zijn darmen (diarree). Orgaan zal lastig worden, de andere inmiddels overleden hond van mijn ouders kreeg wel hart/lever etc en br*khond wilde dat nimmer hebben. Cb wil die niet eten, smuldier wel. Wat is wijsheid? Eerst toch een paar weken smuldier voor 't maagzuur, of gewoon gelijk op barf. Als het mijn eigen was, zou ik gelijk op barf gaan, maar ik wil niet dat mijn moeders afhaakt omdat er iets misgaat.
#1233657
Ik zou gelijk overgaan op barf, maar ik zou ipv kipkarkas in heb begin kippennekken, eendennekken en kwartel(karkas) geven en pas daarna overgaan op karkassen. Maar het lijkt me onnodig om de hond over te laten gaan op kvv eerst.
Gebruikersavatar
Door kira
#1234781
Is de kans op verslikken bij die nekken niet juist groter? Dat was de reden waarom ik dacht aan kipkarkas i.p.v. kipnekken. Die zijn zo klein. Hier gaan die bij alle honden per 6/7 tegelijkertijd het strotje in. Weet wel dat ze ligt en gemakkelijk verteren, maar stel ze blijven steken.
Door Lizzy
#1234845
kira schreef: Is de kans op verslikken bij die nekken niet juist groter? Dat was de reden waarom ik dacht aan kipkarkas i.p.v. kipnekken. Die zijn zo klein. Hier gaan die bij alle honden per 6/7 tegelijkertijd het strotje in. Weet wel dat ze ligt en gemakkelijk verteren, maar stel ze blijven steken.
Je kunt ook met kipkarkas beginnen, als je dat fijn vindt. Maar verslikken in kippennekken? Nou nee, ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Heb je wel eens een kippennek gezien? Ze zijn klein, recht en een beetje glibberig. Dat is geen "blijf steken" materiaal. Meestal slikken ze ze wel in 1 keer door, maar op zich is dat niet erg. Zinvol (qua kluifwerk) is het niet maar kippennekken zijn wel handig om een hond 'te leren bot te verteren'.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door