Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1234567
Hele rare vraag. Zal het eerst even uitleggen. Gistermiddag heeft mijn hond de gehele middag buiten gespeeld. Alles opgeruimd, inclusief zijn eigen tennisbal. Vanochtend vroeg lag er ineens een gloednieuwe tennisbal in een van mijn bloembakken.

Deze moet er gisteravond in gevallen zijn. Ik dacht dat het een van mijn hond was, maar vanavond kwam ik tot de ontdekking dat ik geen tennisballen in huis heb van deze soort. Helaas had de hond er toen al mee gespeeld, lees apporteren in het water. Hij heeft er verder niet op zitten kauwen, maar heeft hem dus wel een half uur in de bek gehad. De bal was gloednieuw, en is behoorlijk nat geworden in het water. Omdat hier vorig jaar in de buurt een hond is vergiftigd, door vlees over het hek te gooien, gaan bij mij nu ineens alle alarmbellen af. Met B.  is niets aan de hand, het is nu 2,5 uur geleden en hij ligt hier normaal in de mand. Maak ik me druk om niks of moet ik toch alert zijn?
#1234616
Wel vreemd, dat deze bal vannacht in de tuin is gegooid. Na het donker. Er waren geen kids meer op straat, en vanochtend al om half acht lag de bal in de tuin. Het gif waar ik aan denk is rattegif, maar dan had er toch iets aan de bal moeten zitten? Er zat echter geen 'poeder' of iets dergelijks aan. Waar echter deze bal vandaan komt, is mij een compleet raadsel.
#1234699
Ik kan me je schrikreactie wel voorstellen hoor ;)

Over een paar dagen zul je vast wel denken; gelukkig is er niks aan de hand, ik was ietsje te snel in paniek geraakt en niet alles wat over de omheining komt is vergiftigd.
Als je je berichtje dan terug leest denk je misschien wel; ppff tuurlijk, alles was eigenlijk normaal, behalve die bal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door