Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1234051
Mijn jongste hond golden 13 maanden had vanmorgen hele stukken bot in zijn ontlasting, hij krijgt alleen bot van gevogelte dus parelhoen kip konijn en eend.
Kan dat kwaad ik schrok er wel een beetje van.
Door deja
#1234210
Hij eet al een aantal weken botjes en het is ook niet van gisteravond want toen had hij spiervlees.
Dus al van de avond er voor geef s'morgens vers vlees voor de hond en s'avonds barf de ene avond spiervlees en de andere avond bot 1 x per week orgaan i.p.v. spiervlees en bij het spiervlees of orgaan groentemix.
Ik heb het nog niet eerder gezien hij had dus eergisteravond parelhoen en een beetje eendekarkas gehad.
Hoop niet dat het kwaad kan want ben er wel van geschrokken, ook na het lezen  van de hond Cis zit er dan toch veel gevaar aan?
Door bloemetje
#1234237
Niks is zonder gevaar in het leven natuurlijk. Maar zo snel gebeurd dat niet.

Wellicht was het toch teveel bot in 1 keer? Misschien is het dan toch slim om spiervlees+bot te gaan geven of orgaan+bot ipv alles apart. Dan worden eventuele botjes goed verpakt. Als je dat prettig vind, kun je ook wat probiotica bijgeven om goed vertering te stimuleren.
Maar een aantal weken is nog niet zo heel lang. Dus dan kan het gebeuren.
Door Lizzy
#1234239
Misschien heeft je hond iets van straat gegeten? Of gewoon een slechte dag gehad. Ik heb het hier ook wel eens hoor, dat er een stukje bot in zit. Ik maak me er al jaaaaaaaren niet druk om. Wel geef ik een paar dagen wat extra probiotica (capsules) ter verbetering van de darmflora want het is hier eigenlijk altijd als er een niet helemaal jofel in z'n vel zit.
Door deja
#1234260
Nou ik heb niet in de gaten dat hij niet zo goed in z'n vel zit en het was ook niet een stukje bot maar meerdere stukken er zat er een tussen van wel 4 cm. leek wel een lange nagel.
Maar het kan ook best zijn dat hij op straat wat heeft gevonden en dat het niets met zijn opgegeten botjes te maken heeft, maar kom daar maar eens achter.
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet eerder gezien, en weet bij god niet wat probiotica is kan je dat bij de drogist krijgen.
Door Lizzy
#1234268
deja schreef: Nou ik heb niet in de gaten dat hij niet zo goed in z'n vel zit en het was ook niet een stukje bot maar meerdere stukken er zat er een tussen van wel 4 cm. leek wel een lange nagel.
Maar het kan ook best zijn dat hij op straat wat heeft gevonden en dat het niets met zijn opgegeten botjes te maken heeft, maar kom daar maar eens achter.
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet eerder gezien, en weet bij god niet wat probiotica is kan je dat bij de drogist krijgen.
Oh ja, dat heb ik dus hier ook wel eens hoor. Maar eerlijk gezegd vooral van lams of geitenribben, niet van gevogelte. Maar ook dan zijn het wel eens wat meer en langere stukjes.

Nee, daar kom je ook niet achter.

Probiotica zijn goede bacterieen. Je weet wel, die ook in Yakult zitten. Nou zit daar suiker of zoetstof in dus dat wil je niet aan je hond geven maar de meeste drogisten hebben wel Acidophilus van Solgar of Arkopharma of Lactobacillus van Vitotaal in de schappen staan.
Door deja
#1234344
Ik geef alleen groenten met spiervlees want dat kom beter uit maar misschien is het beter om wat minder bot te geven en wat vaker en dan alle dagen wat spiervlees erbij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door