Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Karin05
#1232281
Is hier iemand bekend mee??

Vanmiddag was ik met Senna bij de DA, ze is anders dan anders maar weet niet goed hoe, en heb een folder hierover meegekregen.

Ze drinkt, speelt, eet eigenlijk net als anders maar ik merk wat aan d'r maar wat.

DA heeft vanmiddag alles gecontroleerd en alles zag er goed uit temp., goed longen goed, hart zat op 64 wat goed is (sporthart zei ie) maar nu lees ik ook weer dat lager ritme in de buurt komt van een symptoon, tussen 40 - 60.

We laten sowiezo een bloedtest doen waaruit het dus zal blijken. Maar nu zijn er een aantal symptonen die je ook op internet leest o.a. dikker worden.
Wie weet in hoeverre dit van belang is want dit is bij Senna dus eigenlijk al niet het geval.

Waar het bij haar dus eigenlijk om zal gaan is het tragere reageren wat ze heeft.

Bedankt alvast.

Karin
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1232389
Klinkt vervelend, maar je moet eerst de uitslag van het bloed afwachten. Nu kun je alleen maar gissen en rikraaien.


Als het een schildklierafwijking is dan is daar heel goed mee te leven als de hond goed op z'n medicatie staat ingesteld.
Door charmed
#1232537
Honden met een te lage schildklierwaarde kunnen meerdere verschijnselen hebben. Ik heb er 2 waarbij ik idd het trage als eerste merkte, omdat ze sloom waren. Maar er zijn zoveel dingen waar honden trager of sloom van kunnen worden. Ik zou gewoon het bloedonderzoek even afwachten anders ga je je hele nare dingen in het hoofd halen wat eigenlijk helemaal niet nodig is misschien.

Ik duim voor een goede uitslag.
Door Karin05
#1232852
Bloedonderzoek laten we ook zeker doen!
Maar ik zat het op me werk door te lezen, misschien dat iemand dit al zo wist.

Bedankt voor de reacties.
Jullie horen het.

Karin
Door Fynn
#1233016
Onze teef is er 2x op getest omdat ze heel veel uiterlijke kenmerken heeft die door hypothyreoidie veroorzaakt kunnen worden.
Sloomheid,kale plekken ,overgewicht maar beide keren kwam er uit het bloedonderzoek niet naar voren dat het dat was.

Ben benieuwd ik hou je topic in de gaten.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Karin05
#1234346
Nou zojuist contact gehad met de DA.

Alles zag er helemaal perfect alle orgaanwaardes waren goed, witte en rode bloedplaatsjes goed, suiker goed, geen ontstekingen waargenomen, alvleesklier goed, schildklier goed, creatinine (zo goed?? ;)) was 99 dus prima, ureum was iets verhoogd maar niet ernstig 10,7 kon aan de maaltijd liggen.

Kortom toch wel opgelucht :o.

Hou d'r nog wel in de gaten maar het is een fijn gevoel dat we dit alles hebben kunnen uitsluiten.

Bedankt voor jullie reacties!!.

Groetjes Karin
Door Mevroi Kruim
#1234464
Eet Senna vers? Dan is een hogere uream-waarde normaal en niks om je druk over te maken (en als niet, dan gauw overzetten  :D).
Als ze toevallig weinig gedronken had kan de ureum-waarde ook verhoogd zijn. Ik zou me er persoonlijk niet druk over maken.
Door Karin05
#1234751
Kruimel schreef: Eet Senna vers? Dan is een hogere uream-waarde normaal en niks om je druk over te maken (en als niet, dan gauw overzetten  :D).
Als ze toevallig weinig gedronken had kan de ureum-waarde ook verhoogd zijn. Ik zou me er persoonlijk niet druk over maken.
Ja tuurlijk eet Senna vers.

Groetjes Karin
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door